LOADING

Type to search

Élem Ez+az

8 emlékeztető, ami segít, amikor rosszul mennek a dolgaid

Share

Nem egyszerű mostanság az életünk. Több fronton terhelnek le minket a hírek, rengeteg a bizonytalanság, és a félelem a világban. Ráadásul ez a mentális nyomás sokak életében társul még egy magánéleti válsággal is, akkor adott a teljes a káosz. Mi segíthet? Van egy-két hasznos emlékeztető, amitől könnyebbé válhat az életünk.

Annyi szörnyűség történt (és sajnos jelenleg is történik) az elmúlt 2 évben a világban, hogy a mentális egészségünknek szinte naponta kell szembenézni egy-egy új helyzettel, szituációval. És be kell valljuk, hogy nehéz felülkerekedni ezeken. Mi is tudjuk. Fontos, hogy ha legyőz minket a negativitás, a nyomás, a depresszió, akkor keressünk fel segítséget, kérjünk szakembertől tanácsot. 

Ha csak egy nehéz időszakokon megyünk át, akkor segíthetnek az olyan emlékeztetők, amiket alább felsorolunk.

1. Nem tudod irányítani, mi történik veled. 

Ellenben te irányítod a saját cselekedeteidet. Ez azt jelenti, hogy mindent meg kell tenned, hogy megbirkózzon egy rossz helyzettel. Ez lehet, hogy nem esik éppen annyira jól, és úgy érzed, hogy nem is fair, hiszen nem a te hibád. Viszont a te felelősséged, hogy foglalkozz ezzel a problémával, amit eléd sodort az élet

2. Ezen is túl fogsz jutni.

Amikor nehéz időszakon mész keresztül, bebizonyítod magadnak, hogy mennyire bírod a nyomást. Lehet, hogy úgy érzed, hogy most nem fogsz túljutni a küzdelmeiden – de hányszor érezted a múltban így így magad, és bebizonyította az élet, hogy tévedtél.  Valahányszor valami szerencsétlenség történt veled, túljutottál rajta. És újra túl fogsz.

3. Nem kell mindig mindennek rendben lennie

Néha tényleg sz@r dolgok történnek és úgy érezzük, hogy ebből nincs mit tanulnunk. Ha a pozitív maradsz mert ez segít átvészelni a rossz időket, az szuper, de ne erőltesd a pozitívitást, amikor szomorú vagy. Nyugodtan lehetsz ideges, ha valami szörnyűség történik veled. Hagyd magad, hogy átjárjanak a negatív érzések, aztán lökd le őket magadról és lépj tovább.

4. Nem te vagy az egyetlen, aki fájdalmat tapasztal. 

Annak ellenére, hogy úgy érzed, hogy körülötted senki sem érti meg, hogy min mész keresztül, mégis rengeteg ember van, aki megérthet téged. Nem vagy egyedül a fájdalmaddal. Nem mész keresztül ezen egyedül, még akkor sem, ha most úgy érzed.

5. Bármikor módosíthatsz az életeden.  

A párodat nem tudod megváltoztatni, de a kapcsolati állapotodat igen. A főnöködet nem tudod megváltoztatni, de a munkahelyedet igen. Nem változtathatod meg a várost, ahol élsz, de elköltözhetsz. Ha boldogtalan vagy ott, ahol vagy, akkor képes vagy megváltoztatni a dolgok jelenlegi állását, csak meg kell tenned bizonyos lépéseket. Több az önrendelkezésed magad felett, mint gondolnád. Élj vele!

6. Ha egyszer elkezd esni az eső, akkor további felhőszakások jönnek

Ha egy dolog elromlik körülöttünk, akkor túlzottan a tudatában vagyunk annak is, hogy minden más elromlik később. Hiszen már amúgy is idegesek vagyunk valami rossz miatt, akkor ha jön még valami, akkor már eleve fel vagyunk paprikázva. Ráadásul, ha arra számítunk, hogy valami rosszul fog elsülni, akkor néha elő is idézhetjük azt. Sokszor saját magunk teremjük meg az életünkben lévő negativitást.

7. Senki sem tökéletes. 

Még ha te is vagy a hibás azért, hogy valami rosszul sült el az életedben, ne légy túl kemény magaddal szemben. Mindenki követ el hibákat. Nyugodtan cseszthetsz másokat – mindaddig, amíg felelősséget vállalsz a saját tetteidért. Mindig kérj bocsánatot, ha megbántottál valakit, és próbálj meg tudatosabb lenni a jövőben.

8. Semmi sem könnyű, de mindig van értelme próbálkozni. 

Nehéz elérni az álmainkat. Nehéz barátkozni. Nehéz egy kapcsolatot működőképessé tenni. Nehéz pénzt megtakarítani. Nehéz házat vásárolni. Bármit is próbálsz elérni, valószínűleg nem könnyű, ezért légy gyengéd közben magaddal. De ha tovább próbálkozol, egy nap megkapod azt, amit el szeretnél érni. Lehet, hogy ez fél évbe fog telni, lehet hogy 5 évbe, de egyszer a tiéd lesz. Csak tarts ki, mindig van értelme a próbálkozásaidnak.

Ezt olvastad már?

7 gyakorlat, ami segít, hogy pozitív maradj

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *