5 tipp, hogy ne egye meg a stressz az életed, és légy hálás (minden nap)!

Úgy érzed napok óta egyre feszültebb vagy és minden nap egyre rosszabb? Mi is voltunk így ezzel, de igyekszünk tanulni.

Az élet néha stresszes. Ezt mindenki tudja. Nincs olyan ember a világon, akinek az életében soha nincs feszültség. Ám az is igaz, hogy vannak, akik jobban kezelik a stresszt, mint a többiek. Ami tény, hogy a stressz elkerülhetetlen, de a legtöbb ember számára igenis kezelhető és vannak megküzdési techniák és stratégiák. Ha neked is nehéz a jó dolgokra fókuszálni, miközben épp rossz passzban van, akkor van egy jó hírünk: itt vagyunk veled és most együtt túl leszünk rajta.

A feladat mindössze annyi, hogy fókuszt válts: arról, hogy mennyire stresszes az életed, helyezd át a figyelmedet azokra dolgokra, amelyek jól mennek és amiért hálás lehetsz.

1. Koncentrálj arra, amit irányítani tudsz.

Steve Maraboli viselkedéskutató és tudományos író egyszer azt mondta: “A legnagyobb változások az életben akkor történnek, amikor elhatározod, hogy átveszed az irányítást azon dolgok felett, amelyek felett hatalmad van ahelyett, hogy azokat akarnád irányítani, amelyeket nem tudsz.”

A bennünk lévő feszültség nagy része éppen abból keletkezik, hogy arra koncentrálunk, amely kiesik a hatókörünkből. Biztos te is tapasztaltad már, hogy amikor olyan dologra figyelsz, amire nincs ráhatásod, mint mondjuk a jövő, azonnal feszültebb leszel, mint máskor.

Ezért sokkal jobb, ha arra helyezed a hangsúlyt, amit irányítani tudsz. És ez nem más, mint SAJÁT MAGAD. Mert azt nagyon is tudod irányítani, hogyan érzel, hogyan reagálsz, mit csinálsz és mit mondasz egy adott helyzetben. Ne azon aggódj, amit nem tudsz befolyásolni! Ha áthelyezed a fókuszt arra, amin tudsz változtatni, máris nagyobb biztonságban fogod érezni magad.

Koncentrálj a jó dolgokra, amelyeket te magad tudsz előidézni és rögtön rájössz, hogy mennyire szerencsés vagy!

2. Mitől félsz?

Azonosítsd be, hogy mi az, amitől a legjobban félsz és sokkal könnyebb lesz megküzdeni vele! Végtére is a félelem és a rettegés nagyon stresszes. “Amikor félelmet érzünk, a testünk közvetlen veszélyben érzi magát – még akkor is, ha semmilyen közvetlen fenyegetettség nincs. A legtöbbször olyan dolgoktól félünk, amelyek még meg sem történtek és lehet, hogy meg sem történnek soha.” – mondja Christina G. Hibbert amerikai klinikai pszichológus.

Attól félsz, hogy elveszíted a munkádat? Vagy lerobban a kocsid? Ezek mind logikus félelmek. De a legjobb, ha megnézed, hogy mi a legrosszabb forgatókönyv, és már egyből nem tűnik olyan vészesnek, mint elsőre vizualizáltad. Utána pedig nincs is más dolgod, csak hálásnak lenni azért, hogy ez a sok rossz nem történt meg veled. Mert megvan a munkád, tudod használni az autódat. Ezekért mind hálás lehetsz ahelyett, hogy stresszelnéd magad.

3. Koncentrálj arra, amire ráhatásod van.

Sajnos nem tudod irányítani, hogy bizonyos dolgok bekövetkezzenek. Az, hogy mindig újabb és újabb lehetőségeket keresel, hogy valami így vagy úgy legyen, csak egyre feszültebbé, frusztáltabbá és stresszesebbé tesz. Amit viszont befolyásolni tudsz az az eredmény.

Ahelyett, hogy a főnöködet próbálod győzködni, hogy fizetésemelést kapj, hatással tudsz lenni a döntésére például azzal, hogy extra keményen dolgozol és megmutatod, hogy jobban dolgozol, mint a többiek. Biztos, hogy az erőfeszítéseid nem lesznek észrevétlenek, egyúttal te is rájössz, hogy az eseményekre való hatásod nagyobb, mint valaha gondoltad volna.

Amikor abbahagyod, hogy arra koncentrálj, hogy mit nem tudsz, egyszer csak világosan látod majd, hogy melyek azok a dolgok, amelyeket viszont tényleg meg tudsz tenni.

4. Tanulj meg problémát megoldani.

Aggódni egy probléma miatt és megoldani egy problémát két nagyon különböző dolog. Az előbbi stressz okoz és állandó őrlődést, míg a másik a lépéseket jelenti, amelyeket a probléma megoldása érdekében teszel. Ahhoz, hogy a leggyorsabban kiiktasd a stresszt az életedből először meg kell tanulni leülni és megvizsgálni a problémát, majd azokat a lépéseket, amelyeket meg kell tenned azért, hogy meg tudd oldani.

Ha így teszel, észre fogod venni, hogy a legtöbb probléma nem is olyan nagy ügy, és egy tízes skálán a legtöbb csak kettő és öt között van. Szóval ne vizualizálj és ne aggódj egy problémán, hanem oldd meg, mint egy feladatot és miközben megoldod észre fogod venni azt a sok mindent, amiért hálát adhatsz.

5. Pozitív megerősítés:

Amikor a stressz már nyomasztó mértéket ölt, a legjobb módja annak, hogy emlékeztesd magad arra, hogy mennyire szerencsés vagy, ha pozitív megerősítéseket küldesz magadnak. Emlékeztesd magadat az összes klassz dologra az életedben. Sok stresszel jár a munkád? Légy hálás, hogy van munkád, van mit enni és a felszínen tudsz maradni. Keveset tudtok találkozni a szerelmeddel? Emlékeztesd magadat arra, hogy egy hajóban eveztek és szeretitek egymást.

Gyakorold a pozitív megerősítést minden nap vagy amikor úgy érzed, hogy az életed mélyrepülésbe kezd, mert ez egy remek módja annak, hogy búcsút mondj a stressznek és teret engedj a jó dolgoknak az életedben.

Ne stresszesnek, hanem hálásnak érezd magad!

Néha mindannyiunknak ad az élet csavart labdákat és a stressz bárhonnan támadhat. De rajtunk múlik, hogy meglovagoljuk a hullámokat vagy elsüllyedünk. Ha túlságosan sokat rágódunk azon, hogy mennyire nehéz és stresszes az élet, akkor kevesebb energia jut a jó dolgokra. Pedig nagyon is sok van belőlük. Csak észre kell venni.

Olvasd el ezt is:

No Comments