Így gyakorold a hálát naponta 6 egyszerű lépésben

A hála a világ legerősebb kábítószere. A bencés szerzetes David Steindl-Rast testvér szerint a hála akkor jelentkezik, amikor felismerjük, hogy valami értékes a számunkra, és ennek semmi köze sincs a pénzbeli értékhez. Gyakorld te is a hálát! Segítünk.

1. Naplóírás

A hálanaplónak számos előnye van. Többek között segít jobban aludni, elősegíti a boldogság elérését, növeli az éberséget, csökkenti a szorongást és a rossz gondolatokat. Amikor hálanaplóvanl kezded a napodat, akkor a napod hátralévő része pozitív hangnemben telik. Hasonlóképpen, amikor a napot hálanaplózással zárod, akkor pozitívan fejezed be a napodat, ami döntős fontosságú hiszen ezzel az érzelemmel alszol el, és ezzel az érzéssel kelsz fel másnap reggel. A hálanaplózás megedzi az elméd, hogy minden helyzetben meglásd a pozitívumokat.

És a gyakorlatban hogyan néz ki ez? Ezekre a kérdésekre válaszolhatsz minden nap a hálanaplódban:

  • Mi az a három dolog, amiért hálás vagy? Válaszoljon erre a kérdésre reggel és éjszaka.
  • Mitől félsz a legjobban?
  • Mire vagy a legbüszkébb ma?
  • Mik az erősségeid, értékeid és céljaid?
  • Milyen jellemvonásokat és szokásokat szeretnél fejleszteni vagy mitől lenne jó megszabadulni?

2. Fejezze ki a hálát mások felé

A kapcsolataid megerősítése mellett a hála kifejezése a szeretteiddel szemben elősegíti a boldogságot, javítja a szív- és érrendszerei egészségedet, valamint a mentális jó létet. Különböző módon értékelheted a házastársad, családod vagy a barátoid iránti elismerést. A legkedveltebb módszer a kézzel írt jegyzetek, ezek hatásosabbak is, mint a verbális köszönetmondás. Levelet írhatsz valakinek, akinek hálás vagy, részletezheted a tulajdonságait, értékeit. Megmutathod a hálád úgy is, hogy reggelit készítesz valakinek, meghívod egy kávézóba, vagy csak ráírsz valakire, amikor meglátsz egy képet, ami rá emlékeztet.

3. Vedd körül magad pozitív hatásokkal

Érdemes olyan emberekkel körbe venni magad, akinek adsz a szavára, véleményére és észrevételeire. Ne feledd, hogy minden interakció, amelyet másokkal és önmagaddal folytatsz megterheli a lelked. A fokozatos negativitással és panaszkodással teli beszélgetések átalakítják a te hangulatodat is. Ha cinikus és panaszkodó emberekkel lógsz, akkor ezeket a tulajdonságokat te is könnyen átveheted.

4. Önkénteskedj

Az igazi kiteljesedés az értékteremtésből és a mások szolgálatából fakad. A szolgálat háláva alakítja az olyan negatív érzelmeket, mint az irigység, a harag és a csalódás. Ha kitágítod a látókörödet azzal, hogy megtapasztalod mások szenveseit, akkor ez lehetőséget kínál arra, hogy értékeld azt, amid van. Azonnal érezi fogod a hálát, amikor arra fordítod az idődet, hogy javíts a világ dolgain. Szolgálhatsz másokat, vagy egy jó ügyet, amiért rajongsz, csak csatlakozz egy helyi csoporthoz, vagy szervezethez.

5. Tudatosan élni

A tudatos élet arról szól, hogy tudatában vagyunk és tisztában vagyunk a jelen tapasztalattal, minden spirituális tanítás céljával. Lao Tzu idézete szerint: „Ha depressziós vagy, a múltban élsz. Ha szorongsz, akkor a jövőben élsz. Ha békében vagy, akkor a jelenben élsz. ” Azzal, hogy tudatában vagy a jelen pillanatnak, jobban megbecsülöd azokat az apró dolgokat, amelyeket gyakran figyelmen kívül hagysz, vagy természetesnek veszel. Ez a technika több tudatosságot ad, mint azt gondolnád. Minden figyelmed irányítsd a világra, miközben csinálod azt. Például étkezés közben figyelj az összetevőkre, az állagra és az ízekre.

6. Leválás

Az egótól való leválás hálára ösztönöz. Amikor elengeded az egódat, és nem készségeidnek és a sikereidnek tulajdonítasz mindent, akkor hálásabbnak és alázatosabbnak érzed majd magad és az elért eredményeidet. Ideális esetben a hála arra ösztönöz, hogy mentorrá válj a magad módján és tovább add azokat a dolgokat, amiket te kaptál.

Ezt is olvasd el!

No Comments