7 dolog, amit most minden nő megtehet az egészségéért (#maradjotthon)

Sokan már több hete otthon raboskodunk, és valószínűleg még több héttel kell számolni. Miért is ne használnád ki ezt az időt arra, hogy még több figyelmet fordíts az egészségedre és megpróbálj olyan új szokásokat bevezetni, amelyek később még nagyon hasznosak lehetnek.

Igyál még több vizet!

Ez az intelem már régóta folyik a csapból (haha, milyen találó), de talán most, amikor még az orrunkat sem dugjuk ki a lakásból a legkönnyebb odafigyelni erre és betartani. Testünk több mint, 60%-a vízből áll, ami azt jelenti, hogy létfontosságú az elegendő folyadékbevitel a sejtjeink és szerveink egészséges működéséhez. Ha több vizet iszunk, több oxigént juttatunk el szerveinkhez, növeli bőrünk egészségét, és a táplálékokban található ásványi anyagok is jobban felszívódnak. És ami még egy plusz előny, hogy most van idő akár naplózni is, hogy tényleg meglegyen az a napi 8 pohár víz.

Aludj sokat!

Ezt sem lehet eleget hangúlyozni, mert tényleg nagyon fontos, és sokszor bele se gondolunk abba, hogy mennyire szükségünk van rá. Ilyenkor pihennek az izmaink, az agyunk és az idegrendszerünk is. Agyunk egészsége szempontjából különösen fontos, mert elegendő alvás hiányában nem tudunk megfelelően koncentrálni, hamarabb lankad a figyelmünk, amelyre nagyon is szükségünk van most, amikor nem csak dolgozunk otthonról, hanem iskolásat is játszunk a gyerekekkel.

Iktass be relaxáló reggeli rutint!

Egészen máshogy indul a nap, ha adunk elég időt magunknak bemelegedni. Próbálj beütemezni magadnak egy reggeli rutint, amellyel felkészülhetsz az előtted álló napi feladatokra. Ha csak 5 percet adsz magadnak reggel, amikor csendben befelé figyelhetsz, máris sokat tettél azért, hogy jól működj egész nap.

Hallgass a tested jelzésire!

Hiszed van sem, az egészségnek sok köze van a bizalomhoz. A tested nagyon jól tudja, hogy mire van szüksége és ha odafigyelsz, akkor meghallod a jelzéseit is. Ebben az otthon töltött bezárkózós időszakban kezdj el fülelni és tanulj meg hallgatni az ösztöneidre. Ha úgy érzed, hogy kevesebb energiád van vagy emésztési problémák gyötörnek, akkor változtass és add meg a testednek, amire szüksége van.

Tornázz minden nap!

Igazán szerencsés helyzetben vannak azok, akiknél iskolás gyerekek vannak, hiszen velük ez minden nap könnyedén megoldható az online tesi órák keretében. Ha nálatok nincs gyerek, akkor nézz szét az interneten, ahol rengeteg féle mozgásformát találhatsz, amelyet otthon is simán el tudsz végezni. 20-30 perc is csodákat tesz, megmozgatja a tested, energetizálja az agyadat és kiegyensúlyozottabbá tesz.

Selejtezz és tarts rendet!

Ahogy Marie Kondo mondja: “rendezett otthon, rendezett elme.” És ez hatalmas igazság. Ebben az egész rettenetes helyzetben szerencsések vagyunk, hogy “csak” az otthonunkba vagyunk bezárva, mert még ha mindennap kalkulálni is kell azzal, hogy a munkánkat el kell végezni, sokkal hatékonyabbak lehetünk és olyan dolgokra is juthat idő, amelyre máskor nem. Most végre akár kikapcsolódásként is neki eshetünk a konyha- és a ruhászszekrényeknek. Egy alapos takarítás és rendrakás után nem csak a lakás, de mi magunk is megújulhatunk és új energiákat nyerhetünk.

Tervezd meg úgy a hetet (napokat), hogy mindig jusson magadra is egy kis idő!

És ne érezd magad rosszul emiatt. Ahhoz, hogy most egyszemélyben ennyi funkciót el tudj látni, muszáj feltöltődni és legalább napi fél vagy egy órában magadat is kényeztetni. Akár olvasol, akár kertészkedsz, akár tornázol vagy csak nézel ki a fejedből…mind szuper, csak iktasd be rendszeresen. Tervezd meg a napodat, hogy még a négy fal között is legyen egy fénypontja a napnak. Ja igen, és beszélgessetek minél többet a barátnőkkel!

Ez is érdekelhet:

No Comments