7 jel, hogy *érzelmileg* teljesen elfáradtál, és talán nem is veszed észre…

Az érzelmi fáradtságot nem szabad félvállról venni. Nem mindig könnyű észrevenni, mert másféle stressz mögé bújhat. De van hét eléggé egyértelmű jel. Figyelj.

1. Minden hétköznapi érzés NAGYON mélyen érint

Nem a rossz hírekről és a tényleg szomorú dolgokról van szó. Hanem a hétköznapi bosszúságokról, amelyek napokig kísértenek. Undok volt veled valaki a munkahelyeden, elfoglalták a parkolódat, nem friss a zsemle. Nem három percig ventillálsz rajta, hanem napokig.

2. Szuper érzékeny vagy

Amikor tudod, hogy igazad van, és nem egyszerűen túlreagálsz, hanem képtelen vagy uralkodni az érzéseiden. Egy konfliktushelyzetben egyáltalán nem tudsz higgadtan reagálni.

A helyzet azért nehéz, mert tényleg igazad van. Viszont nem tudsz lecsendesedni, és a megoldásra törekedni. El kell jutnod a nyugvópontra, ami most nagyon nehéz.

3. Úgy érzed súlyos veszteség ért

Érzelmileg nagyon el vagy fáradva, és mindent feketén vagy fehéren látsz. Ha valami nem sikerül (apró dolgok) akkor is úgy érzed, az életed kilátástalan, és elvesztél.

Nem vagy reménytelen eset, ne gondold ezt! Mindenki hibázhat. Talán most tapasztalod meg a határaidat, és ezzel nincs semmi gond.

4. Nagyon nehezen szeded össze az erődet, hogy folytasd

Korábban is volt, hogy elakadtál az életed egy területén, de ez most más. Szinte egyáltalán nem tudod elképzelni, hogy továbblépj. Nem látod a jövőt, és kedved sincs gondolkodni rajta.

Valószínűleg olyan kérdések zavarnak, amelyekre egyelőre nem tudsz válaszolni. Sokan vagyunk ezzel így, hidd el, nem vagy egyedül. Nem tudjuk a választ mindenre.

Egyszerre egy nap. Egyszerre egy lépés. Legyél türelmes magadhoz.

Őszintén kérdezd meg magadtól, hogy mire van szükséged, és próbáld meg azt elérni, azzal foglalkozni. Tölcs időt egyedül és pontról pontra elemezd ki, hogy mi zavar igazán. Kezdd onnan.

5. Rettegsz attól, hogy elveszíted a kontrollt, ha valaki piszkál

Természetesen egy ilyen fáradt időszakban másként reagálunk az emberekre, és sokkal könnyebben borít ki mások ostobasága.

Normális állapotban legyintenél erre, de most éppen készülsz átbukni a korláton, szóval a félelem jogos. Viszont nem teheted meg, hogy a problémádat és a dühödet másokon töltsd, ki. Foglalkoznod kell azzal, hogy miért vagy ezen a ponton.

Lásd az előző pontot. Vissza kell találnod a nyugvópontodra, és ehhez dolgoznod kell a blokkokon.

6. Túl sokat beszélsz a nehézségeidről, vagy egyáltalán nem beszélsz

Vagy egész nap zokogsz a nehézségeid miatt, vagy egyáltalán nem tudod kifejezni magad és némaságba burkolózol.

Egyik sem jó.

Dolgoznod kell azon, hogy visszaszerezd a realitás érzékedet azzal kapcsolatban, hogy kivel, mit és hogyan fejezhetsz ki és beszélhetsz meg. A barátaid kanapéján zokoghatsz egy üveg borral, de a főnököd előtt muszáj kontrollálnod magad.

Sokat segít a naplózás, hiszen az írás segítségével könnyebben össze tudod foglalni a gondolataidat, és nem csordulsz túl egy-egy pozitív vagy negatív gesztustól.

A naplózás egyébként is segít az egyensúlyban, bővebben is írtunk már róla:

7. Készen vagy a változásra!

Lehet, hogy most éppen eléggé rosszul érzed magad, és minden nagyon ködös és bizonytalan. De valld be, valahol a lelked mélyén tudod, hogy készen állsz a változásra.

Tudod, hogy az életeden változtatnod kell(ene) csak még nem tetted meg.

Nem tudsz több nyomást helyezni magadra, mert egyre rosszabbul vagy.

A jó hír, hogy eddig eljutottál akkor még egy lépéssel tovább is mehetsz. Változtathatsz. Nem rohanva, nem még több nyomást helyezve magadra, hanem lassan és odafigyelve arra, hogy mire van szükséged.

Nem élhetsz tovább tagadásban, hiszen ez oda vezetett, hogy nem vagy jól. Akár egyedül indulsz el az önismeret egy újabb izgalmas útján, vagy segítséggel, tudd, hogy az út jó, a vágy jó!

Legyél türelmes, legyél őszinte magadhoz és enyhülni fognak a terhek!

Ez is érdekelhet:

No Comments