Energetizál és fogyaszt – barátunk a zöldturmix

A zöld turmixot több, mint tíz éve először az egészséges életmód és a nyers étkezés hívei kezdték becsempészni a köztudatba. Sikerének titka, hogy bár elsőre furcsa párosnak tűnik a saláta és a banán egy pohárban, meglepően finom a végeredmény.

Nem tudom ki hogy van vele, de nálam tavasszal mindig előtör a zöld mánia. Nem, nem járok talpig fűzöld cuccokba, a friss, üde ételeket kezdem egyre jobban kívánni. Egyébként is turmix rajongó vagyok, de április környékén, amikor a piacon az első spenóttal összefutok, egy időre elszabadul a turmix őrület reggelente. És délután, meg este… Aki még nem kóstolta, biztosan hátrahőköl, hogy spenótot gyümölccsel nem eszünk, pláne nem iszunk, mégis hogy van ez?! Pedig de! A zöld turmix varázsa, hogy aki megkóstolja, meglepődik krémes, édes, harsogóan friss ízén. A zöld turmixok gyümölcsökből és leveles zöldségekből készülnek, de kerülhetnek bele egyéb zöld zöldségek is. A kezdők banánt mindenképpen csempésszenek bele, ettől lesz a legfinomabb. Általában jellemző, hogy ha az arányokat jól találjuk el, egyébként is a gyümölcsök karakteres, édeskés íze dominál az italban.

Ahhoz, hogy kipróbálhassuk semmi másra nincs szükségünk, mint egy turmixgépre, ha erősebb a motorja, még finomabb italt készíthetünk. Azért nem gyümölcscentrifugára, mert nekünk az értékes növényi rostokra is szükségünk van, nem préselünk, hanem krémesítünk. Pontos receptleírásokat azért nem érdemes követni, mert az arányokat és a kedvenc ízkombinációkat mindenki saját ízlésére formálhatja. De hogy mégis mit érdemes beletenni? A zöld résszel kezdve, saláta (bármelyik klassz választás, aki kedveli, a keserűbb ízekkel is próbálkozhat), spenót, sóska, csalán, madárbegysaláta, zellerszár, avokádó, uborka, cukkini, petrezselyem, bazsalikom, menta, koriander. Van aki kedveli tavasszal a gyermekláncfű levelét, a retek levelét, és egyéb zöldségek leveleit is. A lényeg, hogy friss legyen. Gyümölcsökből pedig szinte bármi jöhet, alma, körte, banán, eper, málna, barack, ananász, szilva, a sor végtelen. Én mindig a szezonális kínálatból választok.

A mennyiségeket illetően nálam úgy alakul az arány, hogy egy nagy marék zöld levél (ez lehet akár 2 féle is) és körülbelül ekkora mennyiségű gyümölcs vegyesen. Végül a folyadék, ez főleg ásványvíz, de van aki a cukormentes magtejeket (mandula, kesudió) is favorizálja, de a rizstej is passzol a zöldturmixba. A folyadék mennyisége attól függ, ki mennyire szereti sűrűn vagy hígabban fogyasztani a turmixokat, ezt is egyéni ízlésünk szerint variálhatjuk.

A kedvenc párosítások az én turmixgépemben:

  • Sóska, 1 banán, alma
  • Madárbegy saláta, 1 banán, nektarin, pár szem málna
  • Spenót, 1 banán, ananász, pici gyömbér
  • Madárbegy saláta, menta, barack, 1 banán, körte

A reggelit simán kiváltja egy gyors turmix, egész délelőttre ellát elegendő energiával. A méregtelenítő hatása felbecsülhetetlen, a vitamin és ásványi anyag tartalma nagyon magas. Frissen fogyasztva a legjobb, de az sem okoz neki gondot, ha magunkkal visszük, és pár óra alatt elfogyasztjuk. Hűtőben néhány órát vígan elvan, ám másnap már messze nem adja azt az ízélményt és beltartalmi értékeket, mint frissen fogyasztva, a színváltozásokról nem is beszélve.

Végül, ha ez nem lenne elég, íme 3 érv, hogy miért vágjunk bele mondjuk egy tavaszi 30 napos zöld turmix „kúrába”.

Napi zöldségbevitel – pipa
A napi szükséges zöldségmennyiség elfogyasztása a szervezetünk számára nagyon fontos, ezt egy pohár zöld turmix megoldja. A zöldlevelűek tápanyag tartalma kiemelkedően magas, vitaminokban, ásványi anyagokban, aminosavakban roppant gazdagok, antioxidáns tartalmukat már ne is említsük.

Energetizál
A magas tápanyagtartalmának köszönhetően kirobbanó formába turbóz fel bennünket. A reggeli kávét simán kiütheti a nyeregből, van aki azt tapasztalta, hogy egy idő után már nyúl a kotyogósért, csak a turmixgépet használja reggel. Ha például sport előtt fogyasztjuk, bőven ellát energiával, de ne telít el, nem álmosít, tompít, mint mondjuk egy tál főtt étel.

Fogyaszt
Nagyon alacsony a kalóriatartalma, ezért bár eltelít és ellát hasznos vitaminokkal és ásványi anyagokkal, a diétában remek társunk. Ha nem a zöldségeket és gyümölcsöket jól kombináljuk, még gyorsabb hatást érhetünk el. Például egy uborka, ananász, saláta kombó biztos nyerő.

Comments Disabled