LOADING

Type to search

Főoldal Inspiráció

20 dolog, amit megtehetsz azért, hogy minden nap jobban érezd magad (egy kicsit) …

Share

Manapság nehéz fenntartani a mentális és lelki egészséget, ugyanakkor nem lehetetlen. Íme néhány tipp, ami segíthet neked ebben.

  1. Nem amiatt vagy ideges, ami utoljára történt veled. Sok mindent kibírsz, de egyszer nálad is betelik a pohár. Ilyenkor felbuggyan a harag, és borul a bili. De nem kell, hogy ez így legyen! Ne gyűjtögesd a dühöt és a frusztrációt, add ki magadból időről időre.
  2. A kis előrelépés is jobb, mint a semmi. Nem kell mindig a maximumot kierőszakolnod magadból.
  3. Kizárhatod az életedből a mérgező embereket. Még akkor is, ha régóta ismered őket vagy épp a rokonaid.
  4. Rendben van, ha szánsz időt a pihenésre. Van lehetőséged szabadnapot kivenni a munkából, a szerepeidből, sőt az egész életből is, hogy azt csináld, amit szeretsz. Kell a feltöltődés, különben ki fogsz égni.
  5. A légzőgyakorlatok jó szolgálatot tesznek, ha szorongsz vagy túlterheltnek érzed magad. Nem oldja meg a problémákat, ám segít, hogy tudj összpontosítani.
  6. Nem vagy felelős mások boldogságáért. Legyél ott a szeretteid mellett, támogasd őket, de ne vedd át a felelősséget.
  7. Amikor tanácsra vágysz, csak gondolj arra: mit mondanál egy barátodnak, ha abban a helyzetben lenne, mint most te.
  8. Valami stresszel? Bontsd darabjaira az adott problémát. Mi kellene ahhoz, hogy hatékonyan tudd megoldani?
  9. Ha valami nem tetszik, egyszerűen mondd meg! Lehet asszertíven és őszintén nemet mondani és kommunikálni a szükségleteket.
  10. Az internet folyamatos használata hatással van a mentális egészségedre. Legyenek olyan napok, amikor internet- vagy média-detoxot tartasz.
  11. Aggódsz amiatt, hogy mit gondolnak rólad mások? Miért adod át nekik a hatalmat a saját életed felett? Ráadásul olyan embereknek, akiknek nagy valószínűséggel az eszükbe sem jutsz, mert ők is épp a saját életükkel vannak elfoglalva. Vagy épp azon aggódnak ők is, mit gondolnak róluk mások…
  12. Meditálj! Segít koncentrálni.
  13. Igyál sok vizet. Minden nap.
  14. Tegyél meg olyan dolgokat, amelyek örömet okoznak neked. Az apró öröm is öröm, és jár neked. Szóval ne fukarkodj!
  15. Az alvás hihetetlenül fontos a mentális egészség szempontjából. Ügyelj rá, hogy mindig kerülj időben ágyba.
  16. Kapcsold ki a híreket! Jó tudni, mi történik körülötted, ugyanakkor szerintem már te is tapasztaltad, hogy egy-egy hírösszefoglaló után milyen rosszul érzed magad. Épp ezért: tarts egy kis szünetet!
  17. Mindenkinek megvan az az útja, amit bejárva eljutott oda, ahol most van. És ez az út nem mindig volt tele örömmel és boldogsággal. Épp ezért ítélkezés és címkézés helyett inkább tekints empátiával a körülötted élőkre.
  18. Ne hasonlítgasd magad másokhoz. Teljesen más úton haladtok, mások az erősségeitek, más céllal vagytok itt. Az összehasonlítgatásnak semmi értelme nincs.
  19. Vezess naplót! Legtöbbször csak annyit kell tenned, hogy kiírod magadból a frusztrációdat, és máris sokkal nyugodtabbnak érzed magad.
  20. Vedd körül magad olyan emberekkel, akik törődnek veled.

Fontos, hogy tudd nem kell senkinek, semmilyen listának sem megfelelned. Ezek tippek, amelyekből ha már csak akár egy is sikerül az is szuper! Légy türelmes önmagadhoz!

Ez is érdekelhet:

Egy nap rájössz, milyen *messzire* jutottál

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *