Advertisement

Állítsd meg a (káros) nassolást! 13 étel, amit bátran ehetsz, mégsem hízol el tőle

Állandóan éhes vagy, de nem szeretnél plusz kilókat a nassolás miatt? Van megoldás! Mutatjuk! 

Majdnem minden embernek az az álma, hogy képes legyen bármennyit enni, anélkül, hogy aggódnia kéne a súlygyarapodás miatt. Ez azonban nem lehetetlenség, csak okosan kell csinálni. A jó hír az, hogy rengeteg egészséges étel van, ami csillapítja az éhséged, de mégsem hízol el tőlük.

1. Vörös sügér

A sügér rengeteg fehérjét és alapvető omega 3 zsírsavat tartalmaz, ami jót tesz a szervezednek. Ez a fajta hal képes arra, hogy sokáig jól lakott legyél, mégsem hízol el tőle. A vörös sügér rendszeres fogyasztása csökkenti az elhízást, a cukorbetegséget és a szívbetegség kialakulását.

2. Avokádó

fotó: pexels.com

Ez a zöld növény az esszenciális zsírsavak kiváló forrása, az avokádóban lévő oleinsava meghosszabbítja a jól lakottság érzését, és kevés kalóriát tartalmaz. Egy kísérlet bebizonyította, hogy azok akik ebédre avokádót ettek, 40%-uk volt utána 3 órával éhes. Próbáld ki te is!

3. Kávé

A kávé koffeinje segít kalóriát égetni, és a zsírokat lebontani, valamint szabályozza az étvágyat. Ha étkezés előtt 30 perccel elfogyasztasz egy kávét, akkor kevesebbet eszel majd. A testsúlycsökkenés érdekében naponta két csésze kávé ajánlott, ezt a mennyiséget nem érdemes túllépni, mert a koffeinnek vannak mellékhatásai!

4. Chia mag

fotó: pexels.com

Ezek a csodás kis magvak a súlyuk tizenkétszeresét is képesek magukba szívni, így segítik a gyomrot feltölteni, és fokozzák a teljesség érzését. Tudtad, hogy a chia mag csökkenti az étvágyat is?

5. Kókuszolaj

Tudtad, hogy a kókuszolaj pozitív hatással van az anyagcserédre? Bizony! A kókuszolaj segít kalóriát égetni, és megszabadít a hasi zsírtól is. Akik napközben kókuszolajat fogyasztanak, azok 256 kalóriával ettek kevesebbet, mint a kísérlet többi résztvevője. Fontos azonban tudni, hogy a kókuszolaj mégis csak egy olaj, nem ajánlott minden étkezés közben használni. Cseréld ki inkább a napraforgóolajat kókuszolajra és süss azzal!

6. Tojás

fotó: pexels.com

A tojás egy olcsó és tápláló proteinforrás, amely a teljesség érzését biztosítja. Egy kísérlet kimutatta, hogy aki reggelre tojást eszik, az kevesebb kalóriát fogyaszt el napközben. Az első csoportban azok voltak, akik tojást ettek reggelire, a másik csoportban a hagyományos reggelit étkezők (például pirítós és gabona). Kiderült, hogy az emberek, akik tojást ettek, 65% -kal több súlyt veszítenek, mint azok, akik nem.

7. Chili-paprika

A chili-paprika kapszaicint tartalmaz, ami nagy mértékben káros hatású, de kis mértékben csökkenti az étvágyat és segít a zsírégetésben is. Egy tanulmány kimutatta, hogy 1 gramm chili elfogyasztása csökkenti az étvágyat és elfojtja az éhségérzetet. Azok, akik általában fűszeresebb ételek fogyasztanak nem küzdenek súlyproblémákkal. Nem ajánlott azonban mindenhez chilit adni, mert egy idő után intoleránssá válsz. Csak néha alkalmazd és mértékkel!

8. Spenót

fotó: pexels.com

A spenót olyan hormont tartalmaz, amely kordában tartja a a pajzsmirigyet. A leptin szabályozza ugyanis az energiacserét, és az éhségérzetet, a spenót pedig tele van ezekkel. 100 gramm spenót minden nap elegendő, hogy a pajzsmirigyed rendben legyen.

9. Zöld tea

A zöld tea két olyan összetevőt is tartalmaz, amelyik segítenek a fogyászban: koffein és katechin. Az első segíti elő a zsírbontást, az étvágy elfojtását, a második fokozza az anyagcserét és segít megszabadulni a zsírtól. A két összetevő kombinációja a zöld teában található meg. Azok számára, akik fogyni szeretnének naponta 250-500 mg zöld teát fogyasszanak!

10. Lencse

A lencse nagyon egészséges, mert sok folsavat, vasat, káliumot, tiamint és mangánt tartalmaz. Ez a gazdag fehérjés és rost zöldség hatékony az éhségérzet csökkentésében, kitöltik a gyomrot és később éhezünk meg tőle. Ráadásul könnyebb a lencsét megfőzni, mint a többi hüvelyest (például bab)

11. Gyömbér

fotó: pexels.com

A gyömbér szintén jó abban, hogy súlyvesztést érjünk el, és segít a leptin szinten tartásában is.

12. Zabpehely

A rendszeres zabpehely (nem az instant fajta!) rengeteg rostot tartalmaz, ami segít, hogy tovább maradj eltelve. Egy tanulmány kimutatta, hogy azok akik zabot reggeliznek, kevésbé lesznek éhesek az ebéd után, mint azok, akik nem zabot reggeliztek.

13. Természetes joghurt

A természetes joghurt fehérjével van teli, és ezáltal hosszabb ideig érzed magad eltöltve. A természetes joghurt tele van továbbá probiotikus baktériumokkal, amik az emésztést támogatják. A nem zsíros joghurt csökkenti az elhízás kockázatát és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását. Meglepő módon a zsírmentes joghurtok sok cukrot tartalmaznak, ezért jobb elkerülni őket.

forrás

Te melyiket fogyasztod rendszeresen? 

Ezt olvastad már?

11 dolog, amit minden fogyókúrázó megért

No Comments