LOADING

Type to search

Élem Ez+az

Cikázó gondolataid vannak esténként? Stresszes vagy? Segítünk, hogy te is nyugodtabban aludj!

Share

Tágra nyílt szemmel fekszel az ágyadban, és a gondolatok hangsebességgel járnak a fejedben? Már vettél egy pihentető fürdőt, és számoltad a bárányokat de semmi segít? Sokan közdenek alvási problémával, akiknak az elméje nem hagyja őket pihenni. Segítünk, hogy visszaszerezd a kontrollt az elméd és a tested felett, hogy pihentető legyen az alvásod!

Összepontosíts az itt és mostra

Azok a gondolatok, amelyek nem engednek elaludni gyakran kapcsolódnak a múlthoz vagy a jövőhöz. Aggódunk amiett, hogy mi történhet velünk, csak sajnáljuk egy múltban tett vagy nem tett dolgunkat. Ha ez történik veled is, akkor próbálj meg arra koncentrálni, ami itt és most zajlik. Noha nem tudjuk megváltoztatni a múltat és nem is tudjuk megjósolni a jövőt, a jelen pillanat kontrollálható és ez a fókuszváltás megadhatja az agyunknak a szükséges relaxációt.

Tedd el az elektronikus kütyüjeidet

A telefon, laptop és a táblagép elalvás előtti használata növelheti a szorongás és a stressz szintjét. Különösen, ha olyan híreket olvasol, vagy nézel, ami aggodalomra adhat okot az agyadnak. A kék fény is rosszul befolyásolja a melatonin termelődését, ami a testedet arra készteti, hogy ne aludjon még el.

Tereld el a figyelmedet

A kütyük mellett sok olyan eszköz van, ami egészséges alternatívája a gondolatok elterelésének. Próbálj ki egy nyugtató hobbit, vagy egy olyan kikapcsolódást, ami jobban tetszik neked. Ez lehet az olvasás, kifestőkönyvezés, zenehallgatás, főzés, séta – csak hogy néhányat említsünk. Ha a gondolataid cikáznak a fejedben, akkor a hangsúly azon van, hogy ezeket a gondolatokat valamilyen kellemes tevékenységre koncentrálva elfelejtsd.

Legyen egy időszakod, amikor aggódhatsz

Ugyanúgy, ahogy a bevásárlásodat, a találkozásaidat, a családi programokat, vagy a háztartási feladataidat megtervezed, megpróbálhatod azt is, hogy elkülönítesz a napodban 15-30 percet, amikor csak az aggodalmaiddal foglalkozol. Ha ezekre csak ekkor szánsz időt, akkor nagy eséllyel nem térnek vissza este/éjjel. Ebben a néhány percben írd össze, hogy milyen stresszes gondolataidat vannak, és írj melléjük megoldást is, vagy megoldási ötleteket.

A csodatévő levendula illata

A levendula illóolajat gyakran használják az aromaterápiában a stressz enyhítésére, a pihenésre és a jobb alvás elérésére. Vesd be ezt te is. Szórd meg a törölközőidet, vagy a ruháidat levendula olajjal, vagy csepegtess a fürdővizedhez.

Izomlazító technikák

Ezt a technikát alkalmazhatod rögtön az ágyadban is. Egyenként feszítsd meg, majd lazítsd el az izmaidat. Mozgasd át a tested a lábujjaidtól a fejedig. Ez a gyakorlat segít ellazítani a megfeszített izmokat, és arra kényszerít, hogy koncentrálj a testedre, ami elvonja a figyelmedet a gondolataidról.

Ne akarj mindenáron elaludni

Ha nem megy az alvás, akkor ne próbálj meg mindenáron elaludni. Kelj ki az ágyból és tegyél valamit. Igyál egy teát, olvass egy könyvet, és majd csak akkor menj vissza az ágyadba, amikor álmosnak érzed magad. Az ágyban maradás és az alvásra kényszerítés hatására az agyad álmatlansággal reagálhat, ráadásul ez a hálószobádat is olyan hellyé változtathatja, ahol nehéz lehet elaludni.

Ezt olvastad már?

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *