15 módszer, hogy felfrissítsd a hálószobád #maradjotthon

Tippek és tanácsok a dizájnerektől, hogy ne und meg a hálószobád az önkéntes karatén idején.

A hálószobánk az a hely, ahol sok időt töltünk regenerálódással, a napunk beindításával, saját magunk felfrissítésével. Viszont amíg a tartjuk a távolságot az emberektől, a hálószobánk egyfajta menedékké, igazi kis szentéllyé válhat számunkra.

Ám nem mindenkinél pozitív ez, a klausztrofóbia, és a ránk törő nyugtalanság érzése sokaknál előjön, így ha már nem tudjuk a hálószobánkat nagyobbra építeni, vagy áttervezni, azért úgy is csökkenthetjük a ránk kiható stresszt, hogy megfogadjuk a következő tanácsokat:

Takaríts ki!

Első és legfontosabb: ellenőrizd, hogy a hálószobád tiszta-e. Nem csak higiénialig és esztétikai szempontból jó ez, hanem azért is, mert a rend és a tisztaság oldja a stresszt. A tiszta, friss hely mellett kevésbé terheljük az érzékeinket, ráadásul a takarítás segít, hogy felmérd, hogy mit is szeretsz a legjobban a szobádban, és mi az amit nem.

Frissítsd fel a falakat

Ha csak egy falfelületet festesz át, vagy az egészet, máris tettél valamit, amiből jobban érzed majd magad. Nézd meg a kedvenc hálószoba színeidet és gyűjts inspirációt arra is, hogy mivel díszítenéd a falakat. Képkeret? Poszterek? Virágok? Bármi jöhet!

Tartsd frissen az ágyneműt

Ez a tipp különösen jól jön az allergiások számára. “Egy párnahuzat lehúzása, 10 perciig a mosogépben, aztán szárítóban járatása, vagy egyszerűen csak a napfényen és friss levegőn kilógatása segít visszaállítani a huzat tisztaságát, így kevesebb minden tapad meg rajta.

Mindent készíts oda az éjjeliszekrényedre

Gondoskodj róla, hogy minden, amire szükséged lehet a lefekvés előtt, és az éjszaka folyamán az elérhető közelben legyen, így nem kell felkelned és megszakítanod az alvást.

Szabadulj meg a rendetlenségtől!

A dekorálás és a nagy takarítás segít, hogy eldöntsd, hogy mely elemek, (bútorok vagy dizájnelemek) azok, amik valós értéket képviselnek számodra, és melyek, amik nem. A szakértők szerint megnyugtatóbb, ha kevesebb, de értelmesebb dolog vesz minket körül. Amire nincs szükséged, azt érdemes elajándékozni, eladományozni. Ne foglalja semmi a helyet, a zsúfoltság stresszessé tesz!

Tarts közel magadhoz virágokat / növényeket

“Ha luxusnak is számít, de az élővirág az ágy mellett csodásan felvidít, és segít emlékezni az élet egyszerűségére“- mondja a dizájner. Szerezz be élővirágot, szárított virágot, vagy valami virágzó növényt. Megérdemled!

Tekerd be magad valami puhába

“Tekerd be valami olyanba magad, amelyben valóban szépnek érzed magad, és második bőrként simul rád és melenget” – javasolják a szakértők. Egy puha takaró segít, hogy jobb legyen a hangulatod, és segít, hogy a fizikai kényelemre összpontosíts, mikor csaponganának a gondolataid.

Tegyél / vegyél valami újdonságot a nappalidba a hálószobádból

Csak változatasd meg a látványt – mondja a lakberendező. Ennek nem kell drámainak lenni. Elég ha áthelyezel egy képet, vagy a képkereteket kiviszed a hálószobából a nappaliba. Az is szuper ötlet, hogy vásárolsz néhány új párnahuzatot, vagy átrendezed a szobanövényeket.

Foto: Unsplash
foto: unsplash

Blokkold a fényt

Ne csinálj a hálószobádból barlangot, de érdemes a sötétítőket bevetni, mert jobban tudsz aludni, ha távol tartod a reggeli fényt. Ha nem tudsz hirtelen felszerelni reluxát, vagy redőnyt, akkor sötétítő függönnyel, vagy akár egy sötét sállal is megoldhatod az árnyékolást. Utóbbi még jól is mutat a hálószobában.

Válaszd el a munkaterületet a hálószobában

Ha a hálószobádban dolgozol, akkor néhány szabályt érdemes betartanod, amikor lejár a munkaidőd. Ha egy oldalsó asztaltól, vagy egy íróasztalnál dolgozol érdemes betartanod, hogy időközönként elhagyod az irodádat. Ne ülj egész nap a gép előtt, főleg ha azt az ágyadból teszed, mert nem tudsz majd utána pihenni benne, mert csak a határidők fognak a fejedben járni.

Szeparáld el a technikai eszközöket

Ebben a hihetetlenül stresszes időszakban a legfontosabb, hogy legyen egy hely, ahol visszavonulhatunk a rossz hírek, és az aggasztó statisztikák folyamatos áramlása elől. Fontos, hogy éjszaka a telefonunkat és laptopunkat ne a hálószobában tartsuk! A tévének sincs helye a hálószobában, jobb ha a nappaliba kerül, távol a helytől, ahol alszol.

Cseréld ki az izzóidat!

Az izzók igenis képesek úgy változtatni a hangulatunkon, hogy észre sem vesszük, ezért fontos, hogy jól válasszuk ki őket. A lágy fehér LED-izzólámpákat javasolják a szakemberek, ezek fénye nem erős, és nincs is sötétség tőle a hálószobában. Legyen a szobában felső világítás, de fontos, hogy legyen az éjjeli szekrényen is fényforrás.

Gyújts meg a kedvenc gyertyáidat!

A gyertyák kiválóan alkalmasak a stresszes időkben, mert emlékeztetnek minket kedvenc helyeinkre és emlékeinkre. A világításuk megnyugtatja a lelket, de mindenképpen ügyelj arra, hogy ne felejtsd el elfújni őket, mielőtt elalszol!

Közel a földhöz

“A föld bármely eleme erőteljes hatással van az emberre” .- mondja a szakember. A föld lehet bármilyen természetes dolog. Lehet természetes fény, élő, lélegző virágok, növények. Ezzel emlékeztetjük magunkat, hogy a föld körülvesz minket, és mindig itt van mellettünk.

Ágyazz be!

Kicsi dolog, de az ágy elkészítése valóban segíthet a napunk elindításában, és nyugodtabbnak és frissesebbnek is érezhetjük magunkat tőle. Ráadásul jó érzéssel tölt majd el, amikor este belefekszünk a beágyazott ágyba.

Ezt olvastad már?

No Comments