LOADING

Type to search

Élem

10 életlecke, amit csak akkor tanulhatsz meg, ha átmész a fájdalmon

Share

A mondás szerint, ami nem öl meg, az megerősít, de néha kételkedünk ebben az ősrégi bölcsességben. Miért olyan nehéz látni a jó dolgokat, amikor életünk viharában éppen megvívjuk a csatáinkat? A fájdalom átélése biztos, hogy megváltoztat téged is, de nem minden változás rossz.

Ha minden helyzetet elsimítasz, akkor látni fogod azokat az életleckéket, amelyeket ezek a viharok tanítottak neked. Ha valaki először él meg egy hurrikánt, akkor nem tudja, hogy mit tegyen. Amikor második alkalommal szembesül vele, akkor teljesen másképp csinálja a dolgokat. Pont így működik az ember is. Minél több megpróbáltatáson megy végig, annál könnyebben veszi majd. De mi tanulható meg a fájdalom után? Íme egy lista.

1. Tanulsz a hibáidból

A fájdalom átélése emlékeztethet arra, hogy nincs tökéletes ember. Ember vagy, és elkerülhetetlen a hibák elkövetése. A hiányosságaidat és a hibáidat tanulásként használhatod. Légy hajlandó elfogadni a kudarcaidat, és korrigáld azokat. Nem számít, hogy hányszor esel el, ha felállsz és újra elindulsz. A múltbéli kudarcaid nem határozzák meg a jövődet.

2. A megnövelt ellenálló képességed a fájdalmon való átvészelésből fakad

Nem számít, hogy egy tornyosuló tölgy vagy szerény facsemete vagy a katasztrofális szélviharban. Csak azok a fák maradnak életben, amelyek megtanultak hajolni. Ahogy átvészeled életed viharát, rugalmasságot építesz, amely lehetővé teszi, hogy meghajolj, de úgy, hogy ne törj el. Ez segít a fáknak a természetben életben maradni, de a reziliencia az embereknek is segít. A reziliencia az a képesség, hogy a nehézségektől függetlenül képesek vagyunk megőrizni a személyes és társadalmi stabilitásunkat. Rájössz, hogy semmi sem tart örökké, a fájdalmad sem. Ez az alapvető megértés visszahozza az életedet a helyére, és haladhatsz tovább.

3. Több függetlenséget nyersz, ha átvészeled a fájdalmat

Ha nehéz csatán mész keresztül, azt valószínűleg senki sem érti meg teljesen. Lehet, hogy támogatnak és empatikusak, de ez a te utazásod. A lelked ezekben a sötét órákban csak arra képes, hogy örökre bezárja magát egy biztonságos szobába. A fájdalom átélése segít, hogy ráébredj hogy olyan sok dolog van, amit nem tudsz irányítani az életedben. De minden egyes győzelem képessé tesz arra, hogy magabiztos legyél a jövőddel kapcsolatban.

4. Megtalálod kik az igazi barátaid

Nézzünk szembe a tényekkel; mindenkinek van néhány ember a baráti körében, akik a legrosszabb időszakban is mellettünk állnak. Amikor minden napsütéses és jó minden az életedben, akkor sok barátod van. De mi történik, amikor jön a vihar? Néhány ember csak akkor van melletted, amikor süt a nap, mások pedig akkor is, amikor megvisel az élet. Gyorsan megtanulod megkülönböztetni a barátaid között az igaziakat, akik mindig ott vannak, amikor szükséged van rájuk. Használd ki az ilyen eseteket, és szakítsd meg a kapcsolatot azokkal, akik csak akkor állnak melletted, amikor jól megy a szekered.

5. A fájdalom átvészelése segít elkezdeni hallgatni a testedre

A tested ügyesen tud jeleket küldeni, ha belül valami nincs rendben. A tested figyelmeztethet a mentális vagy lelki egészségeddel kapcsolatos problémákra is. Miután megvívtál egy egészségügyi harcot, megtanulod, hogy jobban összhangban legyél vele, mert sokszor előre figyelmeztet.

6. A zene gyógyító balzsam

A zene egy univerzális nyelv, amely a testedhez, elmédhez és szellemedhez szól. A dalszöveg, a ritmus és a harmónia megnyugtathatja megsebzett szíved, és örömöt szerezhet a lelkednek. Kedvenc dalod meghallgatása segíthet megbirkózni érzelmeiddel és újjáélesztheti az akarerődet is.

7. Te magad határozod meg a céljaidat

A fájdalmas megpróbáltatások gyorsan arra irányítják a figyelmedet, ami a legfontosabb számodra. Néha a csalódások és az átmeneti kudarcok teszik lehetővé, hogy átfogó képet kapj arról, hogy meghatározd a céljaidat. Ilyenkor mindig kiderül, hogy jó irányba tartasz-e.

8. A fájdalom átvészelése segít, hogy könnyebben viseld a stresszt

Azok a dolgok, amelyekkel az életben foglalkoznod kell, megbéníthatnak. Ha arra a sok stresszre és szorongásra gondolsz, amellyel szembe kell nézed, akkor gyakran nincs erőd se kikelni az ágyból. Azonba a te döntésed, hogy hogyan reagálsz a stresszfaktorokra. Amikor jönnek ezek a fájdalmas időszakok, akkor megtanulhatod hatékonyabban kezelni a stressz. A nagy fájdalmak idején furcsa mód arra tanítanak, hogy megtanuljuk kezelni a kényelmetlenségeket, és a szorongást, amit érzünk.

9. Megtanulod a feltétel nélküli szeretet jelentését

Senki sem a legjobb, ha nyomás alatt van. Hazajössz egy nehéz irodai napból, ideges, fáradt vagy, és szúrós. Hányszor jöttél már úgy haza, hogy hazahoztad a stressz arra, akit szeretsz? A belső körödben élők azonban szeretnek téged a rossz napjaidon is. Láttak téged a legjobb és a legrosszabb állapotban is, és melletted maradtak. A küzdelmek megtanítanak a feltétel nélküli szeretetre, és a szeretteid a horgonyt jelenik a viharos időkben.

10. A jó idők megbecsülése nő, miután átvészelted a fájdalmat

A fájdalmak és traumák átélése arra serkent, hogy jobban megbecsüld azokat az időszakokat, amikor minden jó. Bár nem szeretjük, hogy vannak jó és a rossz napjaink, de ha nem esne, akkor nem tudnánk, hogy milyen lenyűgöző, amikor süt a nap. Megtanulod értékelni a jó időket, mert a rosszak emlékeztetnek arra, hogy vannak jó napok is.

Ezt is olvasd el:

15 apró jel, ami megmutatja, hogy lassan, de gyógyulsz a szívfájdalomból…

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *