Íme a 24 pontos *Boldogság Listád* 2019 decemberére!

Minden évben január 1-jén döntünk úgy, hogy más emberek leszünk. De vajon miért kellene megvárnunk az új évet ahhoz, hogy elinduljunk a pozitív fejlődés útján? Koncentrálj inkább te is arra, hogy büszkén és boldogan zárd le ezt az évet, és a változást ne a jövő egy homályos pontjára tűzd ki. Kezdd el már most azzal, hogy végigcsinálod ezt a 24 pontot.

1. Adományozz el huszonöt személyes holmit

Az év végére rengeteg dolgot halmozunk fel – te is, én is. Válassz ki huszonöt személyes holmit, könyveket, ruhákat, háztartási eszközöket, és adományozd el. Sokkal jobban fogsz tudni pihenni az ünnepek alatt azzal a tudattal, hogy rend van körülötted, ráadásul támogattál másokat.

2. Készíts egy tizenöt pontos listát az év legemlékezetesebb pillanatairól

A 365 nap hosszú idő. Elég hosszú ahhoz, hogy megfeledkezzünk a saját eredményeinkről és diadalmainkról. Ezért ülj le most és írd össze az apró győzelmeidet ebből az évből – legalább tizenötöt sorolj fel, de akár a végtelenségbe is húzhatod a listát.

3. Készíts egy listát arról az öt dologról, amit meg akartál tenni ebben az évben, de nem tetted meg

Meg kell élned a győzelmeidet, de oda kell figyelned a kudarcaidra is – vagy azokra a dolgokra, amiket kudarcnak éltél meg, mert nem tudtad teljesíteni. Szedd össze ezeket és kérdezd meg magadtól, hogyan tudnád megvalósítani az új évben.

4. Mondj köszönetet az embereknek, akik melletted álltak

Gondolj azokra a pillanatokra, amikor magad alatt voltál. Kikre számíthattál akkor? Kik álltak mindig melletted? Tudasd velük, hogy mennyit érnek számodra.

5. Engedd el azokat a kapcsolatokat, amelyek lehúznak

Bizonyára a te életedben is vannak emberek, akik lehúznak. Őket engedd el! Miért hoznál plusz poggyászt magaddal az új évbe?

6. Bocsáss meg magadnak az összes hibádért, amelyet elkövettél

Számolj el magaddal! Vedd végig az összes hibádat és az összes embert, akinek fájdalmat okoztál az elmúlt tizenkét hónapban. Soha nem késő megbocsátani önmagadnak és azt mondani másoknak, hogy sajnálom.

7. Bocsáss meg másoknak is a hibákért

A megbocsátás nem egyenlő azzal, hogy vissza kell fogadnod valakit az életedbe. Ez csak azt jelenti, hogy tudatosan döntesz arról, elengeded minden haragodat. Közben pedig elfogadod, hogy mindenki hibázik. Így békével a szívedben léphetsz át az új évbe.

8. Fogadd el a hibákat

Fogadd el, hogy hibáztál, fogadd el, hogy kudarcot vallottál. Nem kell ezeket az erős érzéseket magaddal cipelned. Nem fogsz tudni csatákat nyerni a jövőben, ha háborúzol a múltban.

9. Készíts egy listát azokról a dolgokról, amelyeket kipróbálnál, amelyeken változtatnál

Miután elengedted a fájdalmat, a csalódást és a haragot, végre nyitottá válsz minden új és csodálatos dologra.

10. Frissítsd az önéletrajzodat

Milyen új készségeket szereztél ebben az évben? Melyiken kell még dolgoznod? Készíts egy konkrét tervet ezeknek a hiányosságoknak a pótlására.

11. Mondd vissza az előfizetéseket és tagságokat, amiket soha nem használsz

Előfizettél egy újságra, amit már ki tudja, mióta nem olvasol el? Van bérleted az edzőterembe, de hónapok óta nem voltál? Mondd vissza ezeket a felesleges kiadásokat!

12. Írd össze az újévi fogadalmaidat

Bármelyik szokást is szeretnéd megváltoztatni az új évben, kezdd el már most! Így mire átlépsz 2020-ba, már lesz egy új rutinod.

13. Csókolj meg valakit

Van jobb pillanat az ünnepeknél, hogy tudasd valakivel, szereted? Használd ki ezt a romantikus lehetőséget egy új kapcsolat reményében.

14. Emlékezz meg

Használd arra az év utolsó napjait, hogy feldolgozz minden szívfájdalmat. Ne tagadd ezt meg magadtól! Emlékezz meg azokról, akik kiléptek az életedből valamilyen formában, és gondolj a szép pillanatokra.

15. Látogass meg valakit, akit már rég láttál

Gondolj vissza az év elejére. Ki ígérte meg, hogy ellátogat hozzád, hogy találkoztok, de sosem jött össze? Keresd fel és egyeztessetek egy „randit”.

16. Tedd fel végre magadnak a nehéz kérdéseket, amelyeket egy ideje halogatsz

Könnyű hagyni, hogy a dolgok csak úgy elodázódjanak – mint a boldogság, az egészség és az általános jólét. Használd ki az év végét, és figyeld meg, hogy ott tartasz az életben, ahol szeretnél vagy nem. És ha nem, mit tehetnél azért, hogy ez változzon?

17. Töröld a negatív hitrendszereket

Írj le három olyan negatív hitrendszert, amelyet másokról, magadról vagy a téged körülvevő világról gondolsz és próbáld ezt megváltoztatni.

18. Menj el orvoshoz

Ne kezdd úgy az új évet, hogy aggódsz az egészséged miatt. Menj el már most egy szakemberhez és vizsgáltasd ki magadat.

19. Menj el egy pénzügyi tanácsadóhoz

Ha a pénzügyeid stresszforrást jelentettek ebben az évben, akkor ideje felkeresned egy pénzügyi tanácsadót. Így az új évet nem kell szorongva és idegeskedve kezdened, ráadásul megtanulod kezelni a pénzügyeidet.

20. Készíts egy listát azokról a dolgokról, amiket szeretnél, de félsz kérni

Fizetésemelés. Egy párkapcsolat. Mi jut még eszedbe? Írd össze őket és kérdezd meg magadtól, hogy mitől félsz és hogyan érheted el, hogy ez megszűnjön.

21. Készíts cselekvési tervet az új évre

Fogalmazd meg, mi mindent akarsz megvalósítani az új évben. Ne hagyd, hogy az álmaid továbbra is csak álmok legyenek.

22. Kérdezd meg a szeretteidet, milyen volt számukra ez az év

Nem találkoztál annyit a szeretteiddel, amennyit akartál? Az év végén érdemes felkeresni őket, és megtudni, milyen volt ez az év számukra.

23. Készíts egy listát arról a tíz dologról, amely meglepetést okozott ebben az évben

Például olyan helyek, ahova eljutottál, pedig nem hitted volna, olyan kapcsolatok, amelyeket el kellett engedned, pedig azt gondoltad, hogy örökre szólnak.

24. Írd le, miért félsz átlépni az új évbe

Ha van valami, amit nem érdemes átvinni az új évbe, az a bizonytalanság és a félelem. Lehet, hogy aggódsz a jövő miatt. Lehet, hogy van benned egy csomó kétség. Megvan rá a képességed, hogy felismerd és elengedd ezeket. Tedd meg!

Ne hagyd, hogy ezek diktálják a jövődet!

A jövőd ugyanis nem az új évben kezdődik…,…hanem most!

Olvasnál még karácsonyi, vagy motivációs cikkeket akkor IDE kattints!

No Comments