A negatív hozzáállás választás kérdése… 6 tippünk van, hogy változtatni tudj rajta!

A negatív hozzáállás a tudatosság hiányából fakad. Mindez hatással van a másokkal való kapcsolatodra, a munkádra és gyakorlatilag az egész életedre.

Mi lenne, ha tudatos lennél? Mi lenne, ha végre túl tudnál lépni a negatív gondolati mintán és hozzáálláson?

A hozzáállás megváltoztatása nem a negatív gondolatok elfojtását jelenti. Mindössze arról van szó, hogy átgondolod a reakcióidat és a cselekedeteidet, amelynek köszönhetően végül meg fog változni a szemléleted is.

A negatív gondolatok időről időre felütik a fejüket. De nem mindegy, hogyan reagálsz rájuk: táplálod őket vagy egyszerűen hagyod tovasuhanni.

Ha az előbbit teszed, akkor elkezdenek növekedni és burjánzani.

Mit lehet tenni?

1. Legyél kreatív és pozitív a problémamegoldás során!

Azt gondoljuk, hogy minden vagy fekete vagy fehér. Ezt bináris vagy korlátozó gondolkodásnak hívják.

Ismerős Neked is?

Ám nem minden csak pozitív, vagy csak negatív, hiszen a szürkének is van rengeteg árnyalata. Ezekről azonban hajlamosak vagyunk elfeledkezni – te is, én is, mindannyian. Hiszen egy negatív kimenetelű dolog, elvezethet olyan pozitív változáshoz, amit sosem gondoltál volna.

Visszatérve a bináris gondolkodásra…

Ez igencsak táplálja a negatív hozzáállást, mert úgy hiszed, a valóság, az élet csupán ennyiből áll. Vagy fekete… Vagy fehér…

A beszűkült látásmódból úgy tudsz kitörni, ha teszel egy lépést hátra és megkérdezed magadtól. Mi a problémám most? Biztos, hogy ez olyan rossz? Van más megközelítés is, amit használhatok? Kihez fordulhatok segítségért? Mit nem próbáltam még?

2. Erősítsd meg a pozitív gondolatokat!

Összpontosíts az erősségeidre és tegyél pozitív kijelentéseket önmagaddal vagy a helyzettel kapcsolatban. Dr. Marie Hartwell-Walker pszichológus szerint a mentálisan egészséges és erős emberek gyakran mondják magukról vagy maguknak:

„Szerethető vagyok.”

„Képes vagyok rá!”

„A kihívások lehetőségek.”

„A siker a tettekből következik.”

Ha meg akarod változtatni a negatív hozzáállásodat, akkor kezdj el tenni érte! Csinálj olyan dolgokat, amelyektől jól érzed magadat, például: menj el moziba időnként, önkénteskedj, tölts időt a barátaiddal, legyen énidőd stb.

A cselekvés létrehozza a változást…

3. Légy reális, ha az álmaidról van szó!

Az igazság a nagy álmaidról: megvalósíthatók! Ugyanakkor ne feledd…

Érdemes rövid távon elérhető lépésekre bontani őket. Ezentúl koncentrálj azokra a feladatokra, amelyeket el kell végezned ahhoz, hogy elérd a célodat!

4. Alakítsd a negatív gondolataidat kérdésekké

Ha kérdéseket teszel fel, új gondolatok fogalmazódnak meg benned. Nézzük, hogyan tedd ezt meg!

„Biztosan valami baj van velem…” / „Melyek a sikerhez vezető lépések?”

„Utálok boltba járni!” / „Hogyan takaríthatnék meg több időt a boltban?”

„Ezek az emberek bosszantók.” / „Hogyan kezdeményezzek beszélgetést és miről beszéljünk, hogy a találkozó szórakoztató és élvezetes legyen?”

„Tegnap este idiótán viselkedtem.” / „Mit csináljak másképp, hogy ez a jövőben ne forduljon elő?”

5. Nevess!

Wayne Dyer szerint lehetetlen haragudni nevetés közben. Mert a harag és a nevetés kölcsönösen kizárják egymást. Van lehetőséged választani.

De hogyan nevess egy szörnyű helyzetben?

Nézz egy kicsit más szemmel a problémára. Van benne valami ironikus vagy abszurd? Egy olyan körülmény, ami annyira hihetetlen, hogy már csak nevetni tudsz rajta? Ha nincs ilyen, akkor egyszerűen vonatkoztass el tőle egy pillanatra. Nézz meg egy vígjátékot, egy stand up estet és ha egy kicsit eltávolodsz a helyzettől, hamarabb fogod meglátni a megoldását is.

Válaszd a humort és nevess!

Olvasd el ezt is:

No Comments