7 természetes trükk, hogy 10 perc alatt lejjebb vidd a vérnyomásodat

A magas vérnyomás egy hosszú folyamat eredménye, néha még az abszolút egészséges embereknél is előállhat a stressz, az alváshiány vagy fizikai túlterheltség következtében. Ezekben a esetekben persze nem kell azonnal kórházba szaladni és vérnyomáscsökkentő gyógyszereket szedni, elég néhány könnyű technika, amelyekkel visszaállíthatjuk vérnyomásunkat a normál állapotba.

Íme 7 gyakorlat, amelyek neked is segíthetnek:

Masszírozd a füledet és a nyakadat.

Fejünkön és nyakunkon található három olyan pont, amelyek segítségével csökkenteni tudjuk a vérnyomást.

  • A fülcimpád mögött található első pontból rajzolj egy képzeletbeli vonalat lefelé egyenesen a kulcscsontod közepénél található második ponthoz. Ujjaddal fel-le mozdulatokkal tízszer finoman masszírozd végig ezt a vonalat a nyakad mindkét oldalán.
  • A harmadik pont az arcodon található nagyjából a fülcimpa magasságában körülbelül fél ventire a füledtől. Masszírozd mindkét oldalon a ujjaddal az óra járásával megegyező körkörös mozdulatokkal.

Ezek a mozdulatok enyhítik a nyak izmainak feszültségét és biztosítják a vér megfelelő áramlását.

GB 20 akupresszúrás pontok.

A tarkónk felett található GB 20-as pontok stimulálása az egyik leghatásosabb gyógymód a magas vérnyomás csökkentésére.

  • Helyezd a hüvelyujjadat a koponyád tövébe a gerinc mindkét oldalán.
  • Aktiváld ezeket az akupresszúrás pontokat azáltal, hogy finoman megnyomod mindkét ujjaddal.
  • 2 perc múlva már érezheted is, hogy múlik a fejfájás.

Gyakorold a bal orrlyuk-légzést.

A bal orrlyuk-légzés tulajdonképpen egy hasi légzés, amely segít szabályozni a vérnyomást azáltal, hogy pihenteti az ereket és csökkenti a stresszhormonokat.

  • Egyenes háttal kényelmesen helyezkedj egy a földön ülve vagy egy széken.
  • Helyezd a bal tenyeredet a hasadra.
  • Fogd be a jobb orrlyukadat a jobb hüvelykujjaddal.
  • Vegyél egy nagy levegőt a bal orrlyukadon, tartsd bent néhány másodercig, majd lélegezz ki.
  • Végezd 3-5 percig a gyakorlatot, csak a bal orrlyukadon keresztül.

Lélegezz úgy, mint egy méhecske.

Ez az ájurvédikus légzési technika azonnal megnyugatja az elmét és segít megszüntetni a magas vérnyomás miatt kialakult fejfájást.

  • Ülj le a földre egyenes háttal és kényelmesen helyezkedj el.
  • Tedd a mutatóujjaidat a fülporcokra.
  • Lélegezz be.
  • Ahogy kifújod a levegőt, kezd el zümögni, mint egy méhecske és finoman nyomd meg az ujjaddal a fülporcot.
  • Ismételd meg 7-10 alkalommal.

Igyál egy pohár vizet.

Előfordul, hogy dehidratáció vagyis folyadékhiány okozza a magas vérnyomást. Amikor testünk vízhiányos besűrűsödik a vérünk és az áramlási ellenállás felviszi a vérnyomást.

  • Ezért minden alkalommal, amikor érzed, hogy kúszik felfelé a vérnyomásod, igyál meg 2 pohár vizet, majd várj pár percet.

A vízivás segít helyreállítani a megfelelő vérkeringést és csökkenti a vérnyomást.

Pihenj savászanában.

A savászana, vagy más néven hullapóz csökkenti a pulzusszámot, így a vérnyomást is.

  • Feküdj a hátadra a földön.
  • Tudatosan próbáld meg ellazítani a tested összes izmát.
  • Maradj így 10-15 percig. (Ha fázós vagy, teríts magadra egy pokrócot.)

Amellett, hogy csökkenti a vérnyomást, kiegyensúlyozza az idegrendszert is.

Áztasd be a lábad forró vízbe.

  • Fogj egy lavórt vagy vödröt és töltsd meg tényleg forró (de azért még elviselhető hőmérsékletű) vízzel.
  • Ülj le egy székre, tégy hideg borogatást a nyakadra és tedd a kezeidet és a lábaidat a vízbe.
  • Maradj így 10 percig…

A módszer segítségével a fejedből a lábadba áramlik a vér, így a vérnyomásod is szép lassan visszaáll a normál állapotba.

És még egy bónusz tipp:

A kézizmaid megfeszítése és elengedése segítheti a vérerek rugalmasságát és azt a képességét, hogy könnyedén nyugalmi állapotba kerüljön.

  • Fogj egy stresszlabdát az egyik kezedbe.
  • Szorítsd meg a labdát, aztán engedd el.
  • Ismételd meg 6-7 alkalommal, majd végezd el a gyakorlatot a másik kezeddel is.

Meglátod, egy hónap elteltével akár 10%-al alacsonyabb vérnyomást mérhetsz.

Fontos azonban, hogy ha folyamatosan tapasztalod a magas vérnyomás tüneteit menj orvoshoz minél előbb!

Egy életünk van, vigyázzunk rá!

No Comments