Így nyaralunk mi, magyarok! Lángos, palacsinta, Balcsi és papucs…

„Jaj, úgy élvezem én a strandot…” énekli a Beatrice, mi pedig arra gondolunk, hogy szeretjük megadni a nyaralás módját. Az alábbi szokásokban egy kis öniróniával és humorérzékkel mi is magunkra ismerhetünk. Vagy másokra… Irány a part, irány a wellness szálloda!

Svédasztalos háború

Tegyük a szívünkre a kezünket: reggelinél olykor valóságos harcot vívunk egymással egy-egy friss zsemléért, hiába tudjuk, hogy a pultot folyamatosan újratöltik. Talán történelmi előzményekre vezethető vissza, hogy nem csak belekóstolunk a különböző ételekbe, de szeretjük félholtra falni magunkat. Sokunktól az sem áll távol, hogy zsebre tegyünk pár apró lekvárt vagy vajat (amit valószínűleg soha nem fogyasztunk el), de ha a pincér túl éber, sebaj: a szállodai fürdőben biztos van szappan vagy tusfürdő emlékbe. (Azért a törülközőt vagy köpenyt mégse csórjuk el, na…)

Retro slágerek

Ha vízpart, akkor sör, ragacsos naptej és szakállas slágerek! Mi, magyarok tagadhatatlanul vonzódunk a kilencvenes évekhez. Mivel nyár van és semmi baj, újra érezzük a balatoni lázat, bekenjük egymás hátát és bátran szeretünk, napfény járja át a szívünket újra, csak egy szál bikinit hoztunk el az útra… apropó, Bikini: csak nyaljuk a fagylaltot.

Lángos

Stílusosan visszatérve a Beatricéhez: „Lángosképű állat a babám!” Nyaralás alatt a magyar konyha mellett különösen imádjuk a zsíros ételeket, főleg a lángost, a virslit vagy a hamburgert, de jöhet még palacsinta is (jó vastagon megszórva porcukorral). Aranyszabály: a kóla és a sör bármilyen ételhez illik, és nem férfi, aki nem szereti a csípőset! Abban reménykedünk, hogy úgyis lemozogjuk a vízben a kalóriákat, de aztán…

Vízibiciklire fel!

A vízibicikli nyaralásunk nélkülözhetetlen kelléke, ami biztosítja a maximális tunyulást. Ha éppen tengerparthoz utazunk, szinte hiányzik (csak ne nekünk kelljen pedálozni). Még az se zavar, ha lila és hattyúformája van, de a gyerek szerint a legjobb a delfin, és órákat képes bömbölni, ha nem parkol be a megfelelő vízi jármű.

Hekk

A hekk az Atlanti-óceán európai partjainál, Észak-Skandináviától és Izlandtól Észak-Afrikáig honos, de mi hol fogyasztjuk előszeretettel? Hát persze, hogy a Duna, a Balaton vagy a Tisza-tó partján! Nincs is jobb egy jól átsült, olajban tocsogó hekknél, amihez a gyomorgörcsök enyhítésére savanyú uborkát és kenyeret lapátolunk.

Akárhová is megyünk kikapcsolódni, a fentiek biztosan összekötnek minket, magyarokat. Valljuk csak be: ezek nélkül nem is lenne igazi az a nyaralás!

Olvasd el ezt is:

Te is X generációs vagy? Akkor mi félszavakból is megértjük egymást…

Mert ugyanabban a homokozóban dobáltuk a lapátot a nyolcvanas évek elején, ami nem volt EU konform, és amit már hiába keresünk anyánk háza előtt… Szerintem te ugyanúgy emlékszel az ovis tea ízére, ami citromos volt és baromi édes, és langyos, de én még mindig szeretem, és ha néha egy lángososnál elkapom az ízt, …