5 szuper tanács, amivel elkerülheti az egész család az őszi betegséghullámot

Idén ősszel cselezd ki a bacikat, és természetes módszerekkel óvd meg magad, és családodat a betegséghullámtól!

Ha ősz, akkor sajnos meg kell említenünk, hogy ez bizony a nátha, a megfázás és az influenza szezonja. Ahhoz, hogy elkerülje a családodat, a gyerekedet a megfázós betegség hoztunk néhány tanácsot, amit ha beillesztesz a napirendetekbe, akkor nem csak az immunrendszered erősödik meg, de a bacik is elkerülik az egész családot!

1.  A jó alvás az egyik legjobb immunerősítő

Fontos, hogy gyermekednek az iskolai év megkezdése után rögtön kialakíts egy olyan napi rutint, amiben eleget tud pihenni a tanulás és az iskolai teendők mellett. Az aktív pihenés mellett a megfelelő mennyiségű alvás elengedhetetlen. Az alvás ugyanis az a folyamat, amikor a test javítja az immunfunkciókat, és elűzi a testet ért stresszt, ami köztudottan gyengíti az immunrendszert. A gyerekeknél ez ugyanúgy fontos, mint a felnőtteknél.

Ha a gyermeked szorong az iskola miatt, és ez kihat az alvási ciklusára is, akkor érdemes természetes szereket bevetni. Esténként lefekvés előtt 30 perccel érdemes megitatni a gyerekkel egy gyógynövényes nyugtató teát, ami segíti az ellazulást és nyugtatja az idegeket. A felnőttek számára is ajánlott a lefekvés előtti nyugtató ital kortyolgatása, hiszen minket is sok stressz ér a hétköznapok során. Érdemes elsajátítani egy meditációs gyakorlatot, is, amivel kizárhatjuk a zakatoló gondolatainkat, hogy tényleg pihentető legyen az alvásunk.

2. Nyugtató pozitív gondolkodás és gondoskodás

Akárki akármit mond, sok múlik azon, hogy mennyire pozitívan állunk az élethez, és ezt fontos megtanítani a gyerekeinknek is. Hangsúlyozzuk, hogy mennyire izgalmas az iskolai időszak, és bármi probléma merül fel, azt megoldhatjuk velük együtt. Segítsünk nekik abban is, hogy elsajátítsák a mély lélegzést, vagy a jógát. Ez sosem korai! Ha van a környéken gyermek jóga, akkor érdemes beiratkozni, és iskola után itt erősíteni a lurkók testét és lelkét.

A gyermekek és felnőttek szervezetéből az őszi hideg időszakban gyorsabban ürül ki a C-vitamin, így érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni ezeknek a pótlására. A C-vitamint nem csak a narancsléből nyerhetünk, hanem paprikából, brokkoliból és paradicsomból is. Érdemes változatos és friss alapanyagokból készült ételeket fogyasztani, így a szervezet jobban tudja hasznosítani a kivételes vitamint.

Érdemes bevetni az adaptogén néven ismert gyógynövényeket is, mely a stressz időszakban segítik a mellékvese, az endokrin és az idegrendszer zökkenőmentes működését. Az adaptogén gyógynövények a fokhagyma, ginzeng, ginko, aranygyökér, ganoderma rengeteg készítményben, és a konyhánkban is megtalálható. Éljünk velük, mert segítenek az immunrendszerünknek felvenni a harcot a betolakodók ellen.

3.  Az őszi/téli szezon legjobbjai

Az egészséges test egyik alapanyaga az egészséges ételek. Sajnos ahogy az időjárás lehűl, úgy tűnnek az polcokról a szezongyümölcsök és zöldségek, de ilyenkor jön el a gyökérzöldségek és a fűszerek ideje. A burgonya, édesburgonya rengeteg finom ételt alapja lehet, a fűszerekből pedig a rozmaring, zsálya, kakukkfű az, ami jó hatással van a szervezetünkre.

A fűszereket nem csak a vacsora megízesítésére használhatod, hanem meg is ihatod. Próbáld ki a csirke levest a fenti gyógynövények triójával, valamint gyömbérrel, ami antioxidáns és az emésztőrendszer támogatására nagyon jó. A meleg kókusztej mézzel, kurkumával (immunrendszer erősítő hatása közismert) igazi energiát adó védőital. Ősszel ne hanyagold el a diófélék, magok bevitelét sem, mert ezek is segítenek a sejtjeinknek újjáépülni.

4. Eljött a tea partik ideje

Most ne azokra a gyerekkori teapartikra gondolj, amiben üres csészékkel kínálgattuk a plüssjátékoknak az italt, hanem az igazi teázásokra. A citromfüves és a bazsalikomos teák igazi gyerekbarát teák. A bazsalikom kettős feladatot lát el: hagyományos alkalmazása szervezet stresszkezelési rendszerét támogatja, de közben a légzőrendszert is segít. A családi közös teázással hagyományt teremhetsz, a gyereknek biztonságos rutinná válik az esti szeánsz, ahol megbeszélhetitek a problémákat, sikereket, ráadásul a tea jótékony hatását a szervezet meghálálja.

5. Télen is hidratálj!

Sajnos ahogy bekapcsoljuk a fűtést a lakás levegője kiszárad, és ez bizony kihatással van a szervezetünkre is, ezért fontos, hogy télen is hidratáljunk! Érdemes beszerezni egy radiátorra szerelhető párologtató, mert ezzel megelőzheted, hogy a bőr, a nyálkahártya (orr, szemek) légutak kiszáradását, amit sokan már csak akkor vesznek észre, amikor probléma adódik. A párologtatóhoz nyugodtan adhatsz (gyógy)növényeket, mint friss menta, narancs szeletek, citromfű, rozmaring, levendula, amik nem csak, hogy illatos levegővel árasztják el a lakásodat, de még nyugtató hatásúak is.

Télen ugyanúgy igyál vizet, mint nyáron. Kerüld a cukros üdítőket, cukros forró italokat, mert ezek nagyon megemelik a szervezet vércukorszintjét és túlsúlyt okoznak.

forrás

gsbox_banner

 

 

No Comments