Ha ezen a 10 dolgon változtatsz, 10 év múlva egészen más életet élhetsz

Ha azt szeretnéd, hogy a holnapod csodaszép legyen, a legjobb, amit tehetsz, ha tisztázod magadban, hogy melyek azok a dolgok, amelyek boldoggá tesznek.

Ha azt szeretnéd, hogy a 2020-as év sokkal jobb legyen, mint az idei, tudatosítsd magadban, hogy mi az, amire büszke vagy. Ha 10 év múlva jobb életet szeretnél, gondold végig, hogy mi tart vissza attól, hogy azt csináld, amit szeretsz és amire büszke lehetsz.

1. Találd meg az alap motivációt.

Minden, amit teszünk, azért tesszük, mert úgy gondoljuk, hogy az valamilyen módon jó lesz számunkra. Ha van néhány olyan szokásod, amelyet nem tudsz levetkőzni vagy olyan körülmények az életedben, amelyeket szeretnél megváltoztatni, először azt kell megfejtened, hogy miért kerülsz mindig ugyanebbe a helyzetbe.

Elképzelhető, hogy van néhány régi seb vagy tapasztalat, amelyek miatt időről időre ugyanazt csinálod?

Valószínűleg ezek a szituációk valamilyen módon szolgálnak téged, ezért rendre megteremted ugyanazokat a helyzeteket, hogy újra és újra megtapasztalhasd. De ha változást szeretnél, ideje kitalálni, hogy melyek azok a szükségletek, amelyek ezt táplálják és tanuld meg valahogy máshogy kielégíteni ezeket.

2. Ne foglalkozz a problémákkal. Mindig a megoldást keresd.

Ez most biztos úgy hangzik, mintha a szőnyeg alá akarnánk seperni a problémákat és arra bíztatnánk, hogy ne nézz velük szembe. De mindjárt meglátod, hogy hosszú távon ez tényleg egy jó tanács.

Amikor egy problémával küzdesz és közben arra koncentrálsz, amit akarsz és amid persze nincs, mindig ezt a hiányérzetet erősíted magadban. Ha mondjuk több pénzt szeretnél, arra ösztökéled magad, hogy úgy érezd valójában nincs is pénzed. Vagy ha egy kapcsolatra vágysz, és görcsösen csak azt arra koncentrálsz, hogy nincs senkid, fogadjunk, hogy úgy érzed magad, mint akit senki sem szeret.

Változást azonban nem a probléma boncolgatása fog hozni, hanem az, ha elkezded keresni a megoldást és minden energiádat erre fordítod.

Csak akkor tudsz változtatni az életeden, ha elkezded újjáépíteni, és nem a sebeidet nyalogatva ülsz a romok között.

3. Elég a mérgezésből!

Ismered a mondást, “az vagy, amit megeszel”? Ezt akár úgy is mondhatnánk: az vagy, amit fogyasztasz. És ez nem csak arra vonatkozik, amit beteszel a szádba.

Minden, amit magad köré építesz, fixálja az állapotodat. Az emberek, akikkel az idődet töltöd, a könyvek, amelyeket olvasol, a hely, ahol dolgozol, a szokásaid…és igen, még az is, amit eszel vagy iszol. Ezek nap, mint nap rajtad hagyják a lenyomatukat. Gondold csak végig.

Ne számíts rá, hogy jól érzed majd magad, miközben egészségtelen ételeket eszel. Ne számíts rá, hogy hatékony leszel és mindet megcsinálsz, amit elterveztél, ha csak otthon ülsz és a telefont görgeted. Ne számíts rá, hogy pozitív és jó hangulatú leszel, ha csupa negatív emberrel veszed körbe magad.

4. Ne várd, hogy legyen rá időd.

Sok ember azt mondja, hogy szüksége van egy kis időre, amíg összeszedi magát, mielőtt újra elkezdi élni az életét. Ez nagyon jó, abban az esetben, ha az a szándékod, hogy mélyen eltöprengj a dolgokon.

Azonban ez egy módja annak is, hogy halogasd azt, amit tenni akarsz és amit tényleg meg is kéne tenned. Tudod, hogyan tudod a legjobban meggyógyítani magadat? Ha elkezdesz máshogy viselkedni. Ha elkezdesz máshogy gondolkodni. Ez az egyetlen módja, annak, hogy egy más életet kezdj élni. Egy olyat, amilyet szeretnél. Csak várni azt, hogy jobban legyél, egy kicsit olyan, mint várni a csodát.

5. Csinálj kézzelfogható dolgokat!

Persze most itt nem a szombat délutánjaidra akarok kreatív ötleteket adni. Inkább arról van szó, hogy a differenciálás valójában segít abban, hogy olyan életet teremts magadnak, amilyet szeretnél. Minden nap szánj időt valamire, ami nem pötyögés és görgetés.

Például vegyél a kezedbe egy könyvet (egy nyomtatott változatot), főzz valamit, készíts vagy alkoss valamit, kertészkedj…mindegy… csak használd a kezed és érzékelj. Ezek a dolgok lehet, hogy nem egyik napról a másikra fognak megváltoztatni benned valamit, de kapcsolatban leszel az élő világgal és megtanít érezni a dolgokat, nem csak nézni.

6. Ne legyél “elfoglalt”.

Mert ez azt jelenti, hogy valójában lusta vagy és nem tudod jól beosztani az idődet. Az emberek vagy szuper elfoglalttá teszik magukat, vagy csak tettetik, hogy szuper elfoglaltak, de mindkettő ugyanarra az okra vezethetők vissza, mégpedig az elkerülésre. Próbálják elkerülni magukat vagy más embereket.

Te inkább oszd be jól az idődet. Dolgozz jobban, de kevesebbet. Hagyj időt a napodból azokra az emberekre, akik fontosan neked. Szánj időt magadra. Teremtsd meg magadnak azt az életet, amelyben béke van és nyugalom. Nincs semmi értékes abban, ha “elfoglalt” vagy. Semmit nem mond el rólad és az életedről, csak azt, hogy azon idegeskedsz, hogy nincs elég időd.

7. A hosszú távú céljaidhoz igazítsd a napi döntéseidet, ne a rövid távú vágyaidhoz.

A legtöbb ember csak napi néhány órás mentális sávszélességgel él. Ez annyit jelent, hogy hirtelen vágyból, hirtelen ötletből vagy félelemből választanak. Amikor eldöntöd, hogy mit fogsz ebédelni, azt gondolod: “hm…lássuk csak, milyen hangulatban vagyok?” nem pedig azt, hogy “Melyik az az ennivaló, amely elég energiát ad ahhoz, hogy jól érezzem magam a nap hátralevő részében, néhány nap múlva vagy akár néhány év múlva?”

Olyan könnyű hagyni, hogy a logikát felülírják az érzelmek, pedig a végén úgyis meg kell fizetni az árát. Azt mondjuk “egy napon majd egészségesen táplálkozom” vagy “majd a jövő héten elkezdek félretenni egy kis pénzt”. És aztán? Jönnek a napok… mennek a napok… és egyszer csak azon kapod magadat, hogy ugyanott totyorogsz és pont az nem történt meg veled, amit szerettél volna.

Mert elfelejted azt, hogy az „egyszer” az ma van és a jövődet éppen most teremted.

8. Vedd figyelembe a halandóságodat, amikor kitűzöd a céljaidat.

Ha nem tudod, hogy mit válassz vagy mit tegyél, nézz ki a jelenlegi helyzetedből és képzeld el, hogy a halálos ágyadról nézel vissza a mostani életedre. Vagy képzeld el, hogy eltelt 10 év és onnan nézed mostani önmagad. Vajon boldog lennél attól, amit látsz? Boldog lennél attól, hogy mennyi időt elvesztegettél vásárlással, tévézéssel, telefon nyomkodással? Vajon boldog lennél attól, ha azt látod majd, hogy a legnagyobb eredményed a jó megjelenés volt és semmit nem váltottál valóra abból, amit valaha szerettél volna?

9. Ne fecséreld az idődet olyan emberek életére, akiket nem szeretsz.

Oké, nem lehet mindig mindenkivel egyetérteni. Normális, hogy nem értesz egyet valakinek a viselkedésével vagy a reakcióival. Még az is lehet, hogy te jobban csinálnád.

Mindenki a saját szemszögéből látja, a saját szemszögéből veszi magától értetődőnek a világ dolgait. Senki nem láthatja a teljes képet, mert egyszerűen lehetetlen. Hiszen senki sem tud belebújni a másik bőrébe.

Mégis mindenki ítélkezik. Ítéletet mondunk mások életéről, ami egyáltalán nem visz előre, csak még utálkozóbbak leszünk. És ennek ellenére mégis mindenki a másikat kritzálja.

Pedig mennyivel egyszerűbb lenne azokra az emberekre figyelni, akiket szeretünk, akik fontosak nekünk, akiknek az élete inspirál, ahelyett, hogy istent játszanánk és állandóan meg akarnánk mondani, hogy ki mit csinál rosszul.

10. Minden reggel tedd fel magadnak a következő kérdést: Mit tudok tenni ma, amely örökre megváltoztatja az életemet?

Minden egyes napon megvan rá az esélyed, hogy örökre megváltoztasd az életed.

Minden egyes nap egy lehetőség, hogy valami olyat csinálj, amelynek visszavonhatatlan hatása lehet az életedre.

Sokan azzal vesződnek, hogy hagyják a félelmeiket érvényesülni.

Tedd fel magadnak minden nap a nagy kérdést: Mit tudok tenni ma, amely örökre megváltoztatja az életemet?  Aztán készíts egy listát arról, hogy melyek azok a dolgok, amelyeket a következő néhány órában megtehetsz, hogy elindítsd a változást. Aztán figyelj…

No Comments