Szeretsz délután szundikálni? Akkor most figyelj, ennek örülni fogsz!

A tudomány megerősítette, hogy egy gyors alvás, azaz szundi (akár napközben is) csodákat tesz a testünkkel.

Túlságosan sok embert kezelnek manapság az alváshiánnyal, és sokan nem is tudják, hogy problémájuk van. A szundi javítja az elméd, fejleszti a kritikus gondolkodási képességedet, növeli a verbális memóriád, az észlelési tanulást, az objektumtanulást és a mérhető tanulást.

A kutatások kimutatták, hogy a szundikálás javítja a válaszidőnket, segít a matematikában és az ésszerű gondolkodásban, javítja a lelkiállapotunkat is. Sőt! Még a szívünkre, a pulzusnkra, és a súlyunkra is hatással van.

Egy jelentés szerint azok a felnőtt férfiak, akik hetente háromszor este felé szunyókálnak náluk 37% -kal alacsonyabb volt a szívvel és a keringéssel kapcsolatos megbetegedés azokhoz képest, akik nem pihennek. Szóval rengeteg előnye van, de nem mindegy, hogy mennyit alszunk és mikor.

A kis szundik ugyanis jobban hatnak ránk a mint a koffein! Ha fáradtnak érzed magad (akár ebéd után) és megteheted, akkor dőlj le a egy kicsit. Hogy mennyit érdemes a megfelelő hatás miatt? Íme a válaszok:

  • 20 perc szundi – javítja a memóriát, a mentális felkészültséget és a motoros tanulási képességeket
  • 20-30 perces szundi – javítja a képzeletünket és az emlékezetünket
  • 30 perces pihenés – javítja az alapvető vezetői képességekeinket és az emlékezetet
  • 60 perces pihenés – a REM állapot miatt megnyugtatja és visszaállítja az elménket a kipihent állapotra.

forrás

Te szoktál délután szundizni egy kicsit? Most már bátran bevallhatod!

Ez a cikk is igazolja a délutáni alvás előnyeit!

No Comments