10 mindennapi tevékenység, amiről nem is sejtenéd, hogy a bőröd ellensége

“Mozogj sokat, étkezz tápanyag-dúsan és kalória-szegényen” – tényleg csupán ennyi lenne a hosszan tartó fiatalos kinézet és az egészség titka?! Akad azért még néhány szokás, ami elsőre teljesen ártalmatlannak tűnhet, de hosszú távon nem tesz jót a bőrödnek (sem).

1. Válassz tudatosan alvási pozíciót

Ha hason fekvésben töltöd az éjszakát, a fejed valamelyik oldalra el kell fordítanod, ami feszültséget okoz a nyak- és vállizmaidban, nem beszélve arról, hogy az agyad vérellátása is csökkent üzemmódban folyik. A szem alatti szürke karikákért és az arcod reggeli duzzadtságáért is ez a pozitúra a felelős.

Válaszd inkább a háton vagy az oldaladon való durmolást, a megfelelő (se nem túl lapos, se nem túl magas) párna kíséretében! Fontos, hogy ne egy fajta pózban aludj minden este, mert ez a szokás az oka egyes mimikai ráncok elmélyülésének.

© Pixabay

2. Szerezz be egy jó minőségű napszemüveget (és használd is!)

A szemünk körüli bőrréteg nagyon vékony és éppen ezért roppant érzékeny is. Mostantól vezess be egy szabályt, melyet évszaktól függetlenül (tehát nem csak nyáron) betartasz: ha süt a Nap; előkapod a napszemüveged, a bőröd védelme érdekében.


© Pexels

3. Ne csak arra figyelj, mit; hanem arra is: hogyan eszel!

Elsőre nevetségesnek tűnhet, de hidd el, hosszú távon (évek-évtizedek alatt) tökéletesen meglátszik az arcodon, ha mindig ugyanazon az oldalon rágsz. Ha például folyamatosan a bal oldali fogaiddal rágod meg az ételt, azok a rágóizmaid megerősödnek, míg a jobb oldaliak szinte elsorvadnak – így kölcsönözve egyfajta asszimmetriát az arcodnak.


© Depositphotos

4. Nem mindegy, hogyan tartod a telefont beszéd közben

Ugyanis, ha rendszeresen az arcod és a vállad közé szorítod a “kagylót”; azzal növeled az arcodon és a nyakadon megjelenő ráncok számát, ráadásul megfájdulhat a vállad is. Ha tényleg olyan elfoglalt vagy, hogy muszáj telefonálás közben valami mást is csinálnod, használj headsetet, vagy kihangosítót.

© Depositphotos   © Pexels

5. … És az sem mindegy, hogyan tartod olvasás közben

A folyamatos lefelé bámulás rontja a látást és hosszú távon ödémához is vezethet a szemeid környékén. Próbáld meg szem magasságban tartani a kütyüdet, miközben végig görgeted a hírfolyamot.


© Pixabay

6. Ne támaszd a kezeddel az állad

Gyakori szokás olvasás vagy a gép előtt töltött órák alatt a kézfejünkkel támasztani az állunkat. Ne tedd, mert a megtámasztott arcfelületen csökken a bőröd rugalmassága és idő előtt megereszkedik.


© Depositphotos   © Pexels

7. Ne idegeskedj fölöslegesen

Ezt a tanácsot mindenképp jó, ha igyekszel megfogadni, hiszen a lelkednek sem tesz jót a túl sok stressz, de mi most nem első sorban erre gondolunk, hanem a benned zajló negatív gondolatok kedvezőtlen mimikai kivetüléseire. Sajnos, egy bizonyos kor felett igenis felelősek vagyunk a vonásainkért: inkább a mosoly jelei rögzüljenek az arcodon, mintsem az összeráncolt szemöldök és homlok okozta barázdák.

© Depositphotos   © Pexels

8. Forró helyett meleg-vizes fürdő

Bár olykor igazán frissítő és relaxáló érzés megmártózni egy kád gőzölgő vízben, a gyakori forró víz-használat kiszárítja a bőrt, így célszerű inkább a mérsékelt hőfokot választani a tisztálkodáshoz.

© Pixabay

9. Csak végső esetben használd a légkondit

A folyamatosan járó klíma hatására csökken a levegő pártartalma, ami szintén szárítja a bőröd, így azt javasoljuk, hogy csak az igazán elviselhetetlen kánikula idején, és akkor is csak időszakosan kapcsold be a légkondit.

© Depositphotos

10. Pamut helyett selyem párnahuzat

Bár a pamut ágynemű egy klasszikus választás, az arcod szempontjából nem feltétlenül a legjobb döntés, hiszen a durva anyag felsértheti a bőröd, a selyem vagy szatén huzattal ellentétben.

© Pexels

Tudjuk, hogy nem lehet mindig, mindenre odafigyelni, de ha már egy dolgon változtatsz az is sokat számít!

gsbox_banner

Forrás: 

Csináld magad arcolaj! – Hatóanyagban gazdag bőrápolás télre!

Legyél *zöld*, és készíts magadnak parfümöt és testpermetet!

No Comments