LOADING

Type to search

Élem

7 egyszerű mód, hogyan kezeld a munkahelyi stresszt

Share

Kutatások kimutatták, hogy a munkahelyi stressztől szenvedő emberek száma magas és fokozatosan növekszik. Ennek az állapotnak azonban jelentős egészségügyi következményei vannak, mint az emésztési problémák vagy a szívbetegség. Mit tehetünk?

Összeszedtünk néhány egyszerű stresszkezelési technikát, amelyet akár már ma kipróbálhatsz, hogy könnyebben birkózz meg a stresszel:

  1. Kezdd „jól” a napod!

Miután igyekszel megetetni a gyerekeket, elvinni az iskolába, dühöngsz a dugó miatt, nincs időd reggelizni, ezért csak kávét iszol, sokkal stresszesebb leszel a munkában is. Kezdd „jól” a napod! Legyenek reggeli rituáléid, szokásaid, amik feltöltenek vagy jó érzést adnak.

  1. Tisztázd a rád vonatkozó követelményeket!

A munkahelyi stressz egyik fő okozója, hogy az alkalmazottak nincsenek tisztában a követelményekkel. Ha nem tudod pontosan, mit várnak el tőled, hogyan teljesíthetnél jól? Ez egy erős stresszforrás. Amennyiben te is ezt tapasztalod, érdemes beszélned erről a feletteseddel.

  1. Maradj távol a konfliktusoktól

Az interperszonális konfliktusok a testi és lelki egészségre is hatással vannak. Nehéz elkerülni a munkatársakkal való konfrontálódást, ugyanakkor érdemes! Ne pletykálkodj, ne oszd meg túl sokszor a véleményed és válogasd meg, kivel töltöd az idődet!

  1. Legyél szervezett!

A szervezettség és a tervezés csökkentheti a munkahelyi stresszt. Az időd rendszerezésével talán nem kell rohannod reggelente, nem fogsz elkésni és kevesebb el nem végzett feladat marad a nap végére. A rendszerezettség azt is jelenti, hogy elkerülöd a káoszt és annak negatív hatásait.

  1. A kényelem és a rend is fontos!

Egyáltalán nem mindegy, hol és hogyan végzed a napi feladatokat. Nézz szét magad körül a munkában. Kényelmesen ülsz? Rend vesz körbe? Rendezettségben vagy? Munkahelyi stresszokozó lehet a rendetlenség és a kényelmetlenség is.

  1. Felejtsd el a multitaskinget!

A multitasking fantasztikus módja annak, hogy az ember maximalizálja az időt, és többet hozzon ki magából egy nap alatt. Csakhogy… ha több dolgot csinálsz egyszerre, megtörik a figyelmed és te magad is „széttöredezetté” válsz. A magas szintű teljesítmény érdekében inkább darabold fel a feladatokat.

  1. Séta az ebédnél

Sokan érzik az ülőéletmód káros hatásait. Leküzdheted a munkahelyi stresszt azáltal is, ha ebédszünetben edzel vagy sétálsz egy kicsit. Sőt, ha lehetséges, tarts rövid szüneteket a nap folyamán, hogy ki tudd ereszteni a gőzt és jobb hangulatba kerülj.

Tags:
Ludányi Bettina

Szenvedélye az írás, teljesen kitölti az életét. Főállásban újságíróként és marketing-szövegíróként dolgozik, másodállásban pedig regényeket ír. Ha nem a laptop előtt üldögél egy kávéval a kezében, akkor rendszerint utazik, hogy újabb tapasztalatokat gyűjtsön. Ugyanakkor imád a családjával lenni, pihenni és persze olvasni.

  • 1

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *