Így lassíthatjuk le az öregedést és maradhatunk fiatalabbak – 9 dolog, amit megtehetsz magadért!

Mindannyian azt akarjuk, hogy a lehető leghosszabb ideig fiatalok maradjunk, és egészségesek, ám ez nem annyira egyszerű. Egy tanulmány viszont a segítségünkre lehet abban, hogy könnyebben sikerüljön ezt elérni.

Nemrég egy tudományos kísérlet bebizonyította, hogy az emberek életkorát, kb 20%-ban teszi ki a genetika, a többi a környezeti és életmódbeli tényezőkön múlik. A kísérletben 1000 embert vizsgáltak, és sok mindenre fény derült.

Íme néhány tanács, amivel te is lelassíthatod az idő kerekét, és fiatalon tarthatod magad!

Kezeld a stressz szinted

A Nobel-díjas Elizabeth Blackburn rájött, hogy a telomerek (a kromoszómáink vége) felelősek az öregedési folyamatért. Minél rövidebbek a telomerjeink, annál gyorsabban öregszünk. A krónikus stressz rövidebb telomerekhez vezet, ezért fontos, hogy kezelni tudjuk a stressz szintünket.

A meditáció az egyik legjobb módszer a stressz szint lecsökkentéséhez, és a nyugodtabb érzések elérésére. Iratkozz be egy jóga órára, tanulj meg meditálni és szabadulj meg a negatív helyzetektől, gondolatoktól.

Vedd körbe magad kedves emberekkel

Blackburn kutatása azt is bebizonyította, hogy a biztonságos és barátságos közösségben élő emberek hosszabb telomerekkel rendelkeznek. Érdemes tehát megfigyelni a szomszédaidat, mert sokat javíthatnak vagy éppen ronthatnak az öregséggel vívott harcodban.

Akik régóta házasságban élnek, vagy régóta ápolnak baráti kapcsolatokat, ők sokkal hosszabb telomerekkel rendelkeznek, így lassabban öregszenek. Egy másik kutatás bebizonyította, hogy az optimális barátok száma az egészséges lelki állapotunkért 6 főben mérhető. Neked hány igazi jó barátod?

Egyél kevesebbet és tovább élsz!

A kalória korlátozása alapvetően azt jelenti, hogy kevesebbet eszünk, és ha ezt jól állítjuk be, akkor alultápláltség nélkül lelassíthatjuk az anyagcserénket, ami segíthet abban, hogy fiatalabbak maradhassunk. Egy kutatásban két évig figyelték meg a majmok két csoportják. Azok a majmok, akik kevesebb kalóriatartalmú étkezést folytattak ők sokkal hosszabb ideig éltek és egészségesebbek maradtak, mint társaik.

Próbáld kerülni a feldolgozott életmiszerek minden fajtáját, mert az ezekhez adott foszfátok felgyorsítják az öregedési folyamatot. Az öregedést gátló ételek fogyasztása (például: áfonya, étcsokoládé, diófélék, füge, lazac, avokádó, kurkuma) is javasolt. Ezek az ételek csökkentik a szívbetegségek kockázatát, megvédik a bőrt és támogatják a bél egészségét. Próbáld meg korlátozni a hozzáadott cukorbevitelt, és hagyd abba az üdítők és az alkohol fogyasztását is!

Fejleszd az agyad

A testgyakorlás fontos, de ne felejtsük el elmélyíteni az agyukat is! Olvass el mindenféle könyvet, tanulj idegen nyelvet, játssz olyan játékokkal, amik fejlesztik a memóriát, fejts keresztrejtvényt. Ha az agyad aktívan dolgozik, ez lelassíthatja az öregedési folyamatot. A tanulás növeli az idegsejtek számát, ami nem csak az agyadat tartja fitten, hanem a külsődre is kihat.

Válts természetes kozmetikumokra

A túlzottan sok sminkben lévő parabének megbonthatják az ösztrogén szintet, ami a nőknél a korai öregedéshez vezethet. Ehelyett válts természetes összetevőjű kozmetikumokra. Ha mégis sminket használsz, akkor mindenképpen gondosan tisztísd meg a bőrödet minden egyes nap!

Tölts minden nap legalább 15 percet a napon

Mostanásg minden arról szól, hogy fényvédő nélkül ki se lépjünk az utcára, és még télen is használjuk. Ez persze fontos, de ha pontosan 15 percet töltesz a napon SPF-es krém hiányában, akkor a D-vitamin jobban be tud épülni a bőrödbe, anélkül, hogy a bőrrák kockázata magas lenne. Ha ennél többet tartózkodsz a napon, akkor mindenképpen kend be magad fényvédővel, vagy naptejjel, és ne napfürdőzz 11 és 15 óra között!

Táncolj gyakrabban

Egy új tanulmány kimutatta, hogy a tánc az egyik leghatékonyabb testmozgás, amely megfordíthatja az öregedési folyamatot. A tánc, különös a folyamatosan változó koreográfia miatt, fellendítheti a hippokampusz munkáját és lelassíthatja az öregedést.

Aludj eleget

A megfelelő alvás biztosítása nagyon fontos. A szakértők szerint az éjjel 11 és hajnali 3 óra között lévő alvás felelős azért, hogy regenerálódjon a testünk. Az ideális alvásmennyiség napi 7-8 óra, a krónikus alvás hiány nem csak fáradtságot okoz, hanem a külsőnkre is kihat.

Adj hozzá az étrendedhez vitaminokat

Tedd a szívedre a kezed! Szoktál vitaminokat szedni rendszeresen? Nem csak külsőleg, hanem belsőleg is. Az antioxidánsokat tartalmazó krémek például megkötik a napkárosodás, vagy a dohányzás okoza szabad gyököket. A másik módszer, ha olyan vitaminokat szedsz, amik tartalmaznak elég E-vitamint és C-vitamint. Ezek a legerősebb antioxidánsok ugyanis.

A halolaj gazdag omega-3 zsírsavban, amely javítja a szívműködést, fokozza az immunrendszert, segít a memóriánk karbantartását, széppe teszi a hajunkat, körmünket és fiatalon tartja bőrünket.

Te hogyan védekezel az öregedés ellen? Jöhetnek a tippek kommentben!

Ezt olvastad már?

No Comments