Advertisement

22 apró dolog, amit változtass meg az életedben és egy év múlva más ember leszel!

A változást bármelyik évszakban, bármelyik nap kezdheted… 

Sokszor elveszted a fókuszt a napi teendőid mellett? Nem haladsz egyről a kettőre? Ha követed a tippeket, egy év múlva látványos eredményt érhetsz el abban, hogy nyugodt, motivált és teljes életed legyen. Miért ne próbálnád ki? Változtatni sosem késő!

1. Olvass el legalább egy könyvet havonta.

2. Írd le a céljaidat minden hét kezdetén és minden hónap elején.

3. A céljaidat kövesd nyomon az év folyamán, vedd szemügyre őket, és légy őszinte velük kapcsolatban. Írd melléjük, hogy miért nem sikerült megvalósítani őket. Fontos, hogy lásd, hogy mit tettél, és mit tehettél volna jobban a sikereidért.

4. Csak egy napot tölts el egy héten úgy, hogy nem eszel húst!

5. Kapcsold ki a telefont,  és úgy társalogj valakivel ebéd, vagy vacsora közben, hogy nem a kütyüidre figyelsz, hanem csak a másik emberre.

6. Beszélj valakivel, akiben megbízol, még akkor is, ha csak a szívfájdalmadat vagy félelmedet szeretnéd kibeszélni.

7. Sétálj, amikor csak tudsz, és ahol csak tudsz.

8.  Tegyél meg mindent, ami a hatalmadban áll, figyelj befelé és légy tudatában a többi embernek.

9. Mondj “igent” valamilyen olyan programra, ami megrémít, és azt hiszed, hogy nem jó lesz számodra. A végén kiderül, úgyis, hogy csodás lesz!

10. Naponta írd le egy jegyzetfüzetbe (egyfajta naplóként) a gondolataidat. Vesd papírra az elmélkedéseidet, nem kell semmi szabály erre a füzetkére, csak arról írj, amiről szeretnél.

11. Legyél tudatában az érzelmeidnek oly módon, ahogyan korábban még sosem. Egyszerűen csak próbáld meg felcímkézni őket és nevükön nevezni, ahelyett, hogy úgy kezelnéd őket, mintha a csendes társakat. Ne hagyd őket figyelmen kívül, mert az érzelmek fontos dolgok, észre kell venni, hogy éppen mi zajlik benned.

12. Hallgass többet, mint amennyit beszélsz. Bocsáss meg magadnak, amikor ez nem sikerül. Próbálkozz újra és újra.

13. Nézz valami nem képernyős dolgot elalvás előtt. Ez lehet egy könyv, egy ablak, a partnered arca, ahogy alszik, vagy egy kisállat,  vagy éppen a mennyezet. Bármi lehet, a lényeg, hogy ne egy kék fénnyel világító elektromos eszköz legyen az, hiszen ezt csinálod napi 8-10 órán át (ha ilyen munkád van) és este fontos, hogy az agyad lekapcsolódjon ezekről.

14. Az alvást abszolút szükségletként és és hihetetlenül fontos prioritásként kezeld és ahelyett, hogy büszke lennél arra, hogy mennyire keveset alszol. Inkább arra légy büszke, hogy naponta legalább 8-9 órát pihensz.

15. Ügyelj arra, hogy milyen tényezőkre van szükséged a jó munkához. Szükséged van zenére? Szükséged van csendre? Szükséged van egy ablakra? Szükséged van a fehér zajra? Be kell kapcsolnod a telefonod? Szükséged van 45 percenként ütemezett szünetekre, hogy elolvashasd egy könyv néhány oldalát?

Figyeld meg azokat a pillanatokat, amelyek során a legjobb munkát végzed el, és írd fel mik azok a tényezők, amik jelen voltak aznap, majd mindent tegyél meg érte, hogy másnap és harmadnap is, hogy ezek megvalósuljanak. Ha valami nem úgy lenne, akkor szüntesd meg azt a dolgot, és törekedj az állandóságra, hiszen így lehetsz a legjobb a munkádban.

16. Beszélgess idegenekkel néha. Beszélj a taxi sofőrrel, ha úgy tűnik, hogy csalódott hangulatban van. Beszélj a pincérrel, bármi másról, mint a napi akciós menü. Beszélj azzal a személlyel, aki a közvéleménykutatást készíti telefonon. A különböző emberekkel használt interakciók jót tesznek az agynak, és képes leszel évek múlva is emlékezni az ilyen beszélgetésekre. Ráadásul rengeteg érdekességet tudhatsz meg így az emberekről, amiket nem is gondoltál volna!

17. Ha új célt találsz és úgy érzed, hogy ezt az ismerős izgalmat meg kell osztanod valakivel, akkor ne habozz, oszd meg!  Hihetetlen, hogy mennyire valósabb és kézzelfoghatóbbá válik mindaz, amikor ezt megteszed és valakinek beszélsz róla.

18. Hallgass egy kis fehér zajt, amikor valamit tanulmányoznod kell, vagy valamire nagyon kell koncentrálnod, mert ez segíti az agyadat, hogy egy kicsit csendben maradjon és elcsitítsa magát és csak egy valamire figyeljen.

19. Figyeld meg , hogy hány értelmetlen dolgot csinálsz egy nap, és hány percet vesztegelsz ezek miatt. Ha reggel fél órákat pörgeted az Instagramot az ágyban, vagy napközben állandóan a Facebook-on lógsz, akkor állj meg. Bármilyen haszontalan cselekedet helyett csinálj valami produktívat. Mosd meg a fogad, menj aludni, csinálj 20 guggolást, mosogass el két bögrét stb… Nap végére meglátod, hogy mennyi mindent megtettél és jobb napod lesz ezek nélkül!

20. Amikor kiválasztod a pihenést, győződj meg róla, hogy mentálisan és érzelmileg is pihenni fogsz. Ne felejtsd el ezt! Ne ülj át a kanapére tovább dolgozni, mert az nem pihenés! Amikor pihensz, akkor teljesen pihenj! Merülj el a pároddal egy filmben, játsszatok társasjátékot, menjetek el közösen edzeni, sétálni, jógázni stb…

21. Mindig olyan ruhákat viselj, ami számodra kényelmes, amiben magabiztosnak érzed magad és neked is tetszik. Ezek a ruhák léteznek, csak meg kell találnod őket!

22. Nyisd meg azonnal a leveleidet, és válaszolj arra, amit meg kell azonnal válaszolod és töröld, amire nincs szükséged. Ha azonnal megcsinálod ezeket, akkor nem lesz felesleges leveled, és nem fogja az idődet rabolni az, hogy a felgyűlt olvasatlan levelek csak halmozódnak.

Ezt is ajánljuk!

15 tipp, hogy te legyél az időgazdálkodás királynője

No Comments