Ezzel az öt egyszerű tippel garantáltan jól indul a napod!

Az elmúlt években világszerte megszaporodott a motivációs trénerek, avagy „lélekedzők” száma. Stílusukban egészen különböznek, de abban mind egyetértenek, hogy a változás pozitív szokások rendszeresítésével kezdődik – amiből mutatunk is most ötöt a tökéletes reggelekhez!

Legyen minden ébredés egy szertartás!

A legtöbben riadva ébredünk a telefon ébresztőjére (sokszor már alapból késésben vagyunk), kipattanunk – vagy inkább kivánszorgunk – az ágyból és azonnal nekikezdünk a reggeli teendőinknek.

Kelj tíz perccel korábban (csak tíz perc! – egy próbát igazán megér), és ébredezz lassan, „finoman”. Mozgasd meg a végtagjaid, nyújtózz hosszan, ásíts nagyokat és közben vedd sorra, amikért (és akikért) hálás lehetsz. Tekints magad mellé; kezd a pároddal, aztán nézz körül a lakásban; mi az, amivel elégedett vagy?

A reggeli nyújtózkodás pont olyan fontos, mint edzés előtt a bemelegítés. Az izmaink, ízületeink egész éjszaka pihentek, így sérülékenyek; a nyújtó mozdulatokkal bemelegíthetjük őket. Ezen kívül javítja a vérkeringést, sőt, még a hangulatunkra is kihat; ha bal lábbal ébredtünk vagy rosszul aludtunk, „kinyújtózhatjuk magunkból” a stresszt!

Egy pohár langyos víz éhgyomorra csodákra képes

Csakúgy, mint az izmaidnak, a gyomrodnak sem árt egy kis „bemelegítés”; indítsd hát a reggelt egy pohár meleg (langyos) vízzel, így megszüntetve az éjszakai dehidratáltságot. A szakirodalom csodaszerként emlegeti, mert szinte minden emésztési problémára megoldást nyújt, és serkenti az immunrendszer működését is.

Adj teret a csendnek

Egyesek „arany órának” hívják a nap első ébren töltött hatvan percét… Szerintünk is lehet benne valami, hiszen jórészt ezekben a pillanatokban alapozzuk meg az elkövetkezendő 24 óra alakulását. Hangolódj a napodra az erkélyeden; mobilmentesen, egy csésze teával vagy kávéval, vedd át, mi vár ma rád – és élvezd a csendet (vagy épp hamarosan már a madárcsicsergést!).

Ne hagyd korogni a gyomrod

Mire a munkahelyünkre érünk, a szervezetünk már órák óta éhezik! Mindig kapj be valamit, mielőtt útnak indulsz, vagy csomagolj olyan reggelit, amit út közben is elfogyaszthatsz. A tápláló, tavaszi reggeli elkészítésére is akad néhány ötletünk:

Öt egyszerű, egészséges és irtó finom recept a rohanós reggelekre

Elég a sötétből, a csípős hajnali fagyokból, most már jöjjön az a tavasz! De mi lenne, ha idén egy picit tudatosan készülnénk is rá és a természet ébredésével párhuzamosan a bennünk szunnyadó energiákat is mozgósítanánk? Ehhez hoztunk most öt ínycsiklandó és egyszerűen elkészíthető, tavaszváró turbóreggeli-r…

Élj önmegerősítésekkel

Ha szeretsz naplót írni, vagy blogolni; fogalmazd meg (írásban!) minden reggel néhány sorban, miért vagy büszke magadra, és olvasd is vissza. Írhatsz az eddig elért eredményeidről, a tegnapi sikereidről, de pötyöghetsz arról is, hogyan képzelnéd el a mai napod, ha minden a lehető legjobban sikerülne… Majd öltözz fel, vess egy utolsó pillantást a tükörbe, dicsérj meg valamit magadon (pl.: „Ma nagyon dögösre sikerült a sminkem!”, „Végre kialudtabbnak tűnnek a szemeim!”) és indulás!

Szkeptikus vagy? Esetleg baromságnak tartod az egészet? Van egy ajánlatunk: gyakorold a fentieket egy héten át, és figyeld meg, hogy változik-e valami! Ha mégse jönnének be a tippek, nyugodt szívvel visszatérhetsz a megszokott, punnyadt, örök-késős és stresszel lehajtott fejjel komoran ébredő reggeli rutinodhoz – de szerintünk nem fogsz! Ha pedig nem értesz mindennel egyet, formáld a saját arcodra a fenti tippeket és szerintünk sokkal elégedettebb leszel magaddal, nem csak egyetlen reggel, hanem nap, mint nap!

Comments Disabled