Wellness nap után – így ápold a tested, ha egész nap fürdőztél, és gőzöltél

A hideg hónapokban testünk és lelkünk is jobban vágyik a kényeztető felmelegedésre, ezért ez az időszak rendkívül ideális a wellness hétvégékhez, az uszodák és szaunák gyakori látogatásához. A forró gőz és a termálvíz áldásos hatását már mind ismerjük, de azt is tudjátok, mit kell tennetek a teljes élmény éléréséhez, miután kiléptetek a fürdőből?

Nagyon sokan minden előzetes felkészülés nélkül beülnek 30-45 percre egy akár 80-85 fokos, intenzív finn szaunába, ahol patakokban ömlik róluk a víz és a rosszullét határát súrolják.

Mivel ilyenkor rengeteg ásványi anyag távozik a szervezetből, fontos a folyadékpótlás, ám egyáltalán nem mindegy, hogy mikor: soha ne szaunázás előtt és főleg ne közben igyál, hanem mindig utána, így nem sűrűsödik be a véred a meleg hatására, viszont elkerülheted az utólagos dehidratációt. Az alkohol pedig tiltólistás, bármennyire is tűnik romantikusnak egy meghitt pezsgőzés, a szívedet nem jó értelemben dobogtatná meg.


Bár elsőre talán pihentetőnek érezzük, valójában a szaunázás erősen megterheli a szervezetet. Adj magadnak időt, pihend ki a szeánszot, hogy a szervezeted kellőképpen regenerálódhasson. Profi szaunázók úgy tartják, pihenj annyit, ahány percet a kabinban töltöttél!

A helyes fürdőzés szintén néhány alapszabályhoz van kötve, gondolunk itt a higiéniai alapkövekre, miszerint zuhanyzás után merüljetek a medencébe, de ugyanúgy fontos lenne egy gyors zuhany, miután kijöttetek a vízből, hiszen több tucat emberrel osztoztatok a fürdőzés élményén, ne vigyetek haza semmi olyat, amit korábban nem vittetek be magatokkal.

A fürdő után hagyjatok elég időt a felhevült testeteknek, nem tanácsos rögtön egy kiadós étkezés, ahogy az alkohol sem. Ez a nap szóljon a pihenésről, legyetek egy kicsit ráérősek, legyen az étkezés is egy nyugodt, apró kis rituálé.

A nap végén pedig mindenképp jó ötlet egy gyengéd testradíros zuhanyzás, illetve egy gazdagabb testápoló (mindenképp parabénmentes, hogy ne tömítse el a kitágult pórusokat), hajbalzsam használata, hiszen a klóros víz kiszárítja a bőrt és a hajat.

Ha már lúd, legyen kövér, testradírnak ezt a különleges kombinációt ajánljuk: Olive&Oliva Peeling me softly algás-mentolos radír

Natúr testápolónak mi biztosan ezt választanánk: Brilla Vörösszőlő krém

Egy hajpakolást is tegyél fel, ami rendbe hozza a frizurádat, de nem nehezíti el: Magister Products Pump up hajmaszk

Egy fátyolmaszk pedig újra életteltelivé teszi a bőröd: Ziaja Pityang mézes nyugtató pakolás

Ne felejtsétek el folyamatosan pótolni a folyadékot, az ásványvíznél nincs jobb választás. A 30 foknál melegebb termál-és gyógyvizek erős hatást gyakorolnak a szervezetre, ha nem adtok elég időt magatoknak, a pihentető, kényeztető wellness nap helyett épp az ellenkezőjét éritek el, fáradtak és nyúzottak lesztek. Ha viszont betartjátok ezt a néhány egyszerű szabályt, remek élményben lesz részetek!

No Comments