A tudomány szerint ez az 5 reggeli szokás megváltoztatja az életed

Sokan azt állítják, hogy a reggeli módja meghatározza az egész napunk hangulatát. Sajnos a legtöbb ember nem figyel erre, és nem veszi észre, hogy mennyire fontosak a reggeli rituálék. Főleg ebben az időszakban. 5 tippet hoztunk, amivel nyugodtabb napod lehet, ha követed a tanácsainkat.

Meditáció

Az elme lecsendesítése megkönnyíti a testedet és a lelkedet is. Bár a meditáció elsajátítása eleinte unalmasnak, vagy kihívásokkal teli dolognak tűnik, ám érdemes időt és erőfeszítést tenni bele. A legtöbb ember nem igazán kedveli magát, és a saját társaságát sem képes élvezni. A meditáció megtanít arra, hogy erős önszeretet gyakoroljunk magunkon. Ezen felül a meditációnak további előnyei is vannak:

Csökkenti a stresszt: egy tanulmány szerint egy 8 hetes figyelemfelkeltő meditációs program csökkentette az alanyoknál a stresszt. A gondolatok lenyugtatása zavart okoz a szervezetünkben, ami növeli a kortizol hormont. Az elme lelassítása csendes üléssel, mély lélegzettel segít, hogy elindítsd a napod.

Megszünteti a szorongást: Egy 2466 fő résztvevővel végzett tanulmány szerint szignifikánsan csökkentette a szorongásos tüneteket, az OCD rendellensségeket, a pánikbetegséget és a paranoid gondolatokat is.

Kiegyensúlyozza az érzelmeket: Journal of Biobehavioral Medicine által közzétett tanulmány szerint a meditáció pozitív eredményeket mutattak a depresszióban szenvedő betegeknél.

Fokozza az öntudatosságot: A meditáció azt tanítja, hogy keressünk válaszokat, ahelyett, hogy mások keresnének nekünk. Miután egy ideig meditáltálsz, észreveheted, hogy jobban tudatában vagy annak, hogy önmagaddal beszélgetsz. Ezután dolgozhatsz azon, hogy az önpusztító gondolatokat pozitívabbakkal helyettesítsd.

Meghosszabbítja a figyelmet: Sajnos sok embernek aranyhal memóriája van. Azaz mindent elfelejt pár másodpercen belül. A rendszeres meditáció segít abban, hogy nagyobb szellemi aktivitást nyújts, ez pedig az élet minden területén a segítségedre lesz.

Egyél egészséges reggelit!

Sokan még a reggelire sem szánják magukat, ez pedig hosszú távon károsíthatja az anyagcserét. Te sem vezetnél autót üres tankkal, akkor miért kezdenéd a napodat üres gyomorral? A fogmosás és a meditáció után szánj időt arra, hogy elkészíts egy kiadós reggelit. Tojás, teljes kiőrlésű piritós, egy banánturmix, eper, spenót, zabliszt palacsinta, gyümölcs, vagy egy könnyed omlett jó választás egy egészséges reggelihez.

Csak 10-15 percig tart az étkezés elkészíteni, és a sejtjeid és a tested meg fogják köszönni ezt. A Rush Egyetem Orvosi Központja szerint a reggeli hozzájárul az anyagcserénk fokozásához, így több kalóriát égetünk el a nap folyamán. Az emberek, akik kihagyják a reggelit, magasabb BMI-vel rendeleznek és sokuknak egészségtelen étkezési szokásaik vannak. A reggeli kihagyásával napközben ezek az emberek több kalóriát visznek be a szervezetbe, amit a szervezet elraktároz, ez pedig hízáshoz vezet.

Írj hálanaplót!

A hálanapló vezetése segít, hogy az agyad az élet pozitív dolgaira összpontosítson. Sajnos az emberek természetes negatív elfogultsággal rendelkeznek, hiszen ezt kódolták belénk a vadon töltött évek, ahol folyamatosan át kellett vizsgálnunk mindent (ehető, nem ehető) a természetes és az állatok fenyegetése stb. Ez az ősi ösztön még ott van bennünk, a modern világ sem szolgál mindig minket. A npr.org szerint a hálanaplók segíthetnek a szorongással, depresszióval küzdők számára, de azoknak is jó, akik rosszul alszanak, stresszesebbek, vagy egészségtelenül élnek. A naplózás sok előnnyel jár. Rendszerezhetjük a gondolatainkat, a pozitív érzések, tettek, vágyak leírása segít az érzelmeink kiteljesedésének. Kezd bele egy naplóba tehát most, elég hozzá egy üres füzet és írd le minden reggel, hogy miért vagy hálás.

Igyál sok vizet!

A legtöbb amerikai ember krónikus kiszáradástól szenved;  holott valójában az emberek 75% -a csak nem kap elegendő vizet. Íme néhány dehidratációs tünet, amire nem árt ha figyelsz!

Székrekedés: ha nem iszol elengednő vizet, akkor a szervezet azzal kompenzálja, hogy kivonja a vizet a belekből, ami székrekedéshez vezethet.

Gyakori szomjúság: ennek megfelelően inni kell, de ne várd meg a szomjúság érzését, már előtte igyál egy nagy pohár vizet.

Fejfájás: ha nem iszol elég vizet, akkor az agyban lévő vegyi anyagok egyensúlyhiányhoz vezethet, ami mellé fejfájás társulhat.

Rossz légzés: a kiszáradás rossz légzést is okozhat, mivel a nyál elősegíti a jó baktériumok előmozdítását. Ha krónikusan kiszáradtál, akkor több rossz baktériumod lesz, ami miatt kellemetlen légzés alakulhat ki.

Szédülés: a hidratáció hiánya befolyásolja a kognitív funkciókat és a hangulatunkat is, valamint a neurotranszmitter szintjét. Bármilyen egyensúlyhiány szédülést és agyi ködöt okoz, mivel a testnek több vizet kell felvennie a sejtekből a kompenzáció érdekében.

Ezt olvastad már?

No Comments