Bodylove, avagy szeresd a tested *is* hogy jobban érezd magad!

Azt biztos, hogy amit nem szeretünk, arról nem tudunk gondoskodni. Azért, mert vékonyabb szeretnél lenni még nem kell utálni azt, ahogy most kinézel. És ha szereted a tested nem fogsz meghízni…

Naponta többször emékeztetnek bennünket arra, hogy a társadalom a vékony alkatot értékeli, melynek hatására azt érezzük, hogy csak akkor lehetünk elégedettek a testünkkel, ha folyamatosan teszünk is érte valamit. Mi most mégse az edzésre buzdítunk, hanem öt olyan gyakorlatot hoztunk, amelyek megtanítják, hogyan szeresd a testedet.

1. Légy hálás a testednek!

Ahelyett, hogy a tökéletlenségedre koncentálnál, fókuszálj inkább arra, hogy mire képes a tested és mondj neki köszönetet érte.  Utálod a comjaidat? Hát akkor köszönd meg neki, hogy a múltkor felvitt téged abba a kilátóba, ahonnan olyan csodás panoráma tárult eléd, amilyet még sose láttál. Vagy azért, mert elég erős volt, amikor hazáig kellett cipelned a tizenöt kilós gyerekedet.

Nem biztos, hogy könnyű hálát érezni aziránt a testrészed iránt, amelyet egész életedben utáltál és szégyelltél. Akkor légy hálás annak a részednek, amely nem kapcsolódik annyira a testtudatodhoz, mint mondjuk az agyad vagy a tüdőd. Ha van kedved, vegyél elő egy anatómia könyvet és lapozd fel, mert tényleg elképesztő, milyen fantasztikus az emberi szervezet és mennyire tökéletesen működik. Anélkül, hogy ennek nap, mint nap a tudatában lennénk. Ha belegondolsz abba, hogy szerveid milyen munkát végeznek, az segít abban, hogy még tudatosabban gondolj a testedre és értékeld a munkát, amit végez.

2. Használd örömmel a testedet!

Nincs is jobb módja annak, hogy hálás légy a testednek, mint ha meglátod mire is képes. Fuss, kocogj, sétálj, táncolj, ússzál, mássz…mindegy, csak mozogj. Bármilyen mozgásformát is végzel, élvezd! A végeredmény szempontjából tökmindegy, hogy azért csinálod, mert fogyni akarsz vagy pusztán az élvezetért. Ha jólesett, kérdezd meg magadtól: szeretnéd még egyszer, és még egyszer…?

3. Fenébe a mérleggel!

Dobd ki! Egy mérleg nem árul el semmit az egészségedről, ahogy arról sem, hogy milyen ember vagy, vagy hogy mitől leszel boldog. Szükséged van motivációra? Olvass tovább!

Én és az étel – avagy kell-e mindenkinek fogyókúrázni?

4. Mit szeretsz magadon?

Rengeteg minden van, amiért szerethető vagy, vagy amit szeretni lehet benned. Sajnos, amikor belenézünk a tükörbe, nehéz ezeket a dolgokat felidézni. Ezért kell leírni. Hogy bármikor elővehesd és emlékeztethesd magadat arra, hogy mennyire szeretetreméltó vagy. A tested csak egy picike részed és vannak nála fontosabbak. Úgyhogy fogj egy papírt és írd fel a személyiséged azon aspektusait, amelyeket te is annyira szeretsz. Vedd számba a képességeidet és a tehetségeidet, de még azt is, hogy azok az emberek, akiket szeretsz, mit szeretnek benned. Tartsd magadnál ezt a szép kis listát, hogy amikor úgy érzed szükséged van egy kis extra töltésre, csak elő kelljen venni. Még jobb, ha kicsi post-it papírokra írogatod őket és felragasztod a tükörre. Így ha legközelebb belenézel, már tényleg magadat látod.

5. Ne foglalkozz vele!

Ha legközelebb egy újságban vagy az interneten olyat látsz, hogy egy modell hat hét alatt ledobta magáról az összes súlyfeleslegét, amit várandósan szedett fel, vagy egy bikinis színésznőt, aki épp egy diétás pirulát reklámoz, oda se bagózz! Inkább irányítsd a figyelmedet a testedre, amely valóban megérdemli.

Ne engedd, hogy hamis reményekkel tápláljanak. Ők a probléma, nem a te combjaid.

gsbox_banner

Nézd meg ezt is:

10 modell, akik bebizonyítják, hogy minden nő tökéletes!

No Comments