10 módja a boldogság fenntartásának még akkor is, ha nagyon magad alatt vagy…

Ha te is érezted már magad gyengének, amikor komolyan depressziós voltál, akkor ez az a cikk neked szól. 

Azt lehet, hogy sokan nem tudják, de a depresszió olyan dolgokat vesz igénybe a testünkben és a lelkünkben, ami teljes munkát igényel. Teljes munkát, hogy mellette fenntartsuk a saját életünket, mert közben az örvény lehúz minket, pedig kapálózunk, hogy a felszínen maradjunk.

Pedig a depresszió tanítha éppen arra is, hogy az életben sok boldog pillanat van, ami miatt megéri élni, de ezeket szándékosan kell keresni. Ráadásul ha megtaláltuk őket, akkor harcolni kell, hogy fenntartsuk a boldogságot.
Tehát, ha depressziót kordában szeretnéd tartani, akkor érdemes minden nap olyan dolgokat tenni, amik miatt meg kell keresned a boldogság fenntartásának módjait.

1. Fogadd el és élvezz minden egyes pillanatot, amikor boldog vagy

Depressziósan vagy sem, az emberek rendkívül lények. Mindig keresünk valamit, amin stresszelhetünk, vagy amin szomorkodhatunk. Mintha nem gondolnánk, hogy megérdemelnénk a boldogságot, vagy ha megkapjuk, akkor nem is hisszük el, hogy végre itt van. Megérdemled hogy boldog légy! Ismerd fel és meg a boldoságot, és imádkozz több ilyen pillanatért!

2. Éld meg pillanatokat

A társadalmunk természete, hogy mindig rohanunk és minden pillanatban az újat keressük. Ha kávét iszol, akkor ülj be a kávézóba, hogy együtt legyél a kávéddal, az ott lévő emberekkel, és végre ne rohanva idd meg. Látni fogod, hogy amikor megéled a pillanatokat, akkor sokkal kevésbé fogsz aggódni minden apróságon. Az életnek nem kell mindig a rohanásról szólnia. Rendben van, ha néha lelassítasz!

3.  Fogadd el a terápiát

Először sokan ellenállnak a terápiának, mert valamilyen okból negatívnak tartják. Sokan bonyolultnak élik meg, és azt gondolják, hogy csak a súlyos depressziósoknak és a mentális egészségügyi problémákkal szenvedőknek jár. Ez nem így van! A terápia mindenki számára elérhető dolog! Ne szégyeld, hogy segítségre szorulsz, legyen az valamilyen kicsi, vagy nagyobb dolog!

4. Le kell állítanod, hogy folyton összehasonlítod magad másokkal

Sok depressziós ember soha nem érzi magát elég magabiztosnak, mert mindig összehasonlítja magát másokkal. Hogy mások mennyire boldogok, vagy hogy a másik mennyi mindent csinál másként. Bár az összehasonlítás természetes dolog, de egyben hatalmas időpocsékolás is. Ne hasonlítsd össze magad másokkal, te egyedi vagy és különleges!

5. Korlátozd a közösségi médiában eltöltött időt

Ha nem akarsz lemaradni semmiről, ugyanakkor nem akarsz visszalépni a depresszióba, akkor nagyon tudatosnak kell lenned a közösségi médiával való kapcsolatodban. Fel kell ismerned, hogy mely emberek azok, akik rosszat tesznek neked a közösségi oldalakon, ezeket ki kell követned és máris látni fogod a különbséget.

. Kezdj el befektetni magadba

Mikor gratuláltál utoljára magának valamiért? Mondjuk ahhoz, hogy megkaptad végre az álommunkád? Vagy, hogy még mindig iskolába jársz és tanulsz azért, hogy jobb legyél? Vagy csak egyszerűen azért, mert eddig túléltél minden rosszat? Megérdemled, hogy fektess magadba energiát. A boldogság akkor jön el, ha végre magadat is elismered!

7. Olvass önsegítő könyveket!

Nem, az önsegítő könyvek egyáltalán nem cikik. Ha ilyen könyveket olvasol, akkor olyanokról olvasol, akiknek már van tapasztaluk azzal, hogy túléltek egy-egy rossz korszakot, és megtaníthatják neked, hogy hogyan építhetsz be az életedbe olyan szokásokat, amikkel jobbá válhatsz.

Tudtad, hogy főszerkesztőnk is írt egy lélek-búvár könyvet? Itt találod!

8. Étkezz egészségesen

Nem kell, hogy ellenállj minden fogásnak, de a mentális és testi egészségedért érdemes leállni a cukros dolgokkkal, és a kész élelmiszerekkel, mert ezek nagyban hozzájárulnak a hangulatod romlásához. Egyél vitamindús ételeket, étkezz egészségesen, és minden nap végezz legalább 30 perc testmozgást.

9. Ne feledd, hogy minden időbe telik. Főleg a nagy dolgok

Nem vagy senkivel sem versenyben a saját életeddel kapcsolatban, így nem kell senkinek sem a nyomába érned. A nagyszerű dolgokhoz idő kell, és ezt jó ha megtanulod már az elején! Sosem leszel egyik napról a másikra elismert író, vagy hasonló foglalkozású ember. A türelmet gyakorold, és közben csökkentsd a stresszt és a depressziós gondolatokat. Egyszer oda fogsz érni a célodhoz, de ki kell várnod azt!

10. Soha ne hidd el azt, hogy nem lehetsz boldog

Az életed legsötétebb pillanataiban is, amikor úgy gondoltad, hogy ezt úgysem fogod túlélni, amikor a pánikroham magad alá gyűrt, akkor is el kell hinned, hogy boldog lehetsz, mert megérdemled. Mindez abban rejlik, hogy úgy döntesz, hogy megtapasztalod az életet, és rájössz, hogy te irányítod a saját életed. Ne hagyd, hogy a negativitás vagy a depresszió nyerjen, hiszen boldog lehetsz! Csak el kell hinned!

Ezt olvastad már?

No Comments