A cukor függővé és beteggé tesz, mint a drog: így tarts 10 napos cukordetoxot!

A kutatók bebizonyították, hogy a túlzott cukorfogyasztás ugyanúgy hat a szervezetre, mint a legdurvább kábítószerek. A cukor nyolcszor addiktívabb, mint a kokain. Nem hiszed? Bebizonyítjuk, és segítünk is, hogy letedd ezt a káros élvezeti cikket!

Egy kutatás bebizonyította, hogy a cukor nem érzelmi függőséget vált ki (bár sokakban még azt is sajnos), hanem biológiai függőségünk van az édes ízektől. Azok között, akik aránytalanul nagy mennyiségben fogyasztanak cukrot, megfigyelték az agyukat vizsgálva, hogy a cukor az agyi öröm okozta jutalomforrást teljesen átalakította. Gyakorlatilag csak akkor tudtak a vizsgált alanyok örülni egy ételnek, vagy italnak, ha az cukrot tartalmazott.

Tények igazolják, hogy a cukor minden formája “segít” abban, hogy az elhízás krónikus fázisba lépj. A túlzott cukorfogyasztás szívbetegséghez, demenciához, 2-es típusú cukorbetegséghez, depresszióhoz, fájdalmas aknék kiakulásához, meddőséghez és impotenciához is vezehet. Csak néhány olyan betegség, aminek egyike sem játék.

Az életünk egy bizonyos pontján tényleg érdemes egy cukor-detoxot tartani, hogy a szervezetünk lejöjjön a cukorról, és ne uralja az életünket ez a káros ízfokozó, ráadásul az egészségünk a tét!

Íme a módszer, amivel 10 nap alatt te is elhagyhatod a cukrot!

Első lépés: Döntsd el, hogy belevágsz a cukor-detoxba!

Dr. Mark Hyman, a külföndön népszerű The Blood Sugar Solution 10 napos méregtelenítő étrend szerzője szerint válaszoljunk kezdő lépésként ezekre a kérdésekre: Van hasi túlsúlyod? Túlsúlyos vagy? Van cukorbetegség, vagy 2-es típusú diabétesz a családodban? Akkor is eszel, amikor nem vagy éhes? Sokszor érzel bűntudatot, amikor megeszel valamit? Tapasztaltál már memóriazavart, hangulatingadozást, refluxot, vagy izomfájdalmat?

Ha egy vagy több ilyen kérdésre is igen választ adtál, akkor nagyon ajánlott a 10 napos cukor-méregtelenítés. Indulhat?

Nélkülözd a készételeket!

Sok más függőséghez hasonlóan a legjobb módja annak, hogy megállítsd a cukoréhségedet, ha le mondasz a péksüteményekről, a készételektől, a feldolgozott élelmiszerek minden változatáról, mert bizony ezek is tartalmaznak cukrokat. Ragaszkodj a friss, teljes értékű ételekhez a 10 nap alatt!

foto: pexels.com

Mondj le a cukrozott italokról!

A cukoros italok (gyümölcslevek, sportitalok, édes teák, energiaitalok) veszélyesek, hiszen ezekből a termékekből az elfogyasztott cukor rögtön a májba áramlik, és ez növeli a cukoréhséget. Egy sportital 14 kávéskanál cukrot, egy dobozos kóla 15 teáskanál cukrot tartalmaz. Felejtsd el őket!

Adj fehérjét a szervezetednek!

A fehérje fogyasztása minden étkezéskor, különösen reggelire, elengedhetetlen a vércukorszint stabilan tartása és a cukor iránti vágyak megszüntetése miatt. Ráadásul az elegendő fehérje fenntartja a jó egészségi állapotot. Jó fehérjeforrások: magok, diófélék, halak, csirke. A megfelelő adag ezekből: egy tenyérnyi mennyiség.

Egyél jó szénhidrátot!

A szénhidrát nem az ellenséged. A tésztától nem fogsz azonnal elhízni! Igazából az emberek bármennyit ehetnének belőlük, az elhízást a cukros ételek és italok okozzák. Nem annyira jó szénhidrátok: a burgonya, szemes zöldségek (bab, kukorica). Viszont vannak nem keményítőtartalmaú zöldségek is például brokkoli, karfiol, spárga, zöldbab, kelkáposzta, cukkini, articsóka, paprika. Ezeket az egészséges szénhidrátok igazi forrásai.

foto: pexels.com

Egyél jó zsírokat!

A fehérjékhez hasonlóan az egészséges zsírok minden étkezéskor fontosak. Persze ezt sem szabad túlzásba vinni. A diófélék, és a magvak tartalmaznak zsírokat, de kiegészítheted extra szűz olivaolajjal az ételedet, vagy avokádóval, hallal és más jó minőségű omega 3 zsírt tartalmazó ételekkel. A zsírra azért van szükség, mert normalizálja a vércukorszintet, és táplálékot biztosít a sejtjeink számára.

Legyen sürgősségi készleted!

A világhírű alternatív szakértő Dr. Deepak Chopra tanácsa szerint sose kerülj olyan élelmezési válsághelyzetbe, amikor a vércukorszinted annyira lecsökken, hogy legszívesebben befalnál egy tábla csokit helyben. Szükség esetén mindig legyen nálad egy kis fehérje, jó féle zsírban gazdag táplálék, amit el tudsz ropogtatni, így nem fogsz a cukor után nyúlni.

Lélegezz megfelelően!

A kortizol, azaz a stresszhormon okozza az éhségérzetet, ami miatt kívánod a cukros dolgokat. Fontos tehát, hogy megtanuld hogyan kell a szervezetedet lenyugtatnod, ha stressz ér. Az éhségérzetet csökkenti a helyes légzés. A technika elég egyszerű: 5 lassú lélegzet után ismételjük meg 5x ezt a tevékenységet.

A helyes táplálkozás minden alapja!

Egy vizsgálat meghatározta, hogy a finomított keményítők és a cukor fogyasztása katalizátorként viselkedik a szervezetünknek, és beindítja a gyulladásokat a testünkben. Táplálkozz megfelelően, hogy kizárd a gyulladást is!

Megfelelő alvás nagyon fontos

A felnőtteknek 7–9 órás alvás ajánlott (a fiatalabb csoportok többet igényelnek) egy nap. Az ettől való eltérés hátrányosan befolyásolja az étvágyat elnyomó hormonokat, és gyakrabban tör elő a szénhidrátok és a cukrok iránti vágy, ha nem alusszuk ki magunkat eléggé. Amikor a test nem nyugodt, akkor (gyakran tudattalanul) válogatunk az olyan ételek közül a boltok polcaink, amik gyors fellendüléshez, majd még gyorsabb összeomláshoz vezetnek a szervezetünkben. Ilyenek a cukros élelmiszerek is. Aludd ki magad jól, és máris kevésbé fogod kívánni a cukrot!

forrás

Ezt olvastad már?

No Comments