Advertisement

7 dolog, amit ne csinálj lefekvés előtt, ha fogyni szeretnél…

Ha hirtelen hízol, akkor valószínű, hogy az esti rutinodban kell keresni a bűnöst! Segítünk, hogy megtaláld! 

A hirtelen hízásnak sok oka lehet, de a kutatók szerint érdemes az esti rutinunkat átvizsgálni, mert sokszor ott bújik meg a bűnös. Érdemes változtatni az életünkön, hiszen a túlsúly nem csak frusztrációt okoz, hanem számos egészségügyi következménye van. Légy egészségesebb, változtass néhány dolgon és inkább helyezd a súlypontokat az egészséges életmód felé. 

1. Késő esti harapnivalók

fotó: © Depositphotos.com © Depositphotos.com

Sokan nem étkeznek 18 óra után, állítólag ez egészségügyileg is rendben van, mert az jó, ha hagyjuk a gyomrunkat és a szervezetünket üresen egész éjjel, hiszen így kalóriát vesztünk és nem leszünk eltelítődve se. Utóbbi az alvást is elősegíti! A késő esti étkezés súlygyarapodáshoz vezethet, ami növeli a koleszterinszintet, az inzulinszintet és negatívan hat a hormon háztartásunkra.

2. Kávéivás este

fotó: © Depositphotos.com © Depositphotos.com

A késő esti kávé nem csak az alvásritmusodat károsíthatja, de a kávéban található klorogénsav fogyasztása testsúlygyarapodáshoz vezet. Próbáld meg a kávét gyógynövényes teával, vagy meleg vízzel helyettesíteni, ha nehéz lemondanod erről a szeánszról.

3. Ha keveset alszol

fotó: © Depositphotos.com © Depositphotos.com

Az egészséges alvásmennyiség körülbelül 7-8 óra éjszakánként. Ha ez hosszan tartó ideje kevesebb, annak bizony egészségügyi következményei lehetnek. Tanulmányok kimutatták, hogy az alváshiány és az anyagcsere negatív változásai között is van összefüggés. Sokan úgy próbálják behozni a néhány óra alvást, hogy másnap nagyon sokat alszanak. Ez sem jó megoldás, mert ha túlzottan sokat alszol, az még több fáradtsághoz vezet, így pedig csökken a napi aktivitásod, amit a szervezeted lassú anyagcserével “hálál” majd meg.

4. Az edzés hiánya

fotó: © Depositphotos.com © Depositphotos.com

A testmozgás kulcsfontosságú szerepet játszik a testsúlycsökkenésben, mivel növeli az anyagcserét és a kalóriaégetést. Alapvető fontosságú, hogy naponta eddzünk valamit. Ez lehet egy 15 perces miniedzés, ami alatt akár 100 extra kalóriát is elégetünk. Ha ezt kiszámolod az hetente 700 kalória. És csak 15 percet kellett érte tenni. Egyszerű nem? Sétálj nagyokat, vagy járj úszni, jógára, vagy fuss. Bármilyen edzés jó, amivel levezeted a felesleges energiáidat. Ne hagyd ellustulni az izmaidat!

5. Az elektromos eszközök használata alvás előtt

fotó: © Depositphotos.com © Depositphotos.com

Különböző tanulmányok kimutatták, hogy alvás előtt a kék fényt kibocsátó elektromos eszközök alváshiányhoz, és esetleges súlygyarapodáshoz vezetnek. Ezek az eszközös zavarják ugyanis a szervezet melatonin termelését, ami az alvási ciklusért felelős hormon. Esténként ahelyett, hogy a Facebook-ot pörgetnéd inkább olvass egy könyvet, vagy tegyél be valami pihentető zenét.

6.  A késői ébredés

fotó: © Depositphotos.com © Depositphotos.com

Akár elhiszed, akár nem, azok az emberek, akik korán reggel kelnek sokkal alacsonyabb testtömegindexszel rendelkeznek, mint a tovább alvó társaik. Bizonyított tény, hogy akár 20-30 perc, amit a reggeli fényben töltünk befolyásolhatja a testtömegindexet.

7. Rossz színek vesznek körül

fotó: brightside

A kék szín elősegíti a relaxációt, és a jobb alvást, ráadásul a kék szín elnyomja az étvágyat is. Az olyan színek, mint a vörös, narancssárga energikussá és éhessé tesznek minket. Nálad milyen színű a hálószoba? Lehet, hogy pont valamelyik a fent említettből. Érdemes átgondolni a hálószoba színét!

forrás

No Comments