5 *superfood*, amely lassítja az öregedést

Nem számít, hogy milyen hatékony egy hidratáló krém vagy egy anti-aging szérum, mégis csak korlátozottan tudnak közreműködni bőrünk szépsége és fiatalsága érdekében. Mert a fiatal és egészséges bőr az életmódnál kezdődik, beleértve ebbe az ételt is, amit naponta többször magunkhoz veszünk.

Táplálkozási szakértők szerint úgy kell tekintenünk táplálékunkra, mint egy öregedésgátló fegyvertárra, mivel amit megeszünk (már ha olyat eszünk) táplálja testünk minden sejtjét. Amikor pedig egy test jól táplált, akkor bármire képes…akár meg is tudja újítani magát. A megfelelő táplálkozás támogatja a kollagén szintézist, hogy képes legyen felvenni harcot a ráncokkal, elősegíti a rugalmasságot, ahogy támogatja szervezetünk vitalitását. Íme az öt legjobb szupertáplálék, amelyet minél előbb érdemes beépíteni a mindennapjainba.

Articsóka

Talán nem a rücskös-tüskés articsóka az első gondolatod, amikor egy energiabombára gondolsz, pedig ez a bogáncsra hasonlító növény számos előnyös tulajdonsággal bír az emberi szervezet számára. Nagyon gazdag növényi rostokban, főleg inulinban, amely erős probiotikus tulajdonságokkal rendelkezik, ennél fogva nagyon hasznos a bélben található baktériumok számára. Emellett javítja a bél PH értékét, amely elősegíti a szervezet kálcium és magnézium ellátottságát. Tartalmazza mindazokat a kulcsfontosságú tápanyagokat, antioxidánsokat és C-vitamint, amelyekkel elősegíti a kollagéntermelést és az összes öregedésgátló folyamatot.

Avokádó

“Superfood” körökben általános hódolat tárgya ez a zöld növény. Nagyon gazdag az antioxidáns E-vitaminban, amellyel csökkenti az UV sugárzás által okozott károsodást és ellenállóvá teszi a bőrt, de rendszeres fogyasztásával 50%-kal csökkenthető a metabolikus szindróma is (anyagcserezavar). Olaját kitűnően használhatjuk például salátákhoz, és így szinte észrevétlenül hozzájárul a szervezet vércukorszintjének szabályozásához. A benne lévő omega-9-nek köszönhetően csökkenti a szervezetben található gyulladást és a mellrák kockázatát.

Lazac

Rengeteg omega-3 zsírsavat tartalmaz, amely csökkenti a gyulladásos folyamatokat, megóvja a bőrt a kiszáradástól és véd a bőrrák kialakulásától. Emellett hatalmas mennyiségben tartalmaz E-vitamint, amely segít megelőzni a bőr idő előtti öregedését és az UV sugarak okozta károsodást. Elhanyagolható mennyiségben tartalmaz szénhidrátot, viszont annál több B-vitamint, káliumot és szelént, amely bizonyítottan csökkenti az izületi fájdalmat és javítja az izmok regenerációját, amelyek nagyon fontosak az anti-aging folyamatokban.

Brokkoli

Amellett, hogy az egyik legfontosabb növény a szív-és érrendszeri megbetegedések megelőzésében, ez a vízben gazdag zöldség csurdultig töltve van sulforafan-nal, amely egy proteint aktiválva képes megvédeni a nyirok és vérereket és csökkenti a szervezet savszintjét. Egyúttal aktivizálja a test méregtelenítő funkcióit és arra ösztönzi, hogy úgy viselkedjen, mint fiatalabb korában. Mivel nagy mennyiségben luteint is tartalmaz, védi a szemet és javítja az agyi funkciókat.

Bogyós gyümölcsök

Minél színesebb egy gyümölcstál annál jobb. Ugyanis az eperől kezdve, a szedren és a ribizlin keresztül a vörös és a feketeáfonyáig a bogyós gyümölcsök nagyon sok rostanyagot, fitótápanyagot (izoflavonok, karotinoidok, flavonoidok, katekinek) és antioxidáns tartalmaznak, ezzel nagyon hatékonyan regenerálják a sejteket, így fiatalítva meg minket. Minél többet fogyasztunk belőlük, annál többet teszünk szív-és érrendszerünk egészségéért és a rákos megbetegedések megelőzéséért. Plusz a bennük található hatalmas dózis C-vitaminnak köszönhetően bizonyítottan támogatják a kollagénképződést és annak megtartását.

Olvasd el ezt is:

No Comments