5 dolog, amit vegyél át sikeres emberek napi rutinjából, hogy te is sikeresebb legyél!

Vajon mik azok a dolgok, amiket a világ leghíresebb emberei másként csinálnak, mint mi? Eláruljuk!

Alvás

Az egyik dolog, amit sok vállalkozó nem igazán űz annyira eltökélten, pedig nagyon is kéne. Amikor az e-mailjeire válaszol, amikor eseményeket terveznek, szerveznek, amikor emberekkel beszélnek, úgy tűnik, hogy minden idejüket arra használják, hogy építsék a karrierjüket, ezt pedig az alvás időből veszik el.

Pedig a kellő pihenés elképesztően fontos, ahhoz, hogy mindent meg tudjanak csinálni egy nap. A jól kipihent agy jobb problémamegoldó, és nyomás alatt is jobban tud gondolkodni, ha eleget pihent előző nap. Persze ez nem jelenti azt, hogy mindig este 8-kor le kell feküdni aludni és hajnali 5-kor felkelni. Mindenki alvás ritmusa más, a lényeg, hogy elegendő (legalább 8 óra) átaludt óránk legyen.

Arianna Huffington (a Huffington Post vezetője) 2007-es összeomlása után megtanulta, hogy a kimerültség a legnagyobb ellenség. Miután a főszerkesztő beiktatta, hogy két órányi énidőt szentel magára reggelente, amit kikapcsolt telefonnal egyedül tölt el a hálószobájában sokkal kiegyensúlyozottabb az élete. A reggeli szeánsza után forró fürdőt vesz, levendulaolajjal és illatos gyertyákkal készül fel a munkanapra. Ez a pihentető kikapcsolódás segít neki, hogy ne égjen ki újra idő előtt.

Házimunka

Bill Gates az utolsó ember lenne, akit elképzelnénk, hogy éppen viszi ki a szemetét, vagy mosogat ugye? Pedig a milliárdos egy hosszú nap után mielőtt lefeküdne aludni, kidobja a szemetet a lakásából, elpakol és elmosogat, hogy másnap tiszta házban ébredjen. Gates trükkje nem is annyira furcsa!

Több vizsgálat kimutatta, hogy a takarítás enyhíti a stresszt és a meditáció egyik formája. Az Amazon vezérigazgatója, Jeff Bezos is a mosogatás megszállottja! Nála a mosogatás a mindennapi stresszmentesítő rutinja része. Az, hogy csak arra koncentrál, hogy a forró víz sikálja a tárgyakat a buborékok alatt, az agya átvált egy pihenő fokozatba, ami segít, hogy kikapcsoljon és pihenjen.

Olvasás

Míg Arianna Huffington olyan könyveket részesít előnyben, amelyeknek semmi köze a politikához vagy a médiához, nem ő az egyetelen, aki szeret elalvás előtt olvasgatni. Bill Gates a Seattle Timesnek mondta el, hogy egy órával azelőtt mielőtt elaludna biztos, hogy olvas az ágyban. Ő inkább az olyan irodalmi művekért rajong, amik a sürgető kérdésekkel (mint egészségügy, szegénység, éghajlatváltozás) foglalkoznak.

Több poltikai vezető, például Barack Obama egykori elnök és Vera Wang divattervező is dicsérte az olvasást, mint kedvenc módját annak, hogy visszavonuljon a mindennapi élet okozta stressztől.

De nem mindenki szereti a könyveket! Néhány vezérigazgató és felsővezető azt szereti, ha ágyban fekve Twittert, vagy a hivatalos jelentéseket olvasgathat. Végül is az is olvasás, csak egy másik módja….

Testmozgás, és meditáció

A sportolást nagyon sokan reggeli agystimuláló tevékenységnek tartják. A Buffer vezérigazgatója Joel Gascoigne minden reggel legalább egy 20 perces sétára megy a munkakezdés előtt, és éjszaka elalvás előtt is, mert neki ez segít, hogy az agya kikapcsoljon és pihenjen.

Hasonlóképpen zárul a média mogul és híres üzeletasszony Oprah Winfrey napja is, csak ő meditálás nélkül nem tud lefeküdni. Ezt az időt arra használja ki, hogy kitörölje az elméjéből az összes aznapi stresszt. Oprahnak még saját meditációs alkalmazása is van, annyira rajongója ennek a “sportnak”.

Naplózás

Az American Express vezérigazgatója, Kenneth Chenault szereti leírni a naplójába azt a három dolgot, amit a következő napon szeretne elérni. Ez segít neki abban, hogy lezárja az aktuális napot, és felkészíti az elméjét a következő napra.

A Facebook egyik CEO-ja, Sheryl Sandberg és Oprah Winfrey szívesebben írnak arról, hogy miért érzik hálásnak magukat. Oprah azt ajánlja, hogy tartsuk a hála naplónkat mindig magunknál és minden apróságról számoljunk be, például arról is, ha ettünk egy finom dinnyét ebéd után, mert az apró dolgok is ugyanolyan fontosak, mint a nagyobbak. Sandberg azt mondja, hogy a hálanapló azért jó, mert lefekvés előtt elgondolkozik azon, hogy mennyi jó dolog történt a nap folyamán.

Egyébként, amit lefekvés előtt csinálsz az meghatározza, hogy mennyire fogod nyugodtan tölteni az éjszakád, és meghatározza a következő napod energiaszintjét és hangulatát is.

Tervezd meg te is az éjszakai rutinodat, és próbálj meg legalább egy olyan tevékenységet betenni az életedbe, ami kikapcsolja a munkáddal járó stresszt. Ha az olyan őrülten elfoglalt emberek, mint Bill Gates meg tudják csinálni ezt oldani, akkor neked is menni fog minden este. Hajrá!

forrás

Ezt olvastad már?

No Comments