A felejtés művészetének 9 lépcsőfoka – szeress ki belőle!

Köztudott, hogy a szív ügyeit nem lehet hideg fejjel és gyakorlati eszközökkel gyógyítani… Vagy talán mégis!? Most megmutatjuk, mit kell tenned, ha sürgősen el akarsz felejteni valakit.

Néha mindannyiunkkal előfordul, hogy beleesünk egy olyan pasiba, akibe utólag belátjuk, hogy nagyon nem kellett volna. A környezetünk hiába figyelmeztetett már jó előre, hogy ennek rossz vége lesz, minket akkor is hajtott valami, ami sokkal erősebb a racionális érveknél; a vágy a szerelemre, a boldogságra és a remény, hogy talán Ő lesz Az.

De sajnos gyakran, amikor a szépen megkomponált álomkép szertefoszlik; rájövünk, hogy a legjobb lenne gyorsan kiverni a fejünkből ezt az egészet, és elfelejteni őt.

És akkor rájössz, hogy Ő sem kivétel

Neked van erre forgatókönyved (és most nem az önsajnálkozós-csokihabzsolós sebnyalogatásra gondolunk)?!  Ha nincs, talán tudunk segíteni ezzel a kilenc praktikus módszerrel.

1.Írj egy listát arról, miért nem működött vele, és legyen mindig nálad

Készíts egy jegyzetet a telefonodban és ha rajta kapod magad, hogy azon kattogsz, mennyire hiányzik, csak nyisd meg a listát. Hajlamosak vagyunk megszépíteni a múltat és romantikus ábrándokat kergetni arról, hogy „mi lett volna, ha…”, de ha képes vagy tudatosan kezelni a helyzetet, elkerülhetsz egy csomó fölösleges szenvedést.

2. Tanuld meg a különbséget a szerelem, a kötődés és vonzalom között

Kétségtelen, hogy a szerelem a kötődés és a vonzalom egy nagyon mély formája, de tudnod kell, hogy ez a három nem mindig jár együtt. Ha pedig csak ragaszkodásról vagy kémiáról beszélhetünk, az még nem elég indok arra, hogy az életetek hátra levő részét együtt töltsétek. Egy darabig élvezetesek a kalandok is, de nem tarthatnak örökké.

3. Fogadd el, hogy minden kapcsolatból tanulhatsz, és néha csak ennyi a funkciójuk

Minden ember pont addig része az életünknek, amíg „együtt van dolgunk”. A kapcsolataink rávilágítanak a magunkkal való viszonyunk hiányosságaira; megmutatják, min kell még javítanunk. Vond le a tanulságokat és légy hálás értük, nem szükséges bekategorizálni a régi románcokat, vagy címkékkel ellátni („jó”, „rossz”, „borzalmas”).

Ahogy magaddal bánsz, úgy fognak a kapcsolati minőségek is változni az életedben.

4. Vágj el minden köteléket

Van egy rossz hírünk: csupán a legritkább esetben tudtok a szakítást követően azonnal barátokká válni. Amíg érzel még valamit iránta, tartsd meg a távolságot és a legjobb, ha teljesen megszakítjátok a kapcsolatot. Ne törődj vele, hogy a másik szeretne tudni rólad: azt nézd, NEKED mi a jó, neked hogy a legkönnyebb túl lenni rajta. A többit meg majd az idő eldönti. Ha van rá mód, persze finoman el is mondhatod neki, miért törölted ki az ismerőseid közül és miért kéred, hogy ne hívjon többet.

5. Engedd meg magadnak, hogy szomorú legyél

Gyerünk, mondd ki bátran: „pocsékul vagyok!” Ha küzdesz a fájdalom ellen, az csak megnehezíti a felejtést. Az életed egy nagyon fontos szereplőjétől kell most elbúcsúznod, még jó, hogy megvisel! Adj hangot a bánatodnak, gyászolj, majd engedd el, és menj tovább az utadon.

6. Fogadd el, hogy a gondolataid vissza-visszatérnek hozzá

Fogd fel ezt úgy, mintha egy szokásodon szeretnél változtatni, amit évekig gyakoroltál, hiszen, ha igazán szeretsz valakit, folyton „tele van vele az agyad”. Képtelenség egyik napról a másikra teljesen kitörölni a fejedből! Ha valamiről eszedbe jut, egyszerűen csak hagyd, hogy átjárjon az érzés, de ne időzz túl sokat a múltban; engedd is tovább a gondolatot.

7. Vedd észre, mennyi minden vár még rád az életben

A legtöbb szakítást megelőzi néhány erőteljes próbálkozás a dolgok helyre hozatalára. Ilyenkor szinte megszűnik körülöttünk minden, mert csak a célra koncentrálunk, és hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, hogy milyen sok lehetőség, program és izgalom létezik még a szerelmen kívül. Nyisd ki a szemed, pattanj fel a sorozatok és a telesírt zsebkendők mellől; sportolj, találkozz a barátaiddal, művelődj, vagy vágj bele valamibe, amibe már régóta szerettél volna.

8. Ismerd el a kapcsolatotokat a múltad részeként

Talán ez az egyik legnehezebb pont: ehhez kell a legnagyobb türelem és a legtöbb idő. Amíg dühös vagy a másikra, vagy épp magadra, nem is fog menni. Minden ex-kapcsolatot valahogy úgy kellene megközelíteni, hogy „igen, volt ilyen is az életemben, nem bántam meg, hiszen ettől (is) vagyok ma az, aki”. Ha most még nem tudsz így gondolni rá, semmi baj, ne erőltesd; egy nap majd azt veszed észre, hogy automatikusan menni fog!

9. Kezd el leválasztani magad tőle

A közös kis világból való kiszakadás sokszor rémisztő lehet: mintha egyedül maradnánk azzal a rendszerrel (értékrend, a hétköznapok megszokott rendje, közös háztartás, stb.), amit a partnerünkkel építettünk fel. Alakíts ki új szokásokat, menj szembe a korábbi rutinnal, vizsgáld meg, hogy nem lehetne-e még jobban csinálni? Most tényleg senkihez nem kell alkalmazkodnod, engedd szabadjára a fantáziád.

Észrevetted, hogy mennyi energiát pazaroltál eddig az ellenállásra, a gyűlölködésre és az önsajnálatra? Itt a lehetőség, hogy valami pozitívra fordítsd az időd és az erőd! Ne feledd: amikor egy ajtó bezárul, valahol egy másik kinyílik.

gsbox_banner

Tartozol magadnak azzal, hogy tovább lépsz!

No Comments