LOADING

Type to search

Élem

Nehezen ébredsz? Változtass az esti rutinon!

Share

A jó hír, hogy nem kell az összes tippünket egyszerre elkezdened. Haladj lassan, kezd el egy apró változtatással!

Foglalkozz a reggeli dolgaiddal már előző este! Készítsd össze, hogy mire lesz szükséged (papírok, telefon, füzetek) másnap, gondold át mit veszel fel, nézd meg mit mond az előre jelzés. Ha nem kell időt töltened a pakolással, és azzal, hogy hol az ernyőd, könnyebben indul majd a napod!

Írd össze a másnapi teendők közül a három legfontosabbat! Könnyebben elalszol, és jobban pihensz majd, ha nem kattogsz egész éjjel a másnapi teendőkön. A prioritás nagyon fontos, válassz ki három dolgot, írd le és menj aludni.

Rakd el a kütyüket! Nagyon nehéz kilépni a Facebook-ról, és kikapcsolni a tabletet, ha folyton találsz valami olvasnivalót. Reggelig chatelhetsz a külföldi barátaiddal, de inkább erre nevezz ki egy napot a héten. A többi nap nincs éjszakázás! Vegyél elő egy könyvet és inkább olvass, az lecsendesíti a gondolataidat.

F100008032

Vegyél egy kényeztető fürdőt! Akár a fürdőhabra, vagy a fürdősóra esküszöl, fontos, hogy minden nap végén legyen magadra minimum húsz perced.

Dokumentáld a napod! Nem muszáj naplót írnod, elég ha csak minden este, zárásként felteszed magadnak ezt a kérdést: Mi jót tettem ma? Meglátod, hogy elégedettséggel tölt majd el, hogy ez a nap sem volt hiába való. Ha rossz napod van, akkor is van benne valami jó: itt a vége.

Ragaszkodj az alvásidődhöz! Ha már este tízkor le akarsz feküdni, ám legyen! Ha rászoktatod a szervezeted arra, hogy minden nap ugyanakkor vízszintesbe kerülsz, és legalább olvasol, vagy pihensz, nagyon gyorsan megszokja, és könnyebben el tudsz majd aludni.

Bármennyire is szereted a munkád, szakíts időt a családodra. Ha ragaszkodsz hozzá, hogy este hat után, semmilyen körülmények között nem foglalkozol munkával (se telefon, se e-mail, se Facebook!) a kollégák/ügyfelek is tiszteletben tartják majd az idődet, és, hogy ilyenkor már a családoddal vagy.

1

Tartsd rendben az ágyadat! Sokkal több kedved lesz esténként belefeküdni, ha reggel beágyazol, és összeszeded a vizespoharat, kávésbögrét és zsebkendőket, miután felkelsz. Szellőztess ki alaposan vacsora után (is) és huppanj a puha párnák közé! Ugye, már a gondolat is csábító!

Ha kialszod magad alaposan, könnyebben majd a reggeli rutin is.

Tags: