Legyen NŐnap! – 10 dolog, amit ma tegyél meg magadért!

Nőként nagyon sok mindenre kell figyelnünk: munka, háztartás, gyerek(ek), párunk, családtagok, háziállat(ok) és akkor csodálkozunk, hogy az énidőre már nem jut néhány percnél több. Pedig kell! És az olyan szokások is kellenek, amik többé tesznek. Nem csak nőnapon, hanem minden egyes nap!

Mondj nemet a gyorskajákra

Amikor elmész egy gyorsétterem mellett, ne állj meg, és végképp ne menj be, hogy kérj egy sajtburgert, meg egy kólát. A gyors éttermek nem jók. Irány a bolt, vegyél friss salátákat, halat, csirkét/pulykát vagy bármit, amit szeretsz és megfőzheted. Amíg sorban állsz a Mekiben, addig pont gyorsan elkészítheted az ételt. Tényleg nem nehéz! 15 perc alatt is lehet laktató fogásokat készíteni!

Csak állj fel néha!

Ismerős, hogy egész nap ülsz a géped előtt, és még pisilni is alig mész ki, az ebédelésről nem beszélve? A gyors, gép előtti étkezés a legrosszabb, amit tehetsz az emésztésedért, de a sok ülés a hátadnak, és a gerincednek sem tesz jót. Csak állj fel óránként 5 percre és csinálj valamit. Menj és sétálj el a vízautomatához, tölts egy pohár vizet és idd meg. Sétálj ki a teraszra (ha otthon dolgozol), menj le a recepcióra a postáért, öntözd meg a virágokat. Csak az első felkelés nehéz, utána már rutinszerűen megy, főleg ha beállítasz egy emlékeztetőt erre. A hátadnak is jót tesz, ha néha kinyújtóztatod magad egy kis sétával vagy tornával.

Légy jobb!

Próbálj meg úgy válaszolni az embereknek (levélben és élő szóban), hogy a legjobbat feltételezed róluk, ahelyett, hogy a legrosszabbat várnád. Hidd el, teljesen más lesz az életed, ha így élsz!

A 8 óra alvás tényleg legyen meg

A napi 8 óra alvás nem csak egy tündérmese. Tudjuk, hogy nehéz kivitelezni, de tényleg próbáld meg, mert nem csak fizikailag, de érzelmileg is nagyon sokat ad az egészségednek, ha átállsz erre.

Rendszerezz!

A rendszerezés jót tesz az agynak. Ha rendmániás is vagy, akkor is van mindig valami rendszerezni való. Kukkants be az íróasztalod fiókjába, tegyél rendet a gyerekek játékai között, vagy pakold le a dohányzóasztalon felhalmozódott újságokat, könyveket.

Olvass napi egy órát!

Mikor olvastál ki utoljára egy teljes könyvet? Valld be bátran, hogy rég volt! Pedig az olvasás kikapcsol, igazi énidő, ami kell a léleknek. Ha a napi egy óra olvasás soknak tűnik, akkor csak gondold át, hogy mennyit tömegközlekedsz, vagy éppen mennyi időt fecsérelsz el azzal, hogy az Instát, vagy a Facebook-ot csekkolod. Gyorsan össze lehet hozni az egy órát, ha tudatos vagy.

Ezt is ajánljuk!

Napi legalább egy egészséges étkezést iktass be

Nagyon csábító reggel beugrani a metró melletti péksütishez, és fánkot venni meg kávét. Tudjuk, hogy nehéz átállni még arra is, hogy napi egy egészséges étkezésünk legyen, de muszáj. Állj rá arra, hogy egy étkezésed csak egészésges, friss hozzávalókból álló legyen. Ez lehet a munkahelyi menzán egy tányér saláta, vagy egy általad készített leves.

Mosolygásra fel!

Mosolyogj, akár rossz napon is! Később úgyis jönnek még jó napok, de a reggeli hangulatodon elképesztően sokat tud dobni, ha te nem állsz savanyú ábrázattal a metróban.

Bocsáss meg

Bocsáss meg magadnak, ha megbotlasz. Légy kedves magaddal, ahelyett, hogy leszidnád magad, majd térj vissza arra az útra, amelyen eredetileg végig akartál menni. Egy rossz lépés nem jelenti azt, hogy a rossz irányba haladsz. Az önostorozás helyett légy türelmes és megértő magaddal. Rómát sem egy nap alatt építették, a változásokhoz idő kell. Ha magaddal kedves vagy, akkor másokkal is az leszel, és egy különleges béke fog megszállni.

Bókolj!

Ki mondta, hogy a bókok csak a férfiak kiváltsága? Persze nagyon jól esik, ha a párunk megdícsér, de te mikor bókoltál utoljára? Ha minden nap bókolsz valakinek (de tényleg bók legyen!), akkor szebbé teszed az emberek napját, és így a te napod is szebbé válik. Dícsérd meg a kolléganőd új cipőjét, a zöldségesnél az új árut, kívánj szép napot a pénztárosnak. Ha mosolyt csalsz az emberek arcára a te életed is szebb lesz!

Ezt olvastad már?

No Comments