Lopj el a napból 15 percet, csak magadnak…

Kezdetnek ennyi is elég lesz. 

Ha úgy érzed, hogy már reggel fáradt vagy – kellj negyed órával előbb. Idd meg azt a kávét nyugodtan, egyedül. Gondold át a napod, gondold át, hogy mennyi mindenért lehetsz hálás.

Különös hangulata van a reggeleknek, amikor mások alszanak, te pedig ébren vagy, éber vagy.

Több leszel ettől a lopott időtől.

Ha délelőtt tízkor a fejedre nőtt már a nap, és fogalmad nincs hogy hol kezd, pedig valahol nagyon el kéne – tegyél le mindent és negyed órára ülj ki a konyhába, vagy az étkezőbe egy lopott tíz percre. Ha kell vidd a telefonod, de ne használd.

Ennyi egyedüllét elég, hogy fellélegezz, és átlásd a sok feladatot, ami rád vár még ma.

És az is lehet, hogy nem kell mindet ma megoldanod.

Ha úgy érzed nincs kedved a kollégákkal együtt ebédelni ne tedd. Mond, hogy ma nem vágysz az üzemi kosztra, hoztál magadnak, vagy épp azt, hogy zsong a fejed, szeretnél egyedül lenni.

Sétálj egyet a sarki boltig, ülj le egy padra, rágcsálj el egy szendvicset. Nem kötelező minden nap ugyanúgy folynia.

Nem kötelező minden nap a hangos ebédlőben tölteni az ebédszünetet.

Hívj fel egy családtagot, egy barátot, olvass néhány oldalt a könyvedből, vagy csak egyszerűen ülj egy picit magadban.

Ha a munka végeztével nincs kedved még hazamenni ne menj.

Hallgass zenét, sétálj a városban, add át másnak a teendőket. Ha tudod.

Vagy lépj le fél órával korábban, és menj gyalog a gyerekekért. Sétáld ki magadból a feszültséget, hogy mire velük találkozol már ne legyél ideges.

(Persze tudom, ezt nem mindenki teheti meg.)

Ha úgy érzed nincs kedved főzni ne főzz, kibírja a család, hogy nincs meleg étel, neked is jár, hogy ne szakadj bele.

És végül az este…

Az este is lehet a tiéd.

Nem kell, hogy mindenki fél tízig ugráljon a fejeden. Ma nem. Ma megérdemelsz egy pohár bort, és egy forró fürdőt, vagy egy közös filmezést a férjeddel.

Vagy egyedül.

Mi a jó neked? Mikor tudsz kikapcsolni akár negyed órára is? Tudod?

Döntsd el, hogy megteszed. És tedd meg.

Szánj minden nap csak 15 percet arra, hogy magadban legyél, és idővel rutinná válik majd.

Egy olyan rutinná, ami akár az egész eletedre hatással lehet hidd el.

 

Olvasd el ezt is:

Egy hetes “élet-detox”, hogy változtass végre!

No Comments