6 tipp, hogy te is reggeli pacsirtává válj éjjeli bagoly helyett

Ha eddig még nem igazán sikerült a nappal kelned, de vágysz rá, hogy pacsirtává válj, akkor kövesd a tanácsainkat, és neked is sikerülni fog.

Kétféle embertípus létezik: vannak a reggeli pacsirták, akik korán reggel kelnek. Ők már a korai órákban aktívak, produktívan telik a reggelük. Ők sokszor már túl vannak egy edzésen, és a reggelin mire az éjjeli baglyok elkezdik nyitogatni a szemüket. A reggeli pacsirták este 22:00 óra előtt már az ágyban fekszenek, és többnyire alszanak, az éjjeli baglyok pedig csak akkor kezdenek bele a fontosabb dolgaikba. Igen, az éjjeli baglyok tényleg éjjel produktívabbak, akkor dolgoznak a legtermékenyebben, így hajnalig képesek fent maradni. Ennek hatására sokáig húzzák a lóbőrt másnap és nem tudnak felkelni korán.

Ha szeretnél éjjeli bagolyból pacsirtává válni, akkor kövesd a tanácsainkat, mert bizony ez nem lehetetlenség.

Ébredj egy mágikus reggelre

A szokások megváltoztatása könnyebb lehet, ha korábban felismered annak a szándékát – mondja Dr. Pelayo kutató. Szeretsz ébredés után egy jó könyvet olvasni? Szeretsz azonnal reggelizni miután felébredtél? Akkor csináld azt! “Az a dolog, amit csinálsz, amikor kikelsz az ágyból az legyen valami jó dolog. Ha szeretsz ezzel a dologgal foglalkozni, akkor könnyebb lesz kikelni az ágyból. Ha azért kelsz fel reggelente előbb, hogy elmosogass, az nem fogja motiválni az elméd, hogy átállítsa a szervezteted a korán keléshez. Feltéve, ha imádsz mosogatni.” – mondja a szakember.

Szívd magadba a reggel fényeit és kelj ébresztőórára

A reggeli fény stiumáló biológiai hatása kutatásokkal igazolt. Ez segít a belső óránknak, hogy elindítsa az egész napot. Reggel első dolog legyen, hogy elhúzod a függönyöket, és természetes fényt engedsz be a szobádba, lakásodba. Ha szobádba nem jut annyi természetes fény, akkor stimuláld azt egy erre alkalmas lámpával. Érdemes beszerezni egy jó hangosan ébresztő órát is, de az is hatásos lehet, hogy a telefonodat, ami ébreszt az ágytól jó távolra (de még hallótávolságba) helyezed. Így biztos, hogy fel kell kelned, hogy kikapcsold, ez pedig felébreszt.

Fő a fokozatosság!

Nem érdemes egyből átállítani magad reggeli pacsirtává, ha eddig éjjeli bagoly voltál. A belső óránk beállítása lassú folyamat. Ha eddig reggel 9-kor keltél, akkor 2 nap múlva ne akarj 6-kor kipattani az ágyból, mert nem fog menni. Ehelyett a fokozatosság a kulcs. Minden nap csak 15 perccel korábban feküdj le, és kelj fel reggel 15 perccel előbb. Ne rögtön állj át hanem fokozatosan, mialatt azt sem felejted el, hogy minden embernek legalább 8 óra pihenésre van szüksége éjjel!

Tartsd be a rutinodat!

A következetesség kulcsfontosságú. A kutatások azt bizonyítják, hogy az egészségre gyakorolt negatív következmények (például súlygyarapodás, szívbetegségek kialakulása) az instabil ébredési ütemek miatt alakulnak ki. Ha egyik nap korán kelsz, majd másik nap későn, hétvégén pedig sokat alszol, hogy visszapótold a hétköznap elmulasztott pihenést, az biztos, hogy nem vezet jóhoz. Hétvégén is kelj időben, és ne akarj mindent belepréselni egy napba. Priorizáld a feladataidat, és legyen egy rutinod.

Zárd ki a kék fényt!

Feltételezve, hogy nincs alvási rendellenességed, az alvással nem lehet gondod. Viszont mindenkinek fontos, hogy figyeljen az őt körülvevő dolgokra. Főleg ha nem megy az elalvás olyan könnyen. Alapszabály, hogy este nincs monitorozás, tévézés, telefonozás. Minden tiltott a hálószobában, ami kék fényt bocsát ki, hiszen ez az éjjeli baglyok játszótere. A kék fény stimulálja az agyunkat, és késlelteti a melatonin felszabadulását, ami ahhoz segíti a szervezetet, hogy álmos legyen. Legalább egy órával lefekvés előtt ne mobilozz – mondja Dr. Neubauer.

Ütemezd az étkezésedet is!

Csakúgy, mint az alvás és az ébredési idők, az étkezési időnek is állandónak kell maradni a hét folyamán. Próbálj meg nem enni 20 óra után, vagy ha igen, akkor csak keveset, hogy ne terheld meg a szervezetedet ezzel. A kutatások azt igazolják, hogy az alvásminőség megzavarásához vezethet a késői étkezés. Biztos, hogy te is érezted már, hogy egy megterhelő vacsora után rémálmok kínoztak… Nos, ezt az elfogyasztott étel mennyiség miatt van.

forrás

Te éjjeli bagoly vagy korai pacsirta vagy? Van valami jó tanácsod a témában? Oszd meg velünk!

Ezt olvastad már?


No Comments