Elég volt a hátfájásból! 8 dolog, amit ha abbahagysz, jobb lesz a közérzeted…

Az emberek 80% -a szenved hátfájástól egész életében. A szakértők szerint ez a fájdalom nem mindig súlyos betegség vagy sérülés tünete. Az okok sokkal inkább másban rejlenek. Eláruljuk őket! 

“Ülj egyenesen, különben görbe leszel és fájni fog a hátad“- biztos, hogy gyerekként számtalanszor hallottad már ezt mondatot. Felnőttként sokszor elfeledkezünk erről, végezzük a napi teendőinket, aztán este azt vesszük észre, hogy fáj a hátunk, a derekunk, és mozdulni sem bírunk. Ha te is küzdesz hátfájdalmakkal, akkor íme ez a nyolc dolog, amit másként kell csinálnod és hamarosan jobb lesz a helyzet.

Foglalkozási ártalom

fotó: © pixabay.com © depositphotos.com

Sajnos vannak olyan szakmák, amit szinte képtelenség megúszni hátproblémák nélkül. És még nem is kell ehhez kemény fizikai munkát végezni, és nehéz tárgyakat emelni. A kozmetikusok, a műkörmösök, az építészek, a gépjárművezetők, az irodai dolgozó, és a varrónők sokat küzdenek a hátfájással. A megoldás erre az lehet, hogy a munkahelyünkön is beiktatunk némi átmozgató gyakorlatot a hátunkra koncentrálva, szabadidőnkben pedig pihentetjük a hátunkat.

Az otthoni munkakörnyezet hibája

fotó: © depositphotos.com

Sokan úgy gondolják, ha letudják a munkát, akkor megszűnik a hátukat terhelő rossz tartás. Pedig a hazaérkezés után is van néhány fenyegető tényező, amit nem árt megvizsgálni. Érdemes megfigyeltetni magunkat egy családtaggal, hogy milyen tartásban végezzük a mosogatást, a vasalást, az étel előkészítését, mert sokszor mi magunk észre sem vesszük, hogy helytelen tartásban végezzük ezeket a teendőket. Rossz tartás esetén érdemes felemeltetni a bútort, mert az ellazult hátizmok segítenek a regenerálódásban, és nem terhelik a testet.

Kényelmetlen cipők

fotó: © pixabay.com © pixabay.com

Attól, hogy egy cipő divatos, és trendi még nem biztos, hogy megfelel az egészségünknek. Napi 2 óránál több ideig nem ajánlott magas sarkú cipőt viselni, de kerülni kell a teljesen lapos cipőt is, hiszen ez is gerincfájdalmakat okozhat, ugyanis a testsúly nem egyenlően van elosztva járás közben. A mindennapos tevékenységekhez válassz alacsony sarkú cipőt, és győződj meg róla, hogy a pántok szorosan tartják a lábadat, az ujjaidat és a sarkadat.

 

Nagy táskák

fotó: © depositphotos.com © depositphotos.com

A nagy táskák elterjedése komoly egészségügyi kockázatokkal jár a hátunk egészségére. A nagy táskába ugyanis észrevétlenül is sok dolgot pakolunk (hiszen elfér) és észre sem vesszük, hogy hatalmas súlyt cipelünk így. Első lépésként távolíts el minden felesleges cuccot a táskádból, csak azokat hagyd benne, amiket mindennap használsz. A másik dolog, amit megtehetsz, hogy beszerzel egy hátizsákot. Érdemes olyat választani, ami egyenlően terheli a vállaidat, és a gerincednél végénél ér véget az alja.

 

Feszes ruhák viselése

fotó: © depositphotos.com © depositphotos.com

A divat másik áldozatai azok, akik állandóan feszes és szoros ruhákat hordanak. A szűk szoknyák, farmerok korlátozzák a szabad mozgást, és megzavarják a vérkeringést. Észre sem veszed, de ezekben a nadrágokban, szoknyákban, ruhákban napközben folyamatosan feszíted az izmaidat, így a nap végére ez hátfájáshoz vezethet. A nők számára a fehérnemű választás is fontos szerepet játszik. Érdemes helyes méretű melltartót választani, és az alsó nemű se legyen szűk, és kényelmetlen, mert bizony ez is kihat a testedre.

Stressz és depresszió

A legújabb tudományos kutatások szerint azok, akik valamilyen mentális betegségben szenvednek hajlamosabbak a hátfájdalmakra. Amikor idegesek vagyunk nem figyelünk a testtartásra, a vállunk leengedjük, a hátunkat görbítjük. Ez elkerülhetetlenül hát és derékfájdalomhoz vezet. A fizikai aktivitás segít a stressz leküzdésében. Válassz egy olyan tevékenységet, ami örömet okoz. Ez lehet tánc, úszás, zumba, jóga, vagy sétálás. Hosszan tartó depresszió vagy lelki problémák miatt érdemes felkeresni egy szakembert, és megkezdeni a kezelést.

Helytelen alvópozíció

fotó: © depositphotos.com

A helytelen és kényelmetlen alvás nem csak megakadályozza, hogy kipihend magad, hanem hátfájáshoz is vezethet. A merev matrac negatív hatással lehet a testtartásra, de a túlzottan puha süppedős felületen sem ajánlott az alvás. A közepes rugalmasságú matrac a legjobb választás, hiszen amikor alszol, akkor a gerincednek egyenesen kell maradnia. Győződj meg róla, hogy a fejed nincs túl magasan, illetve alacsonyan, amikor alszol. Ha szeretsz a hátadon aludni, akkor érdemes egy párnát tenni a térded alá, ez segít a teher csökkentésében.

Nehéz tárgyak helytelen emelése

fotó: © depositphotos.com

A nehéz tárgyak emelgetése káros lehet a hátadra, derekadra nézve. Mindennap emelgetünk dolgokat, így fontos, hogy helyesen tegyük ezt a tevékenységet. A nehéz súlyok emelése előtt tartsd a térded hajlítva, a hátad pedig legyen egyenes, a fejeddel pedig nézz előre miközben emelsz.

 

forrás

Ezt olvastad már? 

17 jel, ami megmutatja, hogy mennyire vagy egészséges. Meg mered nézni?

No Comments