Így *csendesítsd le* az elmédet, mert nem kell mindent túlgondolni!

Egy kontrollálatlan elme gyakran hasonlít egy ötéves gyermekre, aki épp ámokfutásba kezdett az óvoda udvarán, és csak arra képes, hogy néhány másodpercre megpihenjen, mielőtt újra beleveti magát a rohanásba. Ha megenged az agyadnak, hogy folyamatosan maratont fusson análkül, hogy néha közbeavatkoznál, addig fogja folytatni az őrületet, amíg lassan egy börtönnek nem érzed.

A béke nem azt jelenti, hogy elvonulunk egy olyan helyre, ahol tökéletes csönd van,nincs semmi probléma és nem kell semmit csinálni. A béke azt jelenti, hogy mindezek között képes vagy békét érezni a szívedben.

Még akkor is, ha az elején teljesen lehetetlennek tűnik, nagyon is képes vagy felszabadítani az elmédet. Az ember bármihez tud alkalmazkodni és bármikor új szokásokat tud felvenni. Ily módon alakítottuk át az agyunkat azáltal, hogy egy új operációs rendszert telepítettünk, amelyet úgy hívnak: káosz.

Ahhoz, hogy létrehozzuk elménk békés állapotát, csak újra meg kell találni az egyensúlyt és vissza kell térni eredeti természetünkhöz. Nehéznek hangzik? Mutatunk most néhány igen hatásos technikát, amelyek segítenek kontrollálni az elmédet.

1. Figyelj a körülötted lévő pozitív dolgokra!

Mi emberek együtt hoztuk létre ezt a tömeges zavartságot és rendellenességet, amelyet napi szinten megfigyelhetünk magunk körül és a gondolatainkban. Hagytuk, hogy évszázadokon, évezredeken át a negatív gondolkodás érvényesüljön, és ez a fizikai világ is a gondolataink terméke. Azáltal, hogy figyelmünket egyszerűen átirányítjuk arra, ami boldoggá tesz, amiért hálásak lehetünk, elkezdhetjük edzeni elménket, hogy átálljon a pozitív gondolkodásra. Következésképpen máris sokka békésebbnek fogjuk érezni magunkat, hiszen már nem a negativításon lesz a hangsúly. Az energia oda áramlik, ahová figyelünk, vagyis elérhetjük a békét azáltal, hogy tudatosak vagyunk a gondolkodásunkban.

2. Ismételj békés szavakat a nap folyamán!

Figyelj oda az agyadra…most, ebben a pillanatban! Milyen gondolatokra leszel figyelmes? Nagy valószínűség szerint azt fogod észrevenni, hogy a gondolataid többsége arról szól, hogy mit kell tenned ma, vagy mit mondott XY, ami feldühített vagy az is lehet, hogy megalázó gondolataid vannak magadról. De ezért most ne érezd rosszul magad. Ennyi negativítással magunk körül nem könnyű elérni egy állandóan pozitívan gondolkodó elmét. Habár, a stresszt előidéző negatív gondolatokat békés és szép szavakkal ellensúlyozhatjuk. Bármikor, amikor érzed, hogy közelít egy szorongás-érzés, tudatosan kezdj el nyugtató szavakat használni, mint a nyugalom, béke, fény, szerelem, pihentető, szellő, strand. Az utolsó két szó a tájat írja le, amelyeket nyugodtan felcserélhetsz más olyan szavakra, amelyek jobban kifejezik számodra a békét és a harmóniát. A szavaknak hatalmas erejük van, használd őket úgy, hogy profitálhass belőlük, ha feszültnek érzed magad.

3. Meditálj rendszeresen!

Sokat beszélnek a meditációról és hangsúlyozzák fontosságát…és ennek oka van. Amikor meditálunk, megállítjuk a gondolataink áradatát és helyette elmegyünk egy olyan helyre, ahol a nyugalom elsőbbséget élvez. A meditációhoz nem kell kikapcsolni az agyat, rendszeresen meditálók mégis arról számolnak be, hogy a gondolataik hihetetlenül lelassulnak, és a kontrollált légzésnek köszönhetően csukott szemmel sokkal könnyebben megfigyelhetik magukat. A meditáció tudatosságot hoz a testünkbe és az életünkbe, ezért kezdjünk el naponta meditálni vagy csak leülni 10 percre és figyelni a légzésünket. Így elérhetővé válik egy sokkal békésebb gondolkodásmód és nyugodtabb elme.

4. Csak az itt és most számít!

Felejtsd el azt a rengeteg feladatot, amelyet még holnap munka után kellene elvégezned, és a csekkeket, amiket még be kéne fizetned, és a többi jövőbeli bizonytalanságot. Ha hagyod, hogy a gondolataid, mint zümmögő méhek csapata garázdálkodjon a fejedben, az szorongáshoz, depresszióhoz, krónikus stresszhez és még más komoly egészségügyi problémához vezethet. A legtöbb szorongást sajnos az okozza, hogy egyszerűen nem jó időben élünk. Nem ott vagyunk, ahol kellene, hanem a gondolataink hol a múltba, hol a jövőbe rángatnak bennünket. Azáltal, ha megengedjük magunknak, hogy egyik pillanatról a másikra áramoljunk, ahogy tettük ezt gyermekkorunkban is, meg fogjuk tapasztalni a valódi békét.

5. Hagyd el a várost és egy időre menj ki a természetbe!

Ez jelentheti akár azt, hogy ebédszünetben a közeli parkba mész, vagy egy hétvégi kirándulást teszel a közeli hegyekben, de akár azt is, hogy néhány napra elutazol valahová. Bármi jó, ami segít visszakapcsolódni a természethez és a Földanyához. Jó hatással van az elmére és segít megérteni és megfejteni, hogy melyek azok a dolgok, amelyek a legtöbb stresszt okozzák életünkben. Nem hagyhatjuk, hogy az anyagi világ triviális problémái ne ragadjanak el, mert a számokban és a pénzben úgyse fogjuk megtalálni a boldogságot. Őszintén szólva, a béke már ott van a szívünkben, és a Földanya segít emlékezni erre. Bár az erdőben és a természetben nincs wifi, mégis egy sokkal jobb kapcsolatot találhatunk.

Ez is érdekelhet:


No Comments