30 mód, hogy azonnal jobban érezd magad az otthoni karanténban

Szeretnél egy kicsit javítani a közérzeteden a házi / önkéntes vagy éppen hatósági karantén ideje alatt? Íme néhány gyors módszer!

A Reddit felhasználóit kérdezték meg egy bejegyzésben, hogy milyen módszereket ismernek, amivel el tudják foglalni magukat az emberek a karantén ideje alatt. A felhasználókban nem lehet csalódni, nagyon sok módszert ismernek. Mi most ezekből hoztunk el harmincat, amit te is bevethetsz az otthon töltött idő alatt!

  1. Emlékeztesd a barátaidat, hogy mennyire értékeled őket. Nagyon jól jönnek ilyenkor a pozitív visszajelzések mindenkinek!
  2. Mindig is meg akartad tanulni a parketta hajfonást? Akkor eljött a te időd! Most elkötelezheted magad arra, hogy minden nap elkészíted a hajadat egy különleges fonással. Miért is ne?
  3. Légy kreatív a konyhában és készíts különleges ételeket. Vagy csak olyanokat, amiket régen ettél már.
  4. Szeress bele egy sorozat főszereplője. Egy könyves álompasiba. Egy izmos modellfiúba az Instagramon! Ezek a láv sztorik feldobják az unalmas napokat, akkor is ha kapcsolatban vagy már!
  5. Kezdj el jógázni! Ha csak kétszer csináltad eddig, azzal máris csökkentetted azt a stresszt, amit a három hetes otthontartózkodás okozott.
  6. Olvasd el az összes könyvet otthon, amire még sosem volt időd!
  7. Töltsd le a Duolingo alkalmazást és tanulj meg egy új idegen nyelvet!
  8. Szedd elő az ágy alatt porosodó futópadot. Talán júliusra a félmaratoni táv is meglehet, ha sokat gyakorolsz addig!
  9. Takaríts le minden polcot az utolsó porcicáig. Minden polcot. Minden helyiségben. Igen, még a kamrában is, vagy a garázsban.
  10. Tanulj meg fényképezni. Vegyél egy mesterkurzust az Udemyn (idegennyelvű oldal, ahol online kurzusok zajlanak) vagy iratkozz be egy online tanfolyamra. Gyakorolj, azaz fotózz sokat!
  11. Itt az idő, hogy megírd életed forgatókönyvét, vagy regényét.
  12. Kezdd el a kertészkedést, ha van rá helyed. Ez lehet egy kis balkon is. Nevelj paradicsompalántákat, vagy csak magról növényeket, kaktuszokat, bármit amivel el tudsz pepecselni a friss levegőn.
  13. Tanulj meg egy érdekes hangszeren játszani. Mi lenne ha ukuleléznél? És a szájdoboláshoz mit szólsz?
  14. Hímezz: készíts különböző mintákkal képeket, és tanulj meg új hímzési technikákat
  15. Sok önreflexió és meditáció. Ezek jót tesznek a léleknek, élj gyakran velük.
  16. Végre megtanulhatsz rajzolni. Rengeteg Youtube videó vezet végig komplett rajzokon, amikkel együtt te is haladhatsz.
  17. A festés is jó ötlet, legyen szó akár tájképfestészetről, vagy absztrakt mintákról.
  18. Megpróbálkozhatsz az origamival. A papírlapok pontos hajtogatása nagyon jó feszültségnyugtató tevékenység.
  19. Horgolj egy takarót. Jó lesz az még ősszel, vagy télen!
  20. Ragaszkodj az arcápolási rutinodhoz, legyen szó a reggeliről, vagy az estiről.
  21. Tanulj meg varrni! Ha van varrógéped, akkor elő a maradék anyagokkal és varrj például arcmaszkokat a családtagjaidnak.
  22. Állítsd át a bioritmusodat. Ha eddig éjjeli bagoly voltál, akkor fokozatosan feküdj le egyre korábban, és kelj fel emberi időben, ahelyett, hogy átaludnád a fél napot.
  23. Szerezz be egy DJ berendezést, és kezdj el mixeket készíteni magadnak, vagy a barátaid örömére.
  24. Nézz meg sok-sok klasszikus filmet.
  25. Ha tartod a 3 méter távolságot az emberektől, akkor kerékpározni is elmehetsz. Itt az idő, hogy végre felküzd magad a hegyekre, vagy az emelkedőre, ahová eddig nem tudtál feltekerni.
  26. Igyál több vizet egy nap. Állíts be emlékeztetőt, és óránként igyál. Most végre nem indok az sem hogy állandóan pisilned kell, hiszen otthon vagy.
  27. Sétálj a kutyáddal (ha van) egy órát reggel a friss levegőben.
  28. Nézz meg különböző oktatóvideókat. Ez az időszak arra is jó, hogy kitanulj egy új szakmát akár!
  29. Élj józanul! Nem fontos, mindig az alkoholért nyúlni, ha valami bajod van. Próbálj ki más nyugtató tevékenységet. Persze ha nem sikerül, akkor sem szid meg senki! Egy pohár bor/sör néha jól esik ám!
  30. Ne csinálj semmit! Ne érezd úgy magad, hogy folyamatosan javítanod kell a szakmai tapasztalatodban, a főzőtudományodon, a kreatívitási képességeiden, vagy a megjelenéseden. Attól, hogy otthon vagy, még az életed nagy részét azzal töltöd, hogy megpróbálsz jobbá válni (még akkor is ha nem veszed észre!). A hétköznapokon túl nem kell semmit sem tenned, ha te így érzed jól magad.

Te melyik tanácsod fogadod meg vagy próbálod ki?

Ezt is olvasd el!

No Comments