Advertisement

4 módszer, amivel meg tudod állítani az agyalást

Amikor csak egy dolog körül forognak a gondolataid. Annyi ideig, hogy el is fáradsz, és nincs vége…

Nem kell ahhoz éjszaka az ágyban feküdni, hogy az ember beleragadjon egy gondolatfolyamba. Gyönyörűen lehet úgy is csinálni, hogy éppen dolgozol, vagy legalábbis próbálsz. Próbálsz figyelni, próbálsz fókuszálni, de nem megy.

Egyre csak visszatérsz egy bosszantó kérdéshez, amit valószínűleg nem tudsz megválaszolni. Egy konfliktushoz, amit nem tudsz feloldani, vagy egy olyan helyzethez, amiből nem tudsz jól kijönni. A rossz hír az, hogy bár valószínűleg tisztában vagy azzal, hogy ezt nem tudod gondolkodással megoldani, még sem tudsz másra figyelni.

Van azonban néhány módszer, amit érdemes kipróbálni, mert gyakorlással működhet:

1. Figyelj a pozitív dolgokra amelyek JELENLEG körbevesznek

A túlagyalás általában feloldatlan, vagy megoldatlan helyzeteket hoz előtérbe. Ergo, azonnal társul hozzá negatívum is. Amitől nagyon könnyen lefagyunk, elkedvetlenedünk. Ezt pedig meg kell törni. Vegyél egy nagy levegőt és nézz körül magad körül. Listázd fejben, hogy miért lehetsz hálás. Igyál meg egy pohár vizet és figyelj a légzésedre. Ha még jobban szeretnéd elterelni a gondolataidat hívj föl egy barátot és érdeklődj, hogy van. Ne kezdj neki a problémádról beszélni, hanem fogadd be az ő életét. Meglátod, hogy néhány perc múlva jobb lesz!

2. Nyugtasd meg magad szavakkal

Egyáltalán nem könnyű állandóan boldognak lenni. Nem is lehet. Az sem könnyű, hogy mindig meglássuk a jót valamiben. A túlgondolás nagyrésze negatív energia. Valaki mondott vagy csinált valamit, amin nem tudunk túllépni, nem tudjuk megoldani.

Ha jön a spirál ne érezd magad rosszul, ez teljesen normális. Használd a szavak erejét, és mondd ki, akár hangosan, hogy jól érzed magad. Vagy, hogy mi tesz nyugodtá. Segíteni fog.

3. Élj a “most”-ban

Hagyd, hogy mit kell elintézned holnap, vagy, hogy mit kellett volna megtenned tegnap. Jövő héten is lesz dolgod, meg utána is… Nagyon fárasztó mindig azon pörögni, hogy mit kell megtenni a jövőben. És az a rossz hírem van, hogy nagy valószínűséggel úgy sem úgy lesz … valami mindig közbejön. Figyelj arra, amit most kell megtenned, ami most történik. És vedd észre benne a jó dolgokat.

4. Ki a természetbe, ki a levegőre

Nem mindenkinek van az utcája végén egy erdő, vagy egy patak. De egy biztos: csodálatos országban élünk, rengeteg lehetőségünk van kimozdulni a zöldbe. Biztos, hogy a munkahelyed közelében is van egy park, egy pad, egy tó, aminek partjára leülhetsz egy kicsit. Ne habozz, sétálj! A járás monotonítása, a friss levegő, kisöpri a fejedből a túl sok felesleges gondolatot. Ülj ki egy padra, és figyeld a természetet. Jót fog tenni.

 

 

No Comments