Advertisement

Nyugi, csak a karácsony jön! 8 ötlet, hogy *Buddha-állapotba* kerülj!

Fontos, hogy az év utolsó napjaiban is tudd: minden elmúlik egyszer. Szóval igyál egy kakaót, és nyugi…

Állandó sietségben és feladatkényszerben élni borzalmas. Felemészti minden energiánkat és egyszer csak ezt vesszük észre, hogy már nem mi irányítjuk az életünket. Ha te is így érzel és szeretnél valamit tenni, akkor most eláruljuk neked a titkot és meglásd te magad leszel a béke és a nyugalom szigete.

1. Hagyd a fenébe!

Ha néhány dolgot elengedsz vagy elhalasztasz, attól még nem fog összedőlni a világ. Tuti! A feladatok olyanok, hogy megvárnak (bár ki tudja, sok helyzet magától is meg tud oldódni), vagy ha egy kicsit békén hagyjuk őket, másnapra lehet, hogy nem is lesz már olyan fontos.

2. Lélegezz!

Amikor legközelebb úgy érzed, hogy megint egy olyan helyzetbe kerültél, amikor kapkodnod kellene, állj meg egy másodpercre:

  • Végy öt jó mély levegőt, lassítsd le a légzésedet.
  • Képzeld azt, hogy minden kilégzéssel a feszültség elhagyja testedet.
  • Mosolyogj. Még akkor is, ha épp nincs min. Máris sokkal jobban fogod érezni magad.

Ha úgy érzed, akár egymás után többször is megismételheted.

3. Lazíts!

Miután elkészültél a légzőgyakorlattal, vizsgáld meg, hol van még feszültség a testedben (például felhúzott vállak, összeszorított állkapocs). Mozgasd vagy finoman masszírozd át ezeket a területeket, hogy ellazuljanak és távozzon a feszültség és a görcs. Ugye, hogy kezd jobb lenni?

4. Lassan rágj, tovább élsz!

Az az igazán hatékony, ha nem csak a stresszes helyzetekben lassítunk le egy picit (persze az már önmagában is szuper, ha valaki ezt megcsinálja), hanem legyünk tudatosan az asztalnál is. Ha kapkodva eszünk, akkor abban nincs semmi élvezet, pedig biztos finom a kaja. Ha odafigyelünk, akkor máris sokkal jobb lesz az étel íze és a zamata, nem beszélve arról, hogy még hasfájás sem gyötör majd a végén. Mivel az emésztés már a szánkban elkezdődik,  ha jobban megrágjuk az ételt, azzal kíméljük a gyomrunkat is. Milyen egyszerű, nem?

5. Élvezd az utazást!

Fárasztó mindig csak a feladat végére vagy az eredményre koncentrálni. Ráadásul kutyák sem vagyunk , aki előtt rángatják a csontot. Nem baj, ha egy nemes vagy merész cél lebeg a szemünk előtt, de ne csak arra figyeljünk, mert az odavezető út lehet legalább olyan izgalmas. Ha úgy könnyebb, akkor kitűzhetünk kisebb célokat is, ez esetben sűrűbben lesz okunk az ünneplésre. Mivel így megsokasodnak a pozitív visszajelzések, több örömet lelünk a dolgokban és még motiváltabbak leszünk. Talán még türelmesebbek is.

6. Lépj egyet hátra!

Amikor legközelebb érzed, hogy egyre csak nő benned a feszültség, végy egy mély levegőt és kérdezd meg magadtól:

Számít ez majd:

  • A jövő héten?
  • A jövő hónapban?
  • A következő évben?
  • Tíz év múlva?

A válasz: nem, nem fog számítani. És tudod miért? Mert a legtöbb dolog, amely miatt stresszelünk már a jövő héten sem fog érdekelni senkit. Úgyhogy elég az agonizálásból és félre azokkal a helyzetekkel, amelyek felett nincs hatalmunk.

7. Ne akarj tökéletes lenni!

Nem vagyunk tökéletesek! Na és? Mutasson már valaki egyetlen embert is, aki az! Ezért magunktól sem kell elvárni, hogy minden helyzetben tökéletesek legyünk, néha hibázhatunk, néha kimaradhat valami. Az állandó maximalizmusra törekvéssel csak fokozzuk a stresszt.

8. Gyakoroljuk a türelmet minden nap!

A legjobb, ha napi rendszerességgel próbáljuk növelni a bennünk lévő türelmet. Elég nagy kihívás, de például amikor legközelebb vásárolni mész, akkor légy bátor és állj be a leghosszabb sorba. Tudom, ez durván hangzik, de lebegjen a szemed előtt a türelem és a Buddha.

És ha a barátaid kérdezik, hogy mitől kerültél ilyen Buddha-állapotba, csak meséld el nekik a trükkjeidet.

gsbox_banner

Olvasd el ezt is:

Zsófi kiakadt egy kicsit karácsony előtt… aztán elmúlt…

No Comments