LOADING

Type to search

Élem

Rosszul alszol? Íme 3 lehetséges ok, és persze a megoldás

Share

Ha az időjárás még nem is mindig vette észre magát, attól a tavasz hivatalosan is megkezdődött. Bár ez a szezonális átmenet mindig magával hoz némi könnyedséget és izgalmat, az alvásra is lehet némi hatása. 

Íme néhány ok, amelyek miatt problémád lehet az elalvással és a jó alvással tavasz elején.

Még mindig az óraátállítás hatása alatt vagy

Ha március 13-án egy órával előre állítottad az órát, valószínűleg még másnap is érezted az utóhatásokat, és ez az egyórás eltolódás még mindig hatással lehet az energiaszintedre. Mert még egy óra eltolódás is elegendő az alvási szokások felborulásához és az ebből fakadó fáradtsághoz és rosszkedvhez.

Ez az oka annak, hogy egyes egészségügyi szakemberek régóta lobbiznak azért, hogy elhagyjuk az óraátállítást. Annak érdekében, hogy a szervezetnek legyen ideje teljesen felépülni,  próbálj meg a szokásosnál néhány perccel korábban lefeküdni az elkövetkező pár hétben. Az is segíthet alkalmazkodni, ha arra törekszel, hogy otthonod éjszaka sötétebb, reggel pedig világosabb legyen. A szakemberek mindig hangúslyozzák, hogy közvetlenül lefekvés előtt kerüljük  képernyőt és a tévézést, mert a kibocsátott fény zavarhatja az elalvási képességet.

Túl meleg van a hálószobában

Lehet, hogy már te is nagyon vártad a tavasz, és izgatott vagy, hogy végre melegszik az idő és süt a nap, de a testünk alváshoz valójában a hűvősebb időt részesíti előnyben. Az emberi szervezet ugyanis a fejlődés során ahhoz szokott hozzá, hogy éjszaka csökken a hőmérséklet. Ezért van az, hogy ha hű a levegő, álmosabbnak érezzük magunkat. Testünk maghőmérséklete hajlamos éjszaka csökkenni, napközben pedig emelkedni, így az alacsonyabb hálószobai hőmérséklet elősegítheti a mélyebb alvást. Vagyis, ha jól akarsz aludni, akkor a hálószobában a 19 Celsius fok körüli hőmérséklet az ideális.

Tavaszi lázad van

A tavasz leggyakrabban az újjászületéssel és a megújulással társul. A téli hibernáció után ekkor kezdünk kibújni a burokból. Bár jó dolog ebben a burokban lenni,  a tavaszt kísérő “lázas” állapot bizonyos fokú nyugtalansághoz vezethet. Ha az elméd csordultig tele van reményekkel és ötletekkel, akkor bizony nehéz lehet lecsillapítani.

Minden szezonális átmenet hatással lehet az alvásra, és ez alól a tavasz sem kivétel. Az óraátállítások, a melegebb idő és a nyüzsgő tavaszi energiák mind hozzájárulnak ahhoz, hogy nyugtalan legyen az alvásunk, de néhány gyors változtatás segíthet megnyugodni…

 

Tags:
Szöllősi Tímea

Három gyermek anyukája, akinek gyermekkora óta dédelgetett álma az írás. Általános iskolás korában újságot készített saját magának, egy-két példány még mindig lapul valamelyik fiók aljában. Imádja a történelmi regényeket és a reneszánsz Angliát. Leghőbb vágya, hogy legyen még négy keze és napi 48 órája.

  • 1

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *